Stel je persoonlijke vraag #44

Ja dat zien we :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

:raised_hands:t4: :raised_hands:t4: :raised_hands:t4:

In mijn omgeving is dit helaas nog allesbehalve gebruikelijk, dus ik ben heel benieuwd: wiens achternaam heeft jouw kind? Even ervan uitgaande dat hier alleen vrouwen stemmen en dat de andere ouder van het kind zich identificeert als man of vrouw.
Sorry even aangepast want hij was anoniem.

• Mijn achternaam
  • Achternaam van de andere ouder (een man)
  • Achternaam van de andere ouder (een vrouw)

0 stemmers

3 likes

nu heeft mijn dochter alleen die van mijn partner, vanaf 1-1 zowel die van mijn partner als die van mij

4 likes

We willen de achternaam laten aanpassen naar dubbele achternaam: naam vader - naam moeder (hebben ook andere volgorde overwogen maar dat bekt minder lekker :joy: )
En dan nemen mijn partner en ik misschien ook nog elkaars achternaam erbij. Maar dat is dan alleen voor op papier ofzo, want in dagelijks gebruik ga ik niet de achternaam van mijn partner over nemen denk ik.

2 likes

wel voor een verkleedfeestje fear and loathing in las vegas

2 likes

Als ik mijn moeders achternaam had gehad, had mijn toekomstige kind echt mijn naam gekregen. Maar deze vind ik niet mooi en heb er 0,0 gevoel me.

2 likes

Ons toekomstige kind krijgt mijn achternaam. Mijn vriend heeft geen contact met zijn vader en wilt de familienaam absoluut niet doorgeven.

1 like

Las vanmorgen nog over Hoyte van Hoytema. Nederlandse cinematograaf blijkbaar, internationaal bekend.

3 likes

Dat laatste is toch alleen als je als ouder met andere achternaam alleen reist met kind? In ieder geval is het voor ons nooit een probleem geweest om als gezin te reizen. Maar als ik alleen met m’n kinderen zou gaan, moet ik die dus wel meenemen.

2 likes

Dubbele achternaam

2 likes

Je moet geloof ik altijd een verklaring van de andere ouder hebben als je alleen reist met je kind, ongeacht je achternaam.

4 likes

Wat ook logisch is, anders kan degene met de matchende achternaam altijd zomaar het kind overal mee naar toe nemen.

2 likes

BBL en het moeten hebben van hele dikke billen (why?!?!?!) En hoe dodelijk het is allemaal brr. Ik vraag me af: Ben jij tevreden met je kont/billen?

• Ja hoor
  • Nee
  • Kan beter
  • Nee ik overweeg BBL

0 stemmers

Mn nichtje van 5 zegt vaak ā€œjij hebt dikke billenā€ nou fijn, hoef ik er niet wat bij in te spuiten.

BBL??

1 like

Krijg jij de reiskosten naar je werk vergoed?

• Ja, volledig
  • Ja, maar wel deels
  • Nee, helemaal niks
  • Ik heb geen reiskosten (ik fiets of loop)
  • N.v.t (ik werk niet, eigen bedrijf, zzp’er, alleen thuiswerken etc)

0 stemmers

2 likes

Doen mensen dat echt?

1 like

Onze dochter heeft zijn achternaam.
Ik vond dat voor hem heel belangrijk aangezien hij zelf geen contact meer heeft met zijn vader, en hij heeft aangegeven dat hij het zelf beter wilt doen voor zijn (toekomstige) kind(eren). Hij heeft zijn achternaam ook laten veranderen.
Ze is wel geboren met mijn achternaam, omdat hij toen nog moest wachten tot zijn achternaam goedgekeurd was. Ze heeft dus wel een geboorteakte met mijn achternaam en eigenlijk vind ik dat ook wel weer leuk. Vond mijn achternaam ook leuk staan.

2 likes

Ja ik vind het ook echt onvoorstelbaar. Het schijnt 1 van de meest dodijke plastische chirurgie operaties te zijn. Qua Nederlanders ken ik alleen die Jessie Maya (youtuber), die dat heeft gedaan. Heel erg naar.

2 likes

Ja, zeker als het zoveel risico kent. Ik wist niet dat het bestond.

1 like