Stel je persoonlijke vraag #44

Volgens mij is er nog geen topic dat specifiek gaat over gezond eten en de struggles die daarbij horen?
Momenteel lees ik mee in het Strak in je Zwempak topic, om ‘steun’ te krijgen dat er meer mensen moeite hebben met gezond leven/eten

1 like

Ik had een buurman die halfnaakt liep (van onder). Dan stond hij in de achtertuin met alleen een shirt aan, en verder niks, alsof het Donald Duck was. :sweat_smile:

45 likes

Haha volgens mij wordt dat ook wel Winnie the Pooh-ing genoemd :joy:

14 likes

Ja dat herken ik. Ik zie ook zeker in het verleden wel triggerende zaken staan, waarvan ik me kan voorstellen dat dat voor mensen met een eetstoornis niet goed is te lezen. Idd lijstjes met 1100 calorieën, het ik ben zo goed bezig en ik sport 9x per week en ben 100gram aangekomen, ik volg een shakedieet en dergelijke.

Aan de andere kant is er geen ‘gezond’ eten, leven en bewegen topic En zelfs dat is lastig, want wat is gezond, daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Zelf voel ik niets voor keto en in het fitnesstopic voel ik me ook niet thuis met mijn low impact oefeningen die ik thuis doe.

Maar ik voel me niet gezond momenteel, ben vaak moe, eet teveel suiker dan goed voor me is, heb overgewicht en ben niet blij met mijn lijf omdat het niet meer zo gezond is als 5 jaar geleden. En ik vind het fijn om herkenning te vinden in dat topic. Misschien moeten we elkaar wat vaker aanspreken als er triggerende zaken worden gepost of iemand obsessief bezig is.

8 likes

Hot

2 likes

Dacht dat je dit op @FrauHelga commente

6 likes

Ik zou dit autotje best willen hebben. Je prakt hem overal tussen en fileparkeren hoeft amper omdat hij er overdwars ook wel in moet kunnen passen.

En je kan mensen irriteren op volle parkeerterreinen. Dan komen ze zo hoopvol aanrijden omdat ze denken dat er een vrije plek is, maar nee! Daar sta jij al met je miniauto! Echt mooi om hun hoop uiteen te zien spatten

20 likes

Wat mij vooral stoort aan het Strak in je Zwempak topic is de titel. Ik ben niet aan het afvallen omdat ik er dun uit wil zien in een badpak of aan het kerstdiner, ik ben aan het afvallen omdat ik mijn verhoogde risico op diabetes wil verminderen. Die titel maakt voor mij dat het topic als geheel voelt als een focus op uiterlijk, in plaats van primair als een plaats om ervaringen te delen over op een gezonde manier afvallen (en dat wisselen van topictitel elk halfjaar vind ik ook zo ontzettend suf). En ervaringen delen kan vast ook in een lotgenotengroepje bij de dietist ofzo, maar hier zit ik specifiek met mensen die in een vergelijkbare levensfase zitten met vergelijkbare struggles in dit proces en dat is heel prettig en steunend.

En ja, soms wordt er gepost over ongezonde dieten oid, maar ik zie daar tegenwoordig toch vaak wel passende reacties op komen.

32 likes

Sta jij in goed contact met je gevoelens?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als je een bepaalde emotie hebt, vraag je je dan ook af waar dat gevoel vandaan komt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Haha ja van mij ook. Daarom zou ik graag eens aan de andere kant willen staan. Het liefst bij opgefokte mannen in BMW’s

4 likes

Ik ga geen heel gesprek aan, maar maak wel opmerkingen dat Nederlands ook overal zijn hihaho. Maar als ik gedronken heb dan komen er wel hele gesprekken.

5 likes

Ik hoef me nooit af te vragen waar een emotie vandaan komt, omdat ik dat gewoon weet.

1 like

De twee keren dat het leuk was, waren in Sulawesi. Dan spraken oudere Indonesische mensen mij aan die vroeger thuis Nederlands spraken en het leuk vonden weer eens Nederlands te spreken. Kreeg koffie, allerlei adviezen en telefoonnummers die in kon bellen mocht ik in de problemen raken. Was bijzonder om mee te maken, voor hen bijzonder om weer eens Nederlands te spreken maar ook dubbel om zo hartelijk ontvangen te worden door mensen wiens land de Nederlanders hebben uitgebuit.

25 likes

Ik slaag er altijd in om naast Amerikanen of Nederlanders te zitten op restaurant of café.

5 likes

Een keer op een verkiezingsdag. We stonden ergens in de rij voor koffie en de mensen voor ons draaiden zich om en vroegen of we Nederlands maken. Gingen ze meteen vol in de verkiezingspraat. “Beter kiezen mensen voor wat goed voor ze is”

Maar dan weet je dus niet of je met een extreemrechtse pipo te maken hebt, dus je staat daar maar ongemakkelijk ja te knikken :woman_standing:

9 likes

omg amerikanen zijn ook zo irritant!!! mijn broertje en ik zaten ooit te praten en toen onderbrak een vrouw ons ineens “OKAY, russian or german :eagle::eagle::us::hamburger::statue_of_liberty::statue_of_liberty::doughnut::eagle:?” allebei niet laat me met rust

22 likes

Ik hoef geen beste vrienden te worden maar je maakt toch al snel een praatje als je aan de andere kant van de wereld bent en je komt iemand tegen die dezelfde taal spreekt. Gaat in vele gevallen automatisch volgens mij. Vind het meestal ook niet erg als het gewoon een kort gesprekje is

8 likes

Als ik gewoon op vakantie ben met vriendinnen zeg ik hoi en blabla en gaan we weer door maar nu ik hier woon vind ik het wel heel leuk om te kletsen en zo nieuwe mensen te leren kennen

2 likes

Ja, een paar keer op ‘gekke’ plekken (om 2u 's nachts in een supermarkt in Sint-Petersburg, of in een restaurantje in een dorp in Mexico).

Met in het Nederlands aangesproken heb ik ook vooral leuke ervaringen: een vrouw die in Leuven had gestudeerd en daar haar man had leren kennen vond het fijn om weer eens Nederlands te horen bv. Vond het altijd wel een fijne babbel en nooit ongemakkelijk of te lang ofzo.

1 like

Toen ik een keer dat ik op Bali was, Canggu (ja sorry :sob:), kwam zo’n beetje alle mensen tegen die ik ook tegenkwam in het nachtleven van Amsterdam. Ben maar snel weggegaan en mezelf belooft nooit meer terug te komen.

9 likes