Stel je persoonlijke vraag #44

“In fact I don’t even eat the crust. Most Italians know the crust is just a handle to hold the pizza slice, therefore we leave it behind, on the side of the plate, in a neat pile. It’s a great way to keep track of how many pizza slices one’s eats, like a badge of honor.”

woehoe ik eet ook nooit de korstjes en mensen kijken me dan altijd vuil aan, maar blijkbaar hoort dat zo

10 likes

Nee klopt ik vind het ook alleen bij dominos lekker, die pizza is sowieso al vies lekker.

3 likes

21 likes

Hahahaha ik heb er nooit van gehoord. Misschien misten de oude mannetjes uit de Nederlandse pizzeria’s scarpetta (Italiaans brood dippen in saus die overblijft nadat je je hoofdgerecht hebt gegeten) en komt pizzakorst dippen het meest in de buurt van de ervaring??? Of misschien zijn het mensen uit Südtirol, helemaal leuk maar niet voor hun pizzakunsten.

Maar ik wil me graag buiten elke discussie over Italiaans eten houden. :skull::skull: Jullie hebben mijn zegening!!!

13 likes

Club maatee

3 likes

Ik heb dit een keer met uitgaan in Berlijn gekocht toen ik niet heel lekker ging en het was een grote deceptie
Lauw, smaakte naar grond?? Moest toen alsnog maar een frisse neus gaan halen

1 like

Alleen bij pizza shoarma en dan knoflooksaus erbij.

5 likes

Of ze zijn niet voor niks in Nederland en gewoon Italië uitgezet door dit gedrag.

Sowieso zegt het lang niet altijd wat, er zijn zoveel mensen zonder smaak en die emigreren ook.

Edit; ik doe graag hot sauce op mijn pizza dus heb verder geen mening over het dippen van pizza :pizza:

10 likes

3.5 barkie

15 likes

Drieënhalve meier

12 likes

Voor de vega’s en vegans, vind je het erg als op een bbq jouw vegaschijf een stuk vlees aanraakt?

• Nee boeit me niet
  • Mwah liever niet, maar ja eet ‘t wel gewoon
  • Ja bah vind ik niet chill

0 stemmers

3 likes

Ik heb in New York bij Lucali pizza gegeten en daar kreeg je (koude) tomatensaus bij je calzone om mee te dippen. Dat was wel echt mega lekker!

8 likes

Vis zou ik erger vinden maar vooral omdat ik dat echt goor vind

6 likes

Alleen als het burgers met kaas zijn :nauseated_face::face_vomiting:
Vooral cheddar

3 likes

Ja! Het is idd saus officieel voor de calzone, maar je kon het ook gewoon bij je pizza bestellen, vet lekker hoor haha

1 like

Ik ken dit niet maar wel Yerba Mate en volgens mij is dat hetzelfde? Dat spreek je uit als maatee

1 like

Ik heb dus heel erg het idee dat dát dus niet sociaal geaccepteerd is?
Misschien is dat vooral een idee wat ik mezelf aan praat hoor, maar ik heb het gevoel dat vriendinnen me dat niet in dank zouden afnemen

4 likes

Kloeb maate, in goed Duits :grin: en mio mio mate is veel lekkerder!

3 likes

Die is afgefikt toch? Of refereer je nu niet naar je heilige Zaanse heimat?

2 likes

Hallo Pazzo draait zich om in zijn graf, die pizza is zoooo veel lekkerder

2 likes