Stel je persoonlijke vraag #44

Ik moet er ook niet aan denken om de twee achternamen van mn ouders te hebben. Bij mij krijg je dan tzaziki - mergpijp ja dat klinkt echt niet.

19 likes

Wel zielig als ik een kind krijg met mijn vriend, zit het met twee lelijke achternamen ipv een

12 likes

Ze zuigen het toch juist niet uit je kont maar stoppen het erin zodat je dikkere billen krijgt? Volgens mij halen ze dat vet juist weg van andere plaatsen en moet je van te voren ook aankomen daarvoor.

1 like

Oooh ja sorry typfout

1 like

Ja klopt ze halen het vaak uit je rug en buik volgens mij. Ik heb er wel eens docu’s over gekeken, ook een waarin een moeder vertelde dat haar dochter er aan overleden is. Echt heftig. Correct me if i’m wrong, maar het is volgens mij gevaarlijk omdat er vet ophopingen in de aderen kunnen ontstaan waardoor de bloedsomloop wordt verstoord.

3 likes

Ja dat heb ik ook gezien met die moeder en dochter. Echt heel erg.

2 likes

De kinderen die ik met mijn ex heb, dragen zijn achternaam. Het was nogal een mannetje dus een andere optie was echt niet mogelijk (en ik vind ik nog steeds verdrietig, mijn naam sterft namelijk uit).
Als mijn huidige partner (vrouw) en ik nog een kindje mogen krijgen, krijgt het waarschijnlijk wel de dubbele achternaam. En dat vind ik wel heel fijn.

14 likes

Mijn kind(eren… Error in m’n hoofd) hebben allebei mijn achternaam als tweede naam. Een dubbele achternaam kon nog niet en het was toen nog niet duidelijk wat de regels zouden gaan worden. Dus daarom hiervoor gekozen.

Ze heeft zijn achternaam omdat ik het idee had dat de band met m’n dochter al zo sterk was. Ze heeft 9 maanden in m’n buik gezeten. Ik had het voorrecht dat ze in mijn buik is gegroeid. En het voorrecht op zo’n sterke (lichamelijke) band. Dus ik gunde m’n man dat ze zijn achternaam kreeg, om ook meteen het gevoel van herkenning oid te hebben.

6 likes

Ik heb geen kinderen, maar vind dit de mooiste optie. Zeker omdat je als je het zou willen als gezin allemaal dezelfde naam kan aannemen. Heb ik tot aan een eventueel kleinkind om mijn kind te indoctrineren om mijn naam te houden.

2 likes

Als jij wordt omschreven als een bourgondische vrouw, vind je dat dan een compliment?

• Nee absoluut niet
  • Ja leuk juist
  • Neutraal: geen compliment maar ook geen belediging

0 stemmers

Ik denk dat ik het wel meteen op mijn gewicht zou betrekken, maar misschien zegt dat iets over mij.

19 likes

Pfoe ik zou echt niet weten of iemand nou verkapt zegt dat ik dik ben, of dat iemand oprecht vind dat ik weet wat lekker eten is ofzo

3 likes

Ik zie dat gewoon als iemand die van goed eten en een borrel houdt haha

8 likes

Mijn moeder zegt dit geregeld over mijn man en mij en in dat geval is het zeker geen compliment, haha

1 like

Met ā€˜bourgondiĆ«r’ associeer ik vooral veel eten, veel drinken, weinig bewegen. Maar dan ook wel weer gul en dat je onaangekondigd voor de deur kan staan en dat je dan hartelijk wordt uitgenodigd voor de bbq en een zelfgebrouwen spebi in je hand krijgt gedrukt.

5 likes

Ik associeer het vooral met mensen die wat betere kwaliteit eten en wijn (!!) kiezen en niet zo op de centen zitten, vind het wel een compliment

39 likes

Ja, gewoon levensgenieters.

22 likes

Bourgondisch zie ik als een soort verstopt alcoholisme.

12 likes

Lol, met al deze verschillende betekenissen die mensen hieraan toeschrijven ga ik bijna mijn pollantwoord heroverwegen. Aan de andere kant, zolang ik maar denk dat iemand mij een levensgenieter noemt ipv een luie alcoholist ben ik tevreden.

9 likes

Wat zou voor jou het grootste compliment zijn: Als iemand zegt dat je echt past bij…

• het plebs
  • de hippoisie
  • de bourgondiĆ«rs

0 stemmers

1 like