Stel je persoonlijke vraag #44

Ze zitten nu op de Burcht! Volgens mij is het wel een pop-up restaurant.

3 likes

Denk dat ze zich daar niet zo druk om maken, als het maar :moneybag::moneybag::moneybag: oplevert. nog meer automatiseren is denk ik wel echt de toekomst haha

1 like

image

image

Moet jij wel eens gniffelen om Ikea namen?

• Ja, lol
  • Nee ik vind dit totaal niet grappig

0 stemmers

1 like

Ik reed zojuist in Zweden door Kloten. Ga morgen terug voor een uitgebreide fotosessie met het plaatsnaambord.

17 likes

Vliegen naar ZĂŒrich is ook altijd erg enig.

12 likes

Helemaal naar de kloten

9 likes

Ik heb gisteren mijn vriezer schoongemaakt en kwam dingen tegen met houdbaarheid tot 2020 en 2021, dan is het dus sowieso al een paar jaar ouder.

5 likes

Als je agent bent zeker wel

25 likes

In mijn contract staat volgens mij ook gewoon dat mijn werkgever dit mag doen als ik mij o.a. racistisch uitlaat op sociale media.

15 likes

Als die uitspraken op enige manier te verbinden zijn aan functioneren: ja

7 likes

Is aan functioneren verbonden: je werkt achter de kassa en moet met iedereen contact kunnen maken. Kijk: ik zal nul medelijden met je hebben, dus eigenlijk kan het me niet zoveel schelen in welke situaties wel en niet.

8 likes

Jaa in elk geval. Dus ook als je midden tijdens de blm dingen racistische dingen post vind ik het prima als iemand dat naar je werk gever stuurt.
( al geloof ik meer dat dat verhaal een exuus was om een nieuw account te beginnen)

1 like

In de FB groep van mijn ouderlijk dorp deed iemand echt enorm racistische uitlatingen. Die persoon werkte op HR van een grote zorginstelling in het zuiden. Ik heb toen heel erg getwijfeld om er melding van te maken bij die instelling maar dat heb ik toen niet gedaan. Daar heb ik echt nog steeds spijt van. Helaas heeft de persoon alles nu verwijderd en heb ik geen screenshots (moet mijn innerlijke @Soy.peor beter trainen).

2 likes

Maar in wat voor functies is het dan niet aan functioneren gebonden? Oprechte vraag trouwens ben gewoon benieuwd.

Wat mij betreft is het eigenlijk altijd gewoon not done omdat het niet alleen om contact met klanten/relaties gaat maar ook een inclusieve en veilige werkomgeving.

Zijn er bij jou op werk wel eens racistische opmerkingen gemaakt?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Zo ja, is daar dan een melding van gemaakt?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

1 like

Ik zal nooit vergeten dat ik net twee weken bij m’n oude werkgever werkte en tijdens de pauze een collega ‘voor de grap’ zei dat de politie gebeld zou worden als ik in de buurt van een auto zou komen waarbij het alarm af zou gaan. Ik zat daar echt met m’n mond vol tanden. Vriendinnen zeiden destijds dat ik er melding van moest maken maar dat durfde ik niet omdat ik tijdens de sollicitatie al vragen kreeg over hoe ik mezelf in de populatie zag passen als allochtoon (niet letterlijke vraag maar daar kwam het op neer), dus ik was bang dat ik dan niet in het beeld van de werkgever zou passen. Koekoek. Zou nu wel anders handelen maar ja ik was jong en eerste grote mensen baan :clown_face:

3 likes

In Bergen zat ik een tram richting slettebakken :ok_hand:

7 likes

Geen idee, niet over nagedacht. Verder met je eens hoor. Ik zeg het vooral omdat ik wel vind dat een werkgever moet kunnen beargumenteren waarom een bepaalde uitspraak niet kan voor iemand in jouw functie.

@Marsepein ik geloof inmiddels niet meer in dat klagen ook maar enigzins gaat helpen bij racisme op de werkvloer. Tenzij het heel expliciet is.

2 likes

Haha ja en Sletten! Heb echt teveel foto’s van mezelf met die naambordjes op de achtergrond

Ik heb er destijds een melding van gemaakt. De opmerking was erg heftig. Dit was de druppel en toen is deze persoon ontslagen.

9 likes