Stel je persoonlijke vraag #44

Bij vreemden haat ik het met het vuur van duizend zonnen, alleen een volkse moederlijke/vaderlijke figuur mag dat in bepaalde contexten wel doen, de groenteboer of de sigarenboer op de hoek ofzo. Dan kan ik het juist heel cute vinden

15 likes

Haha ja maar dat vind ik dus weer echt wat anders ofzo, dat is dan een soort koosnaampje en wel echt heel lief!

Vind het lastig uit te leggen, maar bij mijn moeder is het niet echt een koosnaampje maar komt het meer over alsof ze vergeet dat ik geen 15 meer ben en ik ook gewoon een volwassen vrouw ben. Snap het ergens ook wel, het blijft mijn moeder en ik blijf haar dochter, maar ik voel me dan altijd weer zo klein ofzo? Nja. Maar mijn vader noemt me ā€˜dochter’ (en ik hem vati of vader) dus misschien is mijn namegame met mijn ouders sowieso niet heel denderend :joy:

2 likes

Ha, ik noem mijn vader ook vader of vati! We gingen vroeger ook wel vaak naar Duitsland op vakantie, misschien vandaar.

Ik zie mijn ouders niet zo vaak omdat we niet in hetzelfde land wonen en als ik ze dan zie dan krijg ik wel een heel enthousiaste begroeting waarin ik altijd wel meis of meissie wordt genoemd en daar word ik wel warm van binnen van. Kan me niet voorstellen dat ik het van iemand anders zou kunnen waarderen.

5 likes

Misschien vind ik dat ook juist zo lief er aan :joy:. Ik ben dan ook wel echt een vaders kindje.

@Maanzaad ik vind het ook heel lief! mijn broertje is altijd ā€œknulā€ hahaha. We schelen een aantal jaar, en vroeger was het altijd ā€œknulletjeā€ maar nu hij volwassen is, is dat veranderd in knul.

2 likes

Ik heb het 1 keer gedaan en het was verrassend leuk! Weet niet of ik het nog weer zou doen want ik heb er niks voor en degene die me toen overgehaald had spreek ik niet meer.

1 like

Mijn moeder en partner mogen me meisje noemen als ze me troosten. Soort van ā€˜ach kom meisje’ met een knuffel. Anders niet. Mijn vriend noemt me ook nooit mijn meisje oid.

Verder mogen alleen Amsterdamse vrouwen van 60+ me meisje/meissie noemen. Dat is jeugdsentiment en vind ik heel fijn.

En mijn schoonvader (80+) zegt tegen mijn schoonmoeder ook weleens meisje. Als in ā€˜wat is er meisje?’ Als ze een beetje boos of verdrietig is ofzo. Dat vind ik ook stiekem wel heel lief :pleading_face:

17 likes

De meeste stemmen kwamen op ouders, wat vind je er van als je ouder je schatje/liefje/lieverd oid noemen?

• Lief/fijn
  • Raar
  • Neutraal
  • Dit zegt mijn moeder
  • Dit zegt mijn vader
  • Dit zeggen ze allebei
  • Dit zeggen ze geen van beiden

0 stemmers

2 likes

Is afhankelijk van de context

1 like

In welke context zou je het wel/niet fijn vinden?

2 likes

Ben jij snel vies van dingen? Echt elke dag dat ik ouder word vind ik meer dingen smerig.

• Ja
  • Gemiddeld
  • Nee

0 stemmers

Mn standaard is drastisch omlaag gegaan sinds ik een kind heb. Ik kon echt letterlijk kokhalzen van een kind met ijs om z’n mond en nu heeft mn kind snot en heb ik even geen doekje, prima doe ik het met m’n hand en veeg ik het af aan m’n broek.
Of ik gebruik dr eigen shirt en dat boeit me dan ook niet.

13 likes

Dit maakt mij wel vies van mensen

36 likes

hahaha dit specifiek is ook echt mijn grootste walging. kinderen die van dat softijs eten en dat dan heel die mond en handen eronder zitten eusniwjsuurueuw :face_vomiting::face_vomiting: maar snot is ook mijn fobie bedankt voor de anticonceptie reminder

6 likes

Gelukkig lik je het niet af of zuig je de neus niet uit

2 likes

Zou jij je partner omschrijven als ā€œjouw typeā€ qua uiterlijk?

• Ja absoluut
  • Nee, niet persĆØ

0 stemmers

Ik heb niet persĆØ een type, want al mijn voorgaande scharrels/vriendjes lijken totaal niet op elkaar. Maar er is dan weer wel een type man wat ik heel aantrekkelijk vind. Mijn huidige vriend past totaaal niet binnen dit beeld en is eigenlijk compleet het tegenovergestelde. Als ik het hier dan met vriendinnen over heb zijn ze altijd verbaasd, maar bij hem ben ik echt op karakter gevallen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem niet aantrekkelijk vind, want dat is absoluut zo, maar ik denk wel dat dat gegroeid is naarmate ik hem beter leerde kennen.

7 likes

Ja als ik mijn type zou omschrijven zou mijn vriend wel alle hokjes afvinken.

2 likes

Ik vind niet dat ik snel vies ben van dingen maar de standaard lijkt voor anderen soms lager en daarom ben ik het misschien wel?

Ik vind het heel normaal om thuis van kleding te wisselen, niet met ā€˜buitenkleding’ op je bed te gaan liggen. Direct handen wassen als ik thuis kom en met een doekje mijn telefoon schoonmaken, niet met schoenen op mijn vloerkleed lopen, kind never nooit met een snotneus laten rondlopen, dat soort dingen.

14 likes

Alleen van deze gedachte begin ik al te kokhalzen. Gatverdamme.

6 likes

Ik merk dat ik mensen sowieso aantrekkelijker vind naarmate ik ze langer ken. Zo heeft mijn vriend een vriend die niet bepaald heel knap is (niet voldoet aan de heersende norm) maar omdat ik hem langer ken zie ik dat niet meer echt en kan ik hem ook als aantrekkelijk zien.

Ik had vroeger altijd wel een type, maar ik merk dat dat in de loop der jaren niet meer echt het geval is. Mijn partner is wel qua haar en oogkleur het tegenovergestelde van dat oorspronkelijke type. Wat wel altijd gebeleven is, is dat ik op lange mannen val.

5 likes

Dit is toch al het antwoord op je vraag?

4 likes