Stel je persoonlijke vraag #44

New yorker?

1 like

Hmm die new yorker heeft nu nog betere kwaliteit kleding dan de H&M.

3 likes

Ik geloof dat de kwaliteit eigenlijk nooit echt slecht is geweest, behalve de schoenen dan. Was wel echt goedkoop. Nu geen idee, ga er weer eens kijken!

1 like

Het moet echt in de zomer maar liever niet. Ik haat al die geluiden van buiten.

2 likes

Ik kocht daar voornamelijk uitgaanskleding voor als ik naar Hollywood ging :joy:

5 likes

Geen hooikoorts, maar heb jij droge ogen nu?

• Nee
  • Ja, zonder verdere hooikoorts klachten
  • Ja, icm hooikoorts klachten

0 stemmers

3 likes

Ja zelfs mn bril op vandaag ipv lenzen in, maar het zou ook kunnen dat ik mn maandlenzen al te lang draag

3 likes

Ik keek ook als tiener neer op de Coolcat, maar ik was zelf de alto. En voor mijn alto kleren ging ik naar andere winkels.

Ik las dat er in 2019 vijfhonderdduizend dakloze werkende nederlanders waren. Intussen waarschijnlijk nog meer…
Dus niet dat je in praktijk onder een brug/bij een opvang hoeft te slapen, maar wel dat je geen eigen woonplek hebt en bij mensen moet logeren.

Ken jij dakloze werkende mensen?

• Ja, meerdere
  • Ja, eentje
  • Nee

0 stemmers

Ben je ooit dakloos geweest?

• Ja, momenteel
  • Ja, in het verleden
  • Nee nog nooit

0 stemmers

3 likes

Wat een getal. Ze tellen de mensen die uit huis willen maar niet kunnen nog niet eens mee denk ik?

1 like

Mm ik heb het artikel even terug gezocht Een groeiende, maar onzichtbare groep: mensen met inkomen, maar zonder woning
Het is wel iets subtieler dan ik in mijn hoofd had:

“Volgens brancheorganisatie van maatschappelijke opvang Valente waren er in 2019 ruim 500.000 Nederlanders zonder adres, recentere cijfers zijn er niet. Het gaat dan vaak om mensen die inmiddels zijn overleden of naar het buitenland zijn vertrokken. Maar volgens Maar volgens Valente gaat het in toenemende maten ook om mensen die sindsdien op wisselende adressen slaapt, in auto’s of bijvoorbeeld op campings. Ze zijn slecht in beeld bij overheidsinstanties, want in de daklozencijfers worden ze niet meegenomen.”

Dus mijn uitspraak klopt niet helemaal. Oeps.

4 likes

Vanuit de ouder begrijpelijk, voor het kind tikkie sneu, maar volgens mij wegen aardig veel ouders (handicap of niet) sowieso niet echt op waarde mee dat een kind een mens op zich is (ook wel logisch anders begin je er niet aan).

4 likes

Ik kende er wel eentje tot voor kort, maar die heeft nu wel weer een woning. En ken nog wel een paar mensen die dit wel voor een periode gehad hebben, maar gelukkig nooit voor heel lang.

Ik zou het niet echt dakloos noemen, maar ik heb ooit wel (toen een relatie uitging waarmee ik samenwoonde) een paar maanden bij mn moeder geslapen omdat ik toen geen eigen woonruimte had. Maar stond toen nog wel ingeschreven bij m’n ex. Denk dat dit soort dingen ook wel vaker voorkomen, maar dat voelt dan toch niet echt als dakloos voor mij.

2 likes

Dit is een van mijn angsten.

3 likes

Nee echt dakloos dakloos is dat niet, maar geen eigen plek hebben is eigenlijk wel degelijk dakloos. Ik heb het zelf ooit tijdelijk ook gehad en ik voelde me toen wel een beetje vastzitten in het leven, is geen fijne positie in ieder geval. Maar zo’n vangnet is een groot privilege.

@FredPaillet
Ja mijne ook, ben er bang voor dat het binnenkort mogelijk weer gaat gebeuren. Maar ik denk dat een vangnet om je heen hebben en tijdelijke logeeradressen een groot privilege zijn. Dat ik niet onder een brug beland is al een zegen.

4 likes

Ik vond dat echt helemaal niks toen. Alleen Netjes in Utrecht vond ik oké (en heel soms H&M Divided).

2 likes

Niet problematisch teveel, maar idealiter zou ik helemaal niet meer drinken.

9 likes

Was dit nav mijn post in WJEKW? Haha

Zelf twijfel ik, drink niet elke dag maar wil op doordeweekse dagen weer helemaal niet drinken. Merk dat ik dan toch minder productief ben.

Ik drink misschien 5 glazen per jaar ofzo. Dan moet het ook echt een lekker drankje zijn.

6 likes