Stel je persoonlijke vraag #44

Hebben jullie moeite om tegen vriendinnen te zeggen dat je van ze houdt, of dat je dankbaar voor ze bent, of andere hele lieve dingen?

• Ja heel erg
  • Ja beetje
  • Totaal niet

0 stemmers

Ik weet niet hoe het komt maar mijn vriendinnen sturen soms zulke lieve dingen in de groepschat (3 personen) en ik kán bepaalde lieve dingen gewoon niet over mijn lippen krijgen? Wat totaal niet betekent dat het niet zo is en ik denk dat juist uit mijn acties ipv woorden gezien kan worden dat ik om ze geef. Maar wel interessant waar dat vandaan komt. Vind het overigens ook lastig bij mijn ouders, partner minder lastig.

1 like

In een restaurant in Barcelona zat ik eens naast een groep boeren pummels op mannenweekend. Van die lompe mannen waardoor je je schaamt landgenoten te zijn. Ik was alleen en zette expres steeds een accent op als ik wat bestelde

4 likes

Op vakantie doe ik het niet zo snel maar als ik in mijn woonplaats Nederlands hoor spreek ik mensen vaak wel aan, het komt niet zo vaak voor dus ik vind het dan wel leuk. Moet het wel een gelegenheid zijn om een praatje te maken natuurlijk, ik stop niet als ik ergens langs fiets en ik hoor Nederlands :smile:

Als ik niet wil dat mensen horen dat we Nederlands zijn stap ik wel eens over op de taal van mijn vriend.

3 likes

De buren stonden op dezelfde camping in Frankrijk :joy: ik dacht dat ik bekende stemmen hoorde maar dat was dus ook echt zo haha. Dan heb je echt je dorp verplaatst naar een ander land

13 likes

Dit draag je:

• Binnen als slof
  • Buiten als sandaal

0 stemmers

1 like
  • Niet

0 stemmers

2 likes

Dit expres niet als optie gegeven :joy:

2 likes

Ik kom uit een onwijs toeristische stad in het buitenland en ik vind het heel leuk om Nederlanders in nood in het Nederlands aan te spreken en ze op weg te helpen, haha! Toen ik naar de uni ging vond ik het echt leuk als ik zo een uurtje de gids kon uithangen, ook goed om de taal niet te vergeten. :bulb: Zomaar een praatje maken omdat iemand er Nederlands uitziet zou ik daarentegen niet doen, vind het ook altijd best ongemakkelijk als ik incognito gesprekken meekrijg.

13 likes

Ik voel sowieso die dingen niet voor mijn vriendinnen?

3 likes

Je houdt niet van je vriendinnen?

14 likes

Ik sta denk ik iets té goed in contact met m’n gevoel :sweat_smile:

1 like

Als je auto rijdt op slippers dan rij je

• Op slippers
  • Op blote voeten
  • Ik rij geen auto

0 stemmers

En met hak schoenen?

• Gewoon op mijn hakken
  • Op blote voeten
  • Ik neem dan aparte schoenen mee om mee te rijden
  • Ik draag nooit hakken
  • Ik rij nog steeds geen auto

0 stemmers

2 likes

In de tijd dat ik op de groep werkte in de kinderopvang, heb ik twee keer in het vliegtuig gezeten met kinderen van mijn groep.

2 likes

Ik heb hiervoor mijn oude vet versleten Vans Slip-Ons in de auto liggen, gruwel echt van rijden op blote voeten, maar rijden met ongeschikt schoeisel is fucking gevaarlijk.

12 likes

Haahahaha dat is zo geen gezicht he bah

Mn ex stond een keer zo in de slaapkamer en ik lag helemaal dubbel.

20 likes

Geen idee hoe dat voelt. Ben blij dat ze er zijn, maar houden van heb ik nog nooit ervaren

Ik heb op vind je dat leuk niet gereageerd, omdat ik het niet perse leuk vind maar ook niet erg of vervelend ofzo?
Ik zou het zelf gewoon niet zo snel doen, maar misschien omdat ik ook gewoon te introvert daarvoor ben.

Ligt wel echt aan de hakken die ik aan heb of ik ermee ga rijden, maar heb altijd platte schoenen in de auto liggen.

Ja ik moet wel zeggen dat ik nooit echt op naaldhakken loop oid, anders zou ik ook aparte schoenen meenemen. Dus misschien toch even mijn stem aanpassen

2 likes

Ik heb dit even gecheckt bij mijn broer (die verzekeringsadviseur is) en hij zegt "Je kan alleen gezeik krijgen wanneer ze aantoonbaar kunnen maken, dat je willens en wetens, onnodig risico hebt genomen. (Roekeloosheid: wat al lastig te bewijzen valt) en dan moet er nog een causaal verband zijn tussen de eerder genoemde roekeloosheid en de geleden schade. Maar met blote voeten mag je gewoon rijden.

Ik denk sowieso dat blote voeten veiliger zijn dan slippers die vast kunnen blijven zitten tussen pendalen.

3 likes