Ik mediteer wel, omdat het me helpt, maar niet omdat het goed is voor mijn hersenen. Nooit bij stilgestaan.
Lezen
Ik doe veel van deze dingen wel omdat het goed is voor mijn mentale gezondheid, maar weet niet of je dat ermee bedoelt?
Doet iedereen die dingen dan echt specifiek om hun hersenen te trainen/gezond te houden? Of lees ik de vraag gewoon anders. Ik doe sommige dingen wel maar vooral omdat ik het gewoon leuk of fijn of ontspannend vind, niet omdat er een Erik Scherdertje op mijn schouder zit die me dat influistert om mijn hersenen fit te houden.
Antidepressiva slikken
Interessant wel! Met automatisme verbreken, wat bedoelen ze daar mee? Echt je vaste routine omgooien?
Ik doe het echt om mentaal gezond te blijven/goed met stress om te gaan en stress heeft dan weer invloed op brein etcetc
Visolie capsules woehoeee en dan de hele dag bij boeren (sinds ik dit slik weet ik dat ik die vaker laat dan ik dacht) de smaak van vis
Genoeg slapen! En bij automatisme doorbreken dacht ik aan mindful dingen doen.
En heel veel voor mentale gezondheid en dan kun je dat doortrekken naar hersenen wel.
Dan is bijna alles voor mijn hersenen
Heb vaak moeite met maat houden. Dan is het gezellig, en na drie wijntjes kan die vierde ook nog wel, maar dan volgen de vijfde en zesde en nog een paar eigenlijk ook altijd nog wel. Gelukkig ben ik oud en saai en doe ik dit niet zo vaak meer, maar zou het eigenlijk nog minder moeten doen.
Een aantal van die hersendingen doe ik wel, maar niet bewust omdat het goed zou zijn voor mijn hersenen. Ik begin mijn dag wel met een paar puzzelapps en duolingo (en wordle en digits), om mijn hersenen wakker te laten worden (en om mijn streaks te behouden ). Maar dat is omdat ik anders echt niet functioneer, net zoals dat ik moet douchen 's ochtends om wakker te worden, omdat ik anders lichamelijk niet functioneer. Maar dat zijn allemaal eigenlijk meer gewoontes, misschien moet ik dus juist eens 's avonds douchen en meteen uit bed springen 's ochtends ipv dat allemaal, die routine doorbreken.
Officieel heet dit thuisloos! Een dakloze heeft geen plek om te logeren, letterlijk geen dak boven zijn hoofd, een thuisloze heeft wel een (wisselende) plek om te verblijven.
Boeit niet echt iets, maar is dus wel net andere definitie.
Vanaf welke leeftijd vind jij iemand oud?
- Vanaf 30 jaar
- Vanaf 35 jaar
- Vanaf 40 jaar
- Vanaf 45 jaar
- Vanaf 50 jaar
- Vanaf 55 jaar
- Vanaf 60 jaar
- Vanaf 65 jaar
- Vanaf 70 jaar
0 stemmers
Ja 80 vind ik al helemaal klinken alsof je al met 1 been in de kist ligt. Ik zag vorige week mān oom van 81, en ik dacht echt oh mijn god ik heb gewoon een oom van 81
Heb jij ooms of tantes boven de 80 jaar?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Alhoewel het niet gek is want mn vader komt uit een groot gezin maar dan nog vind ik het zo oud voor een oom.
Ik vind het eigenlijk pas bij 80 oud worden.
Bij mij hangt het heel erg van de personen zelf af. Ken superactieve mensen in de 60 die vet leuke dingen doen. Maar ken ook mensen van 30 die ik nu al oud vind.
Ja dit, ik ken weinig mensen die zo actief zijn als mijn vader op zijn leeftijd(75 jaar). De vader van mijn vriend is 12 jaar jonger maar die gedraagt zich al echt als een oude man en benoemt ook steeds hoe oud die is en wat hij allemaal niet meer zou kunnen vanwege zijn leeftijdš Zie hem ook echt als een oude en mijn vader juist niet
Ja dit ook heel erg. Ik kijk vaak pasta grannies op youtube (so cute) en veel zijn 90+!! jaar. En ze maken nog vrolijk verse pasta en alles. Terwijl in mn hoofd ik denk dat je dan helemaal kreupel bent en met een stok heen en weer bibbert.
Haha ja dat is wel zoš
Eet jij weleens pizza als lunch?
- Ja regelmatig
- Komt weleens voor
- Zelden
- Nee nooit
0 stemmers
Benoem jij altijd eerst het positieve in een zin, of eerst het negatieve? Zoals hieronder bijv
- Mijn vakantie was echt super leuk! Jammer genoeg wel veel regen gehad
- Pff veel regen gehad op vakantie, maar ik heb het wel leuk gehad verder
0 stemmers
Ik ben denk ik eerder geneigd om het negatieve tussen twee positieve dingen te zeggen als dat kan, dus iets als āMijn vakantie was superleuk! Jammer genoeg wel veel regen maar verder heel erg naar mān zin gehadā oid.