Stel je persoonlijke vraag #44

Doe je wel eens oordopjes in (voor muziek oid) in voor het slapen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, wat luister je dan meestal?

• Muziek
  • Podcast
  • Luisterboek
  • ASMR
  • White/brown/pink noise (of iets wat er op lijkt)
  • Ingesproken verhalen (dus niet perse luisterboeken)
  • Anders

0 stemmers

Via welke app doe je dat?

• Spotify
  • Youtube
  • Apple music
  • Podimo
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Calm
  • Anders

0 stemmers

1 like

En wat gaat er dan gebeuren? Wordt er dan een kleiner kunstoog gemaakt of wordt de oogholte dan opgerekt?

Volgens mij een tijdelijk kleinere prothese en dan een soort operatie om die oude bol er weer in te krijgen.

3 likes

Boeiend zeg! Je wilt natuurlijk ook dat het matcht met het andere oog

2 likes

misschien ben ik een pieperd maar ik krijg helemaal de rillingen als ik dit lees haha

6 likes

vind de tandarts vooral eng omdat ik bang ben voor de rekening die ze me gaan sturen :money_mouth_face:

22 likes

Met discolampjes!

2 likes

Ja, daarom vind ik ogen ook enger.

2 likes

Oh ik las het andersom zie ik nu. :joy: Eens dus!

2 likes

Een kunstoog (of oogprothese) is geen bol, maar meer een soort plaatje:

image

Volgens mij zien mensen vaak een soort knikker voor zich maar dat is niet zo. Er kan wel iets anders achter zitten volgens mij.

7 likes

Deze heb je tegenwoordig ook met allemaal prints haha

Oh haha heb dat ding er nooit uit gezien! Interessant. Stelde me idd een bol voor. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja het zal ook niet bij iedereen hetzelfde zijn hoor, maar het is niet zo’n soort knikker die eruit kan floepen volgens mij haha

4 likes

Vroeg me ook wel af hoe je zo’n ding verliest, soort van hatsjoeee oog eruit? Haha zal het hem een keer vragen.

4 likes

IMG_7339

Dit is eigenlijk vooral het beeld dat ik erbij heb, haha

12 likes

Daar weet ik ook het fijne niet van, maar er zijn hier vast wel mensen die meer weten over oogprotheses en hoe dat allemaal werkt!

2 likes

Misschien was dit vroeger zo. Of we hebben allemaal dit beeld door gekke films haha

3 likes

Ik lees net dat er in 1579 wel een oogprothese was in de vorm van een knikker, dus het komt inderdaad niet helemaal nergens vandaan. Thx wikipedia :thumbsup:

2 likes

Ja zag iemand op TikTok die had een glitteroog dat zag er echt heel gaaf uit

8 likes

Ik val in slaap met meditaties, meestal uit de app Better Sleep.

2 likes