Stel je persoonlijke vraag #44

Nee bij ons is het dus echt als je aankomt bij het huis van de ouders en samen ergens heen gaat, dat jij achterin gaat zitten. Is een teken van respect in hun cultuur. Ik vind het niet zo’n big deal want ik ben jong en die ouders niet meer, maar het is dus wel echt van plaats wisselen altijd en niet wie er als eerst zit.

1 like

Werkt de ns wifi op jouw telefoon?

• Ja vrijwel altijd
  • Soms
  • Nee
  • Ik reis nooit met de trein/gebruik dan geen telefoon
  • Anders

0 stemmers

1 like

Nee joh, veel te nuchter voor.

1 like

Ik gebruik wel mijn telefoon maar niet de wifi.

16 likes

Bij ons in de familie is het ook als een soort van teken van respect voor de oudere persoon. Ook als ik bij mijn oma in de stoel zit en mijn oom komt binnen, is het niet meer dan normaal dat ik op de bank ga zitten oid. Vind het dus heel normaal! Haha

Ik verbaas me ook dat het niet als normaal wordt gezien hier ofzo

3 likes

Nee, ik ken dit niet. Maar zit die stoel dan lekkerder? Als iemand heel oud is snap ik wel dat je hem niet op de poef laat zitten, maar anders is een zitplek een zitplek toch? :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha ja het is de “grote” stoel :joy: Het komt wel van mijn oma uit overigens dus misschien is het vanuit haar opvoeding wat ze doorgeeft. Mijn oom zegt vaak “joh blijf zitten” als ik direct opsta, maar dan zeg ik “je weet hoe oma is” :joy:. Maar ik weet dus niet beter ofzo haha

3 likes

Ik ben dan toch dood, krijg er niks meer van mee, dus ze gaan hun gang maar

2 likes

Een glas wijn drinken bij een babyshower (high tea in een restaurant)

• Vind ik gek
  • Vind ik niet gek

0 stemmers

1 like

Als jij niet de zwangere bent prima.

41 likes

Door de hormonen vond ik het op mijn babyshower heel stom dat vriendinnen dat deden, maar nu een paar jaar later denk ik lekker doen :woman_shrugging:

Heb jij ook de indruk dat het dit jaar vaker (harder) waait dan de vorige jaren?

• ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

4 likes

1000000%

2 likes

Ik ben benieuwd of het echt zo is en of er een verklaring voor is. Ik heb al gegoogled maar werd niet echt wijzer.

1 like

El Nino?

2 likes

Vind dat je het leed een beetje moet verdelen
De zwangere: kan geen wijn drinken maar krijgt wel cadeautjes en aandacht en dat soort ongein
Ik: verdraag een babyshower maar krijg in ieder geval wijn

66 likes

Zou jij je vakantie annuleren als je nu een vakantie gepland hebt naar een gebied waar de hittegolf komt (dus temperaturen van ook 46 :fire: graden)

• Ja sowieso (ik peins er niet over)
  • Nee, vind ik juist wel chill
  • Gewoon nee
  • Twijfel, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch naar m’n vakantiebestemming ga
  • Twijfel, maar ik neig naar annuleren

0 stemmers

4 likes

Ligt eraan. Als het een vliegreis is zou ik waarschijnlijk wel gaan maar met de auto zou ik thuisblijven.

5 likes

Ligt eraan hoe lang de hittegolf en mijn vakantie duren.

4 likes

Ik zou bang zijn dat ik dood zou gaan daar, ik ben van 34 graden vandaag al beroerd :skull:

3 likes