Stel je persoonlijke vraag #43

lieve gesprekken boeien me niet maar ik heb nog wel screenshots van drama uit 2017

7 likes

Theorie: ik probeer mezelf gerust te stellen en niet te veroordelen
Praktijk: ik heb om de haverklap strijd met mezelf en mijn emoties

Moet zeggen dat het met oefenen wel beter wordt. Als ik merk dat ik bijv. verdrietig ben probeer ik er even positieve aandacht aan te besteden en het de loop te laten, ipv het weg te stoppen en mezelf een huilebalk vinden. Gaat een stuk sneller over zo

3 likes

Ben jij vrij vandaag?

• Ja, ik heb een kantoorbaan
  • Ja, ik heb geen kantoorbaan
  • Nee, ik heb een kantoorbaan
  • Nee, ik heb geen kantoorbaan

0 stemmers

3 likes

Meteen summer jam opgezet haha heerlijk :dancer:

2 likes

Ik heb gisteren en vandaag vrijgenomen! Dus zou eigenlijk geen vrij hebben

1 like

Ik heb een horecabaan en een kantoorbaan en beide bedrijven zijn gewoon open, maar ik ben bij allebei niet ingepland

Ik heb elke vrijdag vrij :grimacing:

4 likes

Vandaag is volgens mijn cao een vrije dag, maar ik ben ingepland dus feestdagentoeslag :money_with_wings:

2 likes

Ouderschapsverlof, 5 mei is voor mij wel een werkdag.

1 like

Hoe je je voelt over hoe je je voelt bepaalt grotendeels hoeveel impact die emoties hebben. En emoties kun je niet wegsussen of negeren, je moet er doorheen om ze af te sluiten.
Ofwel, volgens Emily Nagoski: gevoelens zijn als tunnels, je moet er helemaal doorheen om bij het licht aan het einde te raken.
Dus niet jezelf veroordelen en ze ook niet negeren, emoties hebben een functie.

3 likes

Ik heb in therapie geleerd om het maar gewoon te accepteren en te voelen, en er ook naar te handelen in de zin van dat ik dan extra goed voor mezelf zorg. Dus geen mega hoge verwachtingen van mezelf, niet te streng zijn en bedenken waar ik wel zin in heb of wat ik fijn zou vinden en dat doen (even naar buiten, winkelen, iets lekkers eten, tv kijken, etc). Je hebt ook wel eens dagen dat je je fysiek niet zo lekker voelt en dan kruip je ook wat eerder je bed in of doe je rustiger aan voor zover dat kan, met mentaal welzijn precies hetzelfde dus.

9 likes

Die twee? Hoe dan??

17 likes

Nee @Xiomara en @monkeyslut voor mij

1 like

Zeg je dat nou omdat ik en @Schaakmat autist zijn? #cancelled!
Hahaha nee grapje, die snap ik wel

3 likes

Ik doe dit wel nog eens met msn gesprekken uit 2007 ofzo, echt geweldig om terug te lezen. En ook soms de eerste gesprekken met mijn vriend.

7 likes

Hahah ik wou dat ik die nog had. Ookal was dat enorm veel bullshit .

4 likes

Voor mij @Victoria en @Trivia haha

4 likes

@kika en @kali

5 likes

Maar noemen jullie nu echt mensen op met dezelfde vibe? Want de laatste paar ja hun namen en profielfoto lijken wellicht op elkaar maar dezelfde vibe??

12 likes

@anon50301661 en @Banananana

2 likes