Stel je persoonlijke vraag #44

Ik zie op Tiktok steeds filmpjes van mensen die proberen te huppelen en dat kan de helft niet (meer)

Kun jij huppelen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb geen idee maar ik ga het ook niet proberen.

2 likes

Jawel doe

2 likes

Ik heb het dus geprobeerd nav die filmpjes die ik voorbij zag komen en halleluja ik kon het nog!!!

2 likes

en maak een filmpje

1 like

Maar een huilend kind heb je maar voor even, dat blijft gelukkig niet altijd zo. En is ook niet de hele dag door, want dan zou iedereen er gek van worden. Ik denk dat je prima op andere manieren kunt hechten.

En ik lees juist reacties die kunnen slaan op andere handicaps, zoals ‘wat als je uit elkaar gaat en je er alleen voor staat’.

2 likes

Ik denk dat het niet alleen huilen is, maar ook lachen en hard praten enzo. Gewoon alle harde geluiden zijn te veel voor haar toch?

5 likes

Maar als krakende blaadjes in het bos al hoofdpijn geeft lijkt me dat gemiddelde kindergeluiden echt de hel op aarde voor je zijn. Zonder aandoening kan je daar al krankjorum van worden :joy:

14 likes

Een huilend kind is niet voor even? Er zullen meer geluiden komen met haar jeugd, van huilen, tot hard lachen of soms schreeuwen. Een handicap hoeft zeker niet te betekenen dat iemand een minder goede ouder is, zat manieren om daarmee om te gaan, maar dit geval vind ik best extreem als het zo erg is als ze zegt. Ze geeft zelfs zelf al aan dat het misschien achteraf niet zo handig was.

En om op je vraag in te gaan, misschien impopulair, maar ik vind inderdaad dat als er sterke fysieke dan wel mentale beperkingen of omgevingsfactoren zijn die significant invloed hebben op het welzijn van het kind vóór je die keuze maakt, je dat beter niet kan doen. Ben ik voor gedwongen sterilisatie? Nee natuurlijk niet. Ook omdat het hebben van een handicap je helemaal niet incapabel maakt, blijft een individualistische afweging. Zat mensen zonder handicap maar met mentale problemen of een slechte relatie/ coping die het een stuk slechter doen. Ik ben gewoon van mening dat het krijgen van een kind niet als een recht, maar een privilege gezien moet worden. Dat kind heeft er niet om gevraagd.

21 likes

Jouw laatste alinea slaat ook echt de spijker op de kop.

1 like

Ik vind het gek dat je het met @Eddie eens bent en tegelijkertijd de post daarboven hebt geplaatst.

Maar misschien lezen we allebei wat anders.

4 likes

Ik denk het ook, want in essentie verschillen wij niet van mening, maar misschien komt dat nu in mijn tekst niet naar voren.

Ik geef daarbij aan hoe ik ĂŒberhaupt aan kijk tegen ‘het nemen van kinderen’. Dan wordt standaard gezegd, nee die krijg je. Nee die neem je. En die beslissing is niet opeens alleen maar relevant als iemand een handicap heeft.

Edit: met privilege bedoel ik dus niet een privilege voor gezonde mensen haha, mss zit daar de crux

4 likes

Aha, op die manier, daar kan ik inkomen. Dat komt dan helemaal verkeerd over. Ik bedoel dat uiteraard niet zo, maar ik begrijp wel dat dat heel naar overkomt en niet mijn plaats is. Mijn excuses.

Nogmaals, mijn tekst gaat dus niet specifiek over mensen met een handicap, dus is helemaal niet betuttelend bedoeld. Sterker nog, ik schaar mezelf ook onder de groep mensen die ik daarmee bedoelde, val zelf ook niet onder de noemer ‘gezond’.

Dus die afweging waar het over gaat richt ik op mensen in het algemeen met een kinderwens. Daar zal een deel zeker een doelbewuste afweging gemaakt hebben, maar ik denk eigenlijk een groot deel ook gewoon helemaal niet dan wel vooral aan hun eigen noden denkend. Ook hoe in eerdere discussies op dit vlak vaak ook gereageerd wordt op het forum.

9 likes

Slaap jij met de ramen open?

• Ja (bijna) altijd
  • Nooit
  • Af en toe
  • Regelmatig

0 stemmers

2 likes

Als je op vakantie gaat, laat je dit dan aan je buren weten?

• Ja, 1 buur
  • Ja, het hele rijtje
  • Soms, alleen als ik echt lang wegga
  • Soms, als ik ze toevallig zie
  • Nee

0 stemmers

Iemand moet de planten water geven :grimacing:

2 likes

Sinds ik in een rijtjeshuis woon met goed contact met de buren wel. Lekker burgerlijk. Ook voor de planten of als er mensen in ons huis zitten die ze niet kennen of als er pakketjes voor de deur staan. Niet voor een weekendje weg maar wel alles langer dan 2 weken.

1 like

Oh ja, daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar dat kan toch niet anders?

1 like

Ik woon naast een grote kerk die ieder uur en half uur slaat en ik word daar wakker van als ik m’n raam open heb. Kan gewoon niet aan het geluid wennen omdat het zo luid en dichtbij is.

4 likes

Ik ben al 3x opnieuw begonnen met een reactie te typen op de discussie die uit dit bericht gevolgd is maar merk dat ik niet zo goed uit mijn woorden kan komen. Vind het een hele lastige discussie om te lezen.

Ik ben die vrouw met een beperking die op dit moment zwanger is en waar allerlei mensen dan maar wat van moeten vinden. Ik vind het heel gek om als buitenstaander (en meestal gezond persoon) te gaan oordelen over een situatie die je niet 100% begrijpt en nooit volledig zal begrijpen. Je weet niet hoe het dagelijks leven van die persoon er precies uitziet en wat die persoon daadwerkelijk doormaakt/meemaakt. Wie ben jij dan om te zeggen of het wel of niet verstandig is om voor kinderen te gaan? Ik denk dat de meeste mensen in zo’n situatie hier echt wel heel goed over hebben nagedacht en al dan niet met hulp van artsen en/of psychologen kunnen bepalen of het voor desbetreffende situatie wel of niet verstandig is. Vanaf de zijlijn roepen dat dit een domme beslissing is, als je eigenlijk geen idee hebt hoe het leven van iemand er daadwerkelijk uitziet, vind ik dan ook heel erg ongepast.

20 likes