Stel je persoonlijke vraag #44

Vind jij het “strak in je zwempak” topic nog van deze tijd?

• Ja
  • Ja en ik vind het fijn dat het er is
  • Nee en ik vind het niet fijn dat het er is
  • Nee

0 stemmers

Ja en nee. Ik post er in mee want kan de inspiratie/motivatie goed gebruiken, maar het kan snel doorslaan in obsessief eten/sporten. Grens is erg dun.

13 likes

Vind dat veel mensen zich in dat topic echt disturbing gedragen en elkaar aansteken. Zeker die types die niet lijken te zien dat we het wayrwt kunnen zien. Het probleem is niet je gewicht, maar je zelfbeeld.

Enige voordeel is dat het ooit nòg erger was.

30 likes

Ik vind het altijd raar om daar te lezen en vervolgens mensen in wayrwt te zien die volgens strak in je zwempak druk bezig zijn met diëten/zichzelf dik noemen, en die dan een volstrekt normaal lichaam hebben.

Denk dat dat best triggerend kan zijn voor veel mensen.

24 likes

2 zielen 1 gedachte haha

Maar dat denk ik elke keer ook.

Edit: ja die eetlijstjes van 900 calorieën waren echt heel erg ja.

6 likes

Begrijp ik! Alle calorie posts etc scroll ik gewoon voorbij en kijk ik niet naar, maar kan me voorstellen dat het voor andere triggerend kan zijn. Ik moet gezonder eten en meer sporten ivm een medisch traject, dus dan vind ik het soms wel fijn om daar motivatie/inspiratie te zoeken.

1 like

Ik als echt dik persoon vind het wel fijn om daar mn shit te posten . Maar als ik dan dingen lees over betaalde dieeten of alles helemaal bijhouden enzo. En idd fotos van slanke vrouwen dan moet ik mezelf wel steeds inhouden.

9 likes

Snap ik; maar is daar ook niet een dames met een maatje meer topic voor? Dan neem je misschien een deel van de triggers weg met dunne mensen die willen afvallen etc.

Maar idk ik ben daar geen poster dus misschien vinden de posters in het topic het wel fijn. Maar krijg zelf vaak wel een raar gevoel als ik door dat topic scroll.

Jaa maar ik weet niet of zij zitten te wachten op iemand die wilt afvallen hahaha. Vgm is dat meer een ik zoek kleding topic.

11 likes

Ik vind het fijn omdat er ook veel mensen met een realistische kijk op afvallen zitten. En dat als ik een heel dagboek verhaal plaats over dat ik eigenlijk McDonalds wil en er nog net niet over droom, dat iemand me er dan wel op wijst dat ik waarschijnlijk iets te streng ben geweest en daardoor aan niks anders kan denken.

Maar ik vind het ook wel dubbel. Want ik ben 30 kilo te zwaar en ik vind het dan soms ook wel lastig als er mensen bijvoorbeeld heel strict voor zichzelf zijn terwijl je weet dat ze verder gewoon een heel gemiddeld lichaam hebben. Wat jullie al zeggen idd.

9 likes

Ja vind ik ook. Dan gaan mensen posten dat ze nog 2 kilo af willen vallen om in die ene broek te passen. Dat vind ik heel disturbing eigenlijk.

9 likes

Wat is de grens om te posten in dat topic dan? Is dat pas als je overgewicht hebt volgens je bmi? Ik snap dat het heel anders is als je 5kg kwijt wil dan 50, maar voor beide groepen kan het topic wel helpend zijn toch?

Oprechte vraag want ik snap alle argumenten wel heel goed maar wanneer is daar posten dan wel oke?

2 likes

Daar komen ook mensen met maat 42 posten hoor :smiling_face_with_tear: En er worden tips gegeven voor “plussize” kleding die tot maat 46 gaat, lol

9 likes

Als het forum je dik genoeg vindt.

2 likes

Ja goede vraag. En dan ook: ook als je een gezond bmi hebt, kun je nog “strak in je zwempak” willen toch?

Ik ben ook echt allergisch voor gewoon slanke mensen die zichzelf dik noemen. Maar ook als je een gezond bmi etc hebt kun je je lijf nog wel willen “sculpten” toch? Mag dat daar niet ook niet gepost worden omdat anderen vinden dat je niks meer aan je lijf mag veranderen?

Even voor de duidelijkheid: hiermee bedoel ik dus niet het obsessieve gedrag en niet realistisch naar je eigen lichaam kunnen kijken

1 like

Er is geen grens. En het is natuurlijk iedereen zijn goed recht om te willen afvallen. Maar afvallen omdat je in een spijkerbroek wil passen is wel een ander proces dan afvallen zodat niet elke dokter meteen over je gewicht begint. En dat is soms gewoon wel echt frustrerend.

16 likes

Ik vind het niet meer van deze tijd, maar ik vind het wel fijn dat het er is, omdat mensen nou eenmaal bezig zijn met afvallen en het prettig is om een veilige plek te hebben waarin daarover kan worden gepraat. Juist omdat er ook mensen meeposten met een vertekend zelfbeeld - ik heb liever dat zij hun gedachten op het forum plaatsen, waar redelijk veel controle is en mensen elkaar over het algemeen wel wijzen op bepaalde dingen, in plaats van dat ze tips van willekeurige websites of apps halen. Ik vond het zelf heel fijn om er mijn ei kwijt te kunnen toen ik bezig was met afvallen in elk geval, en ik vind het een prettig idee dat mensen die met hun gewicht worstelen daar steun uit kunnen halen!

8 likes

Ik vind dat zo’n topic er eigenlijk niet zou moeten zijn voor slanke vrouwen die zonder de maatschappelijke push om altijd op je dunst te zijn nooit zouden diëten. Als je een lijf hebt dat eigenlijk helemaal prima is en alleen maar afvalt als je 1200 kcal eet omdat er eigenlijk niks af te vallen is, even iets zwaarder bent omdat je een paar feestweken hebt gehad of zes weken na je bevalling geen maat 38 maar maar 40 hebt vind ik het best kwalijk om je lijf in zo’n topic met nare termen te beschrijven, je (verhongeringe)dieet te delen of anderen die een veel groter gewichtsverlies proberen te behalen te adviseren.

Die mismatch tussen die twee groepen in dat topic is soms echt schrijnend en ik denk dat dat topic onbewust bijdraagt aan het negatieve zelfbeeld van veel van de posters. Ik ben allang niet meer dagelijks bezig met dat ik te dik ben, maar als ik sommige posts daar lees borrelt de zelfhaat vanzelf wel weer op.

24 likes

Je moet nog kakken SURPRISEEEEE

4 likes

Volgens mij was het @Zemraluani die onlang een poll plaatste over de entertainmentwaarde van rijke mensenleed. Dit stukje in een artikel over de financiële problemen van Van Moof is echt een heerlijk voorbeeld. Zo tenenkrommend.

30 likes