Stel je persoonlijke vraag #44

Nou ja heel eerlijk, van de ‘heel goed’ stemmers ben jij de enige die nog een beetje geloofwaardig is :smile:

@grace en die forummers dan zeker alles opzoeken op Google zoals met de forumquiz.

6 likes

Bij domme mensen passen ze de vragen aan. Heb echt afleveringen gezien met te makkelijke vragen. Dus iedereen kan met geluk een ronde doorkomen.

3 likes

Heb jij ooit in een ijsbad gezeten?

• Ja, heerlijk!
  • Ja kut!
  • Nee, wil ik nog
  • Nee, tuurlijk niet! Gek!!!

0 stemmers

Weet jij wie of wat Beeple is?

• Ja
  • De naam komt me vaag bekend voor maar ik weet het niet
  • Geen idee

0 stemmers

Beeple

In maart 2021 zag ik de onderstaande nieuwskop en stelde ik de vraag ook op het forum

image

Toen had 2% een idee wie/wat het was en ik vroeg me af of dat inmiddels meer of minder was
Hij is kunstenaar en doet veel digitaal werk, waarom hij volgens die krantenkop over 100 jaar nog steeds bekend zou zijn had iets met NFTs te maken.

2 likes

HAH! Verklaart een hoop

4 likes

Aangezien ik niet meer zo actief ben kan ik helaas niet meer in het sekstopic, vandaar de poll hier.

Voor de mensen die niet in een vaste relatie zitten: als jullie seks hebben met iemand die jullie nog niet goed kennen, heb je dan ook orale seks (maw, onveilige seks want oraal doe je haast nooit met een condoom of beflapje (bah vies woord))).

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Indien ja, zijn jullie dan niet bang voor SOAs?

• Ja
  • Nee
  • Beetje, maar…

0 stemmers

Ik zelf vind orale seks, zowel ontvangen als geven, echt wel belangrijk tijdens de daad maar ik ben als de dood voor SOAs dus áls ik een keer seks heb met iemand die ik niet goed ken doe ik zonder oraal maar dat is vaak zo’n let down :(.

1 like

Waarom dan niet voorstellen met condoom en/of beflapje? Misschien is de ander daar ook wel bang voor en vind die dat geen probleem. (makkelijker gezegd dan gedaan hoor.)

Niet dat jij dat zegt maar ik vind het wel bijzonder hoe dat werkt, misschien toch het idee dat alleen penetratie echt seks is dat het alleen dan van belang is om het veilig te doen. Toch iets met seksuele voorlichting wat beter anders kan.

Toevallig las ik vandaag nog in het boek ‘omdat mijn lichaam het wil’ een stukje waar dat ook zo was. Orale seks, handwerk alles was al geweest en toen zei ze zullen we een condoom om doen toen er penetratie was.

2 likes

Dat werd wel duidelijk toen Maxim Hartman bij de galerij verschillende soorten hagelslag moest benoemen (en er toen alsnog uit ging lol).

9 likes

Je kunt niet knap en slim zijn natuurlijk

9 likes

Ik had het hier van de week nog over met mijn man, dat dit echt een geweldig programma was. Heb dit liever dan fucking knikkers, ballonnen of Lego of weer een domme talentenjacht.

4 likes

Haha m’n favo 2023 woord

3 likes

Geloven jullie dat je met hard werken overal kunt komen waar je wil? Bijvoorbeeld 5 mensen die even goed kunnen zingen, is hard werken dan de factor waardoor je succes hebt? En ze dus alle 5 succesvol worden. Of bv het openen van een kledingwinkel.
Of denk je dat er meer factoren een rol spelen zoals geluk of toeval?

• Hard werken is the key
  • Geluk en toeval spelen een rol
  • Andere factoren zijn doorslaggevend

0 stemmers

En je sociale netwerk

11 likes

Ik geloof direct dat mensen die het maken ook heel hard werken, maar veel mensen krijgen de kans niet eens om hard te werken voor hetgeen dat ze willen en er is altijd die groep die letterlijk niks kan en er toch komt.

Maar wel outdated vraag dit, denken er serieus nog mensen dat hard werken het is in 2023?

22 likes

Ik denk dat bij goed kunnen zingen geluk en toeval meer een rol spelen dan bij het openen van een kledingwinkel. Bij dat laatste spelen andere factoren een rol: slimme beslissingen nemen m.b.t. locatie, marketing, personeelsinzet, openingsuren; risico’s durven nemen, durven investeren…
En laat ons er niet flauw over doen: je netwerk en startkapitaal spelen ook een rol. Niet dat ze noodzakelijk zijn, maar het is wel een stuk gemakkelijker als je over een groot netwerk en groot startkapitaal beschikt.

In het voorbeeld van mensen die kunnen zingen denk ik dat uiterlijk een grotere rol speelt

6 likes

Ja maar als ze dezelfde knapheidsstandaard hebben. Gaat t dan om hard werken of moet je ook geluk hebben net de juiste mensen tegen te komen.

Wil hiermee niet zeggen dat de succesverhalen niet hard werken. Maar denk persoonlijk ook dat geluk en toeval een grote rol spelen.

Er is een podcastaflevering met drie journalisten die ‘toevallig’ ook de bloedjes van zijn en het gaat precies zo.

Edit: volgens mij was de situatie serieus zo dat de uni de scriptie van een van die journalist afkeurde en zijn vader toen een collega belde of het niet in de krant kon en ja hoor dat kon gewoon

7 likes

Mijn favo was dat haar zus toen

een reply schreef dat nepotisme niet bestond omdat zij niet ook bij de volkskrant mocht werken van Philippe.

3 likes

Ironisch genoeg was dit een Volkskrant podcast. Terwijl idd de Volkskrant maar vooral ook het Magazine hier het perfecte voorbeeld van zijn.

4 likes