Stel je persoonlijke vraag #44

Ik heb een x een discussie gehad daarover; een deel van de groep wilde wel alcohol en een ander deel niet. Ik wilde het niet omdat de zwangere juist nogal graag een wijntje dronk en ik het lullig vond dat wij dat voor haar neus op háár feestje dan zouden lopen doen. En kom op, wij kunnen toch wel één middag zonder wijn?

Een zwangere die op een random bbq is uitgenodigd vind ik anders, dan wordt er meestal ook gewoon wat gedronken. Maar prima, dat is niet speciaal voor haar ter ere van haar zwangerschap georganiseerd.

Maar dit voelde alsof haar lievelingseten steak tartaar en sushi was en we een feestje organiseerden voor haar en dat dan zouden bestellen. Terwijl zij er niks van mocht.

Enfin; uiteindelijk is het een babyshower mét alcohol geworden en vond ze het meer dan prima. Ligt dus totaal aan de persoon om wie het gaat hoe die erin staat.

3 likes

Niet als het een babyshower betreft

18 likes

Haha ok, fair enough. Maar dit was meer een anti-babyshower. Veel vrienden, ook gewoon mannen, veel eten en ok, we hadden een gezamenlijk cadeau. Maar geen rare spelletjes of opdrachten of wat dan ook voor treurigs.

Ik kwam er toevallig van de week achter dat het potje zoetjes dat ik in huis heb een houdbaarheidsdatum van 2018 heeft :joy: Gekocht toen ik in dit huis kwam wonen en mijn vader is de enige die ze gebruikt. Gelukkig blijven die dingen eeuwig goed dus hij maakt het potje maar mooi op haha

5 likes

Wow dat zijn lugubere babyshowers waar jij bent geweest

18 likes

Stel een goede vriendin van je is zwanger en houd erg van sushi, zou jij dan uit solidariteit ook geen sushi meer eten als jullie in gezelschap zijn?

• Nee wat een onzin zeg
  • Ja zeker
  • Ik twijfel

0 stemmers

3 likes

Dat is echt volledig afhankelijk van de situatie. Als ik 1 op 1 zou afspreken zou ik geen wijntje drinken en wel rekening houden met keuzes voor het eten. Maar als we met een hele groep uit eten gaan misschien niet zo snel.

3 likes

Weetikhet, ik houd niet eens van sushi :joy: maar n.a.v. die poll die ging over of je er rekening mee moet houden over een wijntje drinken op een babyshower als de zwangere zelf van wijn houd. Ik vind dus niet dat je er op die manier rekening mee hoeft te houden. Dat je jezelf gaat inhouden voor de zwangere.

3 likes

Sushi:

• Overrated
  • Underrated
  • Precies goed gewaardeerd

0 stemmers

2 likes

Ik drink juist amper en toen mn vriendin zwanger was haalde ze steeds drank voor me in huis hahah. Waarom weet ik ook niet.

4 likes

Welke vaste verzekeringen heb jij?

• Aanvullende zorg
  • Auto
  • Opstal
  • Overlijdensrisico
  • Uitvaart
  • Aansprakelijkheid
  • Rechtsbijstand
  • Inboedel
  • Reis
  • Annulering
  • Dieren
  • Fiets
  • Ander
  • Woon niet in Nederland

0 stemmers

3 likes

Bedoel je met overlijdensrisico een levensverzekering?

1 like

Ik zou het niet annuleren, maar heb vorig jaar besloten dat ik zomers gewoon niet meer naar warme landen reis. Hele vakantie tegen de 40 graden is voor mij geen vakantie en ik voelde me immens bezwaard om vakantie te vieren op een plek waar al in geen weken regen gevallen was:

18 likes

Overlijdensrisicoverzekering is een van de vormen van een levensverzekering. Maar het is dus niet hetzelfde, er zijn meer verzekeringen die onder de noemer levensverzekeringen valt.

Volgens het lijstje dat ik tegen kwam valt overlijdensrisico onder levensverzekering, net zoals een uitvaartverzekering.

Mensen met honden en katten: neem nou een verzekering voor je dier.
Het kan je echt duizenden euro’s per jaar schelen. Een allergie oid kan pas later opkomen en dan ben je maar wat blij met je verzekering.

2 likes

Klopt

2 likes

Hoe kom je zo’n walgelijke gebeurtenis anders door?

3 likes

De helft van de tijd naar de pot gaan en forummen?

1 like

Door niet te gaan

5 likes