Mijn bovenburen hebben allebei een sleutel van mijn huis. Dat is eigenlijk zo ontstaan doordat we afgelopen zomer brand hadden en ik de enige was in het gebouw die thuis was op dat moment. Was voor de brandweer lastig dat ze niet in alle drie de woningen konden en achteraf ook om zsm alles open te zetten om te luchten/rook uit het pand te krijgen.
Verder heb ik een hond en was ik dus heel blij dat ik thuis was. Als ik niet thuis was geweest was hij sowieso gestikt door alle rook in huis, dus alleen al daarom vind ik het een fijn gevoel dat als er iets is dat mijn buren bij mân hond kunnen komen.
Ook hebben we weleens ziekelijke lekkage gehad waardoor mijn bovenburen met allemaal dure muziek instrumenten en apparatuur in huis helemaal gestresst waren, zij waren nl op vakantie en hoorden dus alleen dat bij mij (onderste woning) alles via het plafond naar beneden kwam.
Dus (helaas) al meerdere momenten gehad waarop we allemaal merkten hoe fijn het is om mensen dichtbij te hebben die in je huis kunnen indien nodig