Stel je persoonlijke vraag #44

Ik schrik niet van een oranje of geel. Maar rood neem ik wel altijd serieus.

3 likes

Welke code is het nu bij jou?

• Geen (Belg of ander buitenland)
  • Geel
  • Oranje
  • Rood
  • Rood plus NL ALARM tot binnenblijven

0 stemmers

2 likes

Ja en dat snap ik dus niet zo, want ik heb juist het idee dat de stormen erger worden en niet minder erg en code geel nog eens in code rood wilt eindigen. Maar zelf weten, vind onder een boom voor mezelf een te lullige dood. Snap het helemaal als je er echt uit moet, want begrijp prima dat niet iedereen die keuze heeft maar verder.

11 likes

Ja heb je gelijk in!

2 likes

Klopt

4 likes

Mijn vriendin neemt het ook allemaal niet zo serieus en gaat straks met haar koekblikje op pad. Ze wil onze grote auto ook niet mee :sweat_smile:

Alsof het KNMI ff voor de lol code oranje/rood geeft. Gebruik je hersenen en luister naar de mensen die er voor geleerd hebben

3 likes

Oh wat een verschil met hier (Twente). Hier regent t een beetje en wel wat wind maar meer (nog) niet

Ik woon in een gebied waar we altijd een beetje de restanten van code rood krijgen. Het valt hier wel mee. Dus ik ga tussen de buien door wel voor onzin dingen naar buiten.

3 likes

https://youtube.com/shorts/MuvX7xDosqc?feature=share4
Kan jij wandelend je make-up doen?

• Makkie
  • Beetje
  • Nooo

0 stemmers

1 like

houden jullie je aan de dresscode van een bruiloft?

• ja altijd
  • nee dresscodes zijn kut, anderen hoeven niet voor mij te bepalen wat ik moet dragen
  • anders

0 stemmers

2 likes

Niet altijd.

Een vriendin van mij wilde al haar beste vriendinnen verplichten een bepaalde jurk te dragen die meer leek op een goedkope kussensloop van Aliexpress. (Sowieso een goed idee als al je vriendinnen ontzettend verschillen qua lengte / bouw etc.) Ik heb toen geweigerd (paste de strapless ‘jurk’ sowieso niet door gebrek aan borsten). Betekende uiteindelijk ook einde vriendschap. :upside_down_face:

En ergens moest je als vrouw in pastelroze komen en toen moesten ze maar genoegen nemen met pastelroze accessoires en nagels. :blush:

7 likes

ah ja dat snap ik, wat raar dat daardoor de vriendschap ook beĂŤindigd is :frowning:

ik heb binnenkort een bruiloft met dresscode boho chic, maar ik heb niks in die stijl. ik ken het bruidspaar niet supergoed en ik ben ook alleen uitgenodigd voor de receptie, dus ik vind het een beetje overdreven om voor die twee uurtjes dan iets nieuws te gaan kopen

ze moeten het maar doen met een hysterisch felgekleurd jurkje

1 like

Ik vind het echt een voorbeeld van de consumptiemaatschappij om jouw gasten op kosten te jagen zodat jij een foto hebt waar iedereen goed bij elkaar kleurt. Prima om te vragen of mensen feestelijk gekleed gaan, want dan kunnen ze er nog een eigen invulling aan geven, maar een specifieke kleur of thema vind ik niet zo netjes naar je gasten toe.

Ik probeer me wel zo veel mogelijk aan te passen aan het thema, maar ik ga niet helemaal een nieuwe outfit kopen als ik daar zelf geen behoefte aan heb. Dan doen ze het inderdaad maar met accessoires in de juiste kleur.

26 likes

Voor degene die getrouwd zijn, gaf jij je gasten een dresscode?

• Nee
  • Ja
  • N.v.t.

0 stemmers

3 likes

Hier wil ik nog even op inhaken want spf is spf. Een dagcreme met spf 30 of een zonnecrème met spf 30 moet je even dik smeren om spf 30 te krijgen.
Dus dat je van de dagcreme een halve theelepel moet gebruiken klopt, maar dat geldt ook voor de zonnecrème.

6 likes

Feestelijk en eigenlijk wilde ik erop zetten dat geen enkele outfit te overdressed zou zijn dus draag maar je mooiste outfit

6 likes

Ik ben op 1 bruiloft geweest en daar was het thema festival chic. Vond ik best lastig, want mijn festival outfits zijn niet chic :joy: uiteindelijk een jumpsuit gedragen en dat was helemaal prima

3 likes

Ik was een keer op een bruiloft toen het echt inmens heet weer was. Ze hielden de bruiloft buiten dus geen airco. Er waren wel tenten maar man wat een nachtmerrie. Make up zweette bij iedereen eraf en die mannen in lange pantalon. Een paar kwamen in korte broek.

Ik stem wel leuk “Nee, blijf dan thuis” maar ik had vandaag dus helemaal niet door dat het code rood was. Ik heb gisteren dus volledig gemist dat dit voorspeld was (of was het uberhaupt niet voorspeld?). Dus stapte vanochtend heel gezellig de auto in net na zessen, kwam ook met enkel een beetje regen aan in Amsterdam om 6.45. Niks aan de hand en opeens (voor mijn gevoel) was het code rood. En nu baal ik als een stekker want vind het echt niet leuk dat ik vanmiddag nog naar huis moet.