Jaa snap dat niet. Dacht eerst dat het gewoon een gekkie was die dat deed maar het is een heel ding…
Kan me nog herinneren dat mensen 20 jaar geleden het echt raar vonden om een flesje water bij je te hebben op school.
Heb je hier medelijden mee?
- Ja super kut en zielig
- Nee sorry rich people problems
- Wel zielig dat er is ingebroken, niet wat er gestolen is
- Gewoon nee, shit happens
0 stemmers
Dat er gestolen wordt is nooit leuk, voor niemand. Maar dat er nadruk gelegd wordt op wat er is gestolen is gewoon erg jammer.
“Het Voedingscentrum adviseert volwassenen om 1,5 tot 2 liter te drinken op een dag. Dat zijn zo veel glazen. Het hoeft niet per se water te zijn, alle dranken zonder toegevoegde suikers of alcohol dragen bij aan je vochtinname. Een lekker bakkie koffie, kopje thee of glas melk telt net zo goed mee.”
Ja, dit is echt herkenbaar want ik dronk jaren te weinig en ik zei dat ik nooit dorst had. Nu let ik er al een paar maanden op en nu veel sneller een drostgevoel.
Ik heb dat voor de lunch al bijna binnen. Glas water als ik wakker word, dan een chai of een mate en een glas water als ik begin met werken, en dan sowieso nog wel twee glazen water voor mijn pauze. En dat zijn dan die 350ml glazen van de ikea, de wat kleinere versie van wat hierboven werd gedeeld. Dus dan zit ik al aan 1,4l. 's middags dan ook nog meestal wel twee of drie glazen water, en na werk dan nog meestal ook nog twee glazen cola en een grote kop thee voor het slapen. En een glas water naast mijn bed voor als ik 's nachts wakker word.
Fijn om dit allemaal te lezen! Doet me goed. Ik heb hypochondrie en dit is nu even mijn focuspunt en door het te normaliseren en erover te praten wordt het beter.
Ik kan gerust om 15/16u 's middags realiseren dat ik die dag nog niks heb gedronken op mijn kopje koffie na. Heel gek dat ik me dan slecht voel. Maar ik voel het gewoon niet ofzo, tot m’n lichaam echt begint te protesteren. Moet echt drinkwekkers ofzo gaan zetten
Vind jij dat je zowel mentaal als fysiek goed voor jezelf zorgt?
- Ja, zeker weten
- Mwah, kan beter
- Nee totaal niet
- Ik weet het niet zo goed
0 stemmers
Ik denk dat ik op normale dagen gerust 3.5-4 liter water (en koffie/thee/etc) drink. Echt absurd veel, soms vraag ik me af of dit wel gezond is.
Ik drink ook nog wel meer maar heb expres iets minder geschreven anders leek het zo absurd? ik drink eerder 5 dan 3 liter denk ik.
Als ik fysiek bezig ben, laatst een dag geschilderd in het nieuwe huis, komt er zo nog 3 liter bij.
Dan drink je dus 8 liter water? Dat is toch hartstikke gevaarlijk?
Edit: ik lees nu dat met een normaal voedingspatroon iemand 8 tot 10 liter water kan hebben dus het valt nog wel mee dus. Wow bizar.
Ja dat heb ik ook heel lang gehad! Op school of werk ofzo had ik eigenlijk altijd wel een fles bij maar thuis in het weekend dronk ik soms tot 4 uur niks. Echt heel vreemd
Zit je hele dag op toilet
ja die adviezen heb ik eigenlijk nooit gesnapt, net als:
(minus het alcohol gedeelte dan) Als je verder gezond eet, wat boeit het dan of je limonade ipv water drinkt, als je dat blijkbaar echt lekkerder vindt. Water = water toch? Al vreet je dagelijks 8 komkommers om aan je vochtbehoefte te komen.
Ja ik kan me ook nog steeds echt niet voorstellen dat dit gezond voor je is eigenlijk
Ik probeer de laatste tijd maar iets meer water te drinken omdat ik psylliumvezels gebruik. Moet elk half uur naar de wc