Stel je persoonlijke vraag #44

Snap ik ook hoor haha. Echt heftig die hoeveelheden.

Ik vind snoep wel lekker maar eet het niet vaak omdat ik niet kan stoppen met eten en dan krijg ik een sugar high en daarna een dip. Dus dit ding zou ik waarschijnlijk in één keer opeten, slecht idee.

2 likes

Het is een stuk lichter met 2 kinderen op de fiets en dan een elektrische fiets. Anders trap ik me het ongeluk. Nu fiets ik veel meer met ze.

Ik vind dit echt een interessant onderwerp. Ik laat mijn kind heel veel zelf doen en misschien kan dat soms als irritant worden gezien. Bijv flessen inleveren in de winkel, het duurt nauwelijks langer als zij het doet maar de meneer achter me zei de vorige keer “nou u neemt de tijd” op een sarcastische toon terwijl eigenlijk de automaat het tempo bepaalt. Mensen raken dan gewoon geïrriteerd omdat ze denken Ohnee een KIND.
En op feestjes, als mijn kind welkom is verwacht ik ook iets van een kindertafeltje met een schaaltje eten waar ze dan zelf mogen pakken. Als de setting zo is dat kinderen niks mogen dan vind ik kinderen niet welkom en laat ik ze liever thuis. Dat is ook prima maar je kan niet van een kind verwachten dat ie zich gedraagt als een kleine volwassene. Kinderen moeten ook leren hoe ze zich gedragen en hoe je omgaat met een schaal hapjes. Je kunt ze niet opsluiten tot ze 8 zijn en dat ze het dan “ineens” kunnen. Ze moeten mee en leren. En leren kost tijd en soms valt er wat of wordt er iets vies. Maar ik loop niet de hele tijd Nee en Pas op en Niet doen te schreeuwen. Werkt toch niet en is ongezellig.

50 likes

Ik denk dat ik een beetje zou schrikken als mn partner gaat huilen. Doodnormaal als een man huilt hoor maar ik heb hem nog nooit zien huilen. Mn vader ook niet, zelfs niet toen zijn vader overleed.

Huilt jouw partner wel eens?

  • Nee nooit
  • Regelmatig
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

Mijn ex huilde echt extreem veel. Ik denk dat hij dat deels deed om mij te manipuleren en een schuldgevoel aan te praten. Het absolute toppunt was de keer dat ik zonder hem iets met vriendinnen ging doen en hij bij thuiskomst bij mijn moeder zat te huilen :smiling_face_with_tear:.

3 likes

Hahaha omg gelukkig dat het je ex is. Ik zou daar echt wel een beetje op afknappen. Wat moet je moeder wel niet gedacht hebben. "Chesirecat doet iets met vriendinnen zonder miiiiiiijjj :cry: "

Weet niet hoe regelmatig je regelmatig vindt haha, maar wij huilen allebei minstens 1x per maand denk ik? (Ik nog wat vaker). Niet full blown jankbui maar wel even tranen in je ogen of klein beetje geëmotioneerd. Kan ook door positieve dingen! Ik vind dat heel normaal en fijn eigenlijk, dat hij dat ook heeft

3 likes

Ja. Hij is gewoon heel gevoelig en emotioneel, net als ik. Dus dan huilen we samen om een reclame. Vind het heel mooi dat hij dit (ondanks dat zijn vader dat eruit heeft proberen te slaan) zichzelf toestaat en zich veilig genoeg bij mij voelt om die emoties te kunnen tonen.

Denk dat we af moeten van “mannen huilen nooit”. Mannen hebben ook allemaal verschillende levels van emoties.

5 likes

Met een gezin in een huis van 90m2 wonen…

  • Onverantwoord
  • Is wel heel klein
  • Mwah, kan net
  • Ruim zat
  • Jezus, hoezo durf je dit klein te noemen

0 stemmers

1 like

Ligt er beetje aan. Gezin van 4 of gezin van 9?

Ik ga stuk om al die mensen die switchen van ‘ruim zat’ naar ‘hoezo durf je dit klein te noemen’

5 likes

M’n ex was een manipulatieve huiler, z’n moeder ook. Die moeder huilde altijd als ze haar zin niet kreeg. Om hele dagelijkse dingen. Ik kon dan vaak m’n lachen niet inhouden. M’n ex deed het bij de meer relatie crisis achtige dingen, maar ook wel om de aandacht af te leiden van waar het echt om ging.

2 likes

Haha ja guilty :sweat_smile: ik vind “Jezus hoezo is dit klein” zo agressief overkomen maar ik kom zelf uit een gezin van 4 en ben opgegroeid in een rijtjeshuis van 95m2 en heb nu zelf een huis van 97m2 en vind dat echt ruim zat voor een jong gezin. Ligt wel echt aan t huis en de hoeveelheid kamers en hoe oud de kinderen zijn imo

9 likes

Ik heb over dit soort onderwerpen zo vaak discussies met mijn stiefmoeder. Het is echt irritant. Op een verjaardag daar stond de tafel vol met hapjes, toastjes, verschillende bakjes chips etc. Mijn dochtertje kreeg een eigen schaaltje chips. Lief natuurlijk, maar je kan dan niet van een kind verwachten dat ze niet ook een chipje van tafel pakt. Want hoezo mogen wij volwassenen wel alles pakken, maar zij niet? Zo werkt het niet. En het is niet dat ze schranst en alle bakjes in 5 minuten leeg eet. En al was dat wel zo, moet ze ook leren dat dat niet de bedoeling is. Zij is sowieso heel erg van de oude stempel. Lieve vrouw hoor, en ze deed vroeger al alles voor ons. Maar ze gaat niet echt mee met de tijd. Je hoort geen gesprek aan te gaan met een kind, “tegenwoordig zijn die kinderen niks meer gewend.” Dat soort dingen. Toen ze nog een baby was ging ze oppassen, maar ze had een belangrijke afspraak staan. Niet handig met een baby, maar prima niet mijn probleem. Alleen had ik geen autostoeltje mee. Dacht ze haar wel even zonder autostoeltje te kunnen vervoeren :joy:. En oprecht verbaasd toen ik zei dat ik dat niet wil.

1 like

Kan meer dan prima, maar ben een verwend nest dus wil graag groter wonen.

@Vlek eerlijk: ik vind peuterhandjes in de snacktafel mega ranzig. Prima op een kinderfeestje, dan eet ik er niet van. Op volwassen feestjes vind ik het echt stom.

22 likes

Ik woon in een appartement van 70 m2 ongeveer en zou 1 kind hier echt prima vinden. 2 ook nog wel (al moeten ze dan een kamer delen). Buren onder ons hebben er 4 en dat vind ik wel wat heftig, die zijn dus met 6 mensen in een 70 m2 appartement.

Maar 3 kinderen in bijna 100 m2 vind ik dat prima moet kunnen. Meer dan 5 kinderen dan weer niet ofzo.

2 likes

Hahaha ja ook schuldig, ik had al gestemd voordat ik die optie had gelezen :joy:

3 likes

Mja ik zou niet weten waarom het viezer dan anders is? Als haar handen vies zijn dan wassen we die, en voor het eten na het plassen uiteraard. Net als dat volwassenen dat doen. Van ome henk weet je ook niet waar hij door de dag heen met zijn handen heeft gezeten.

3 likes

Ligt aan hoe die 90m2 verdeeld is. Ik woonde hiervoor om 90m2 met een grote woonkamer en grote achterkamer/eetkamer, maar daardoor was 1 van de 2 slaapkamers wel kleiner en zou ik daar niet snel met een gezin gaan wonen. Heb je 2 goede slaapkamers zou het al anders zijn.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #44 (Deel 25).