Oh ik las het andersom zie ik nu. Eens dus!
Een kunstoog (of oogprothese) is geen bol, maar meer een soort plaatje:
Volgens mij zien mensen vaak een soort knikker voor zich maar dat is niet zo. Er kan wel iets anders achter zitten volgens mij.
Deze heb je tegenwoordig ook met allemaal prints haha
Oh haha heb dat ding er nooit uit gezien! Interessant. Stelde me idd een bol voor.
Ja het zal ook niet bij iedereen hetzelfde zijn hoor, maar het is niet zo’n soort knikker die eruit kan floepen volgens mij haha
Vroeg me ook wel af hoe je zo’n ding verliest, soort van hatsjoeee oog eruit? Haha zal het hem een keer vragen.
Dit is eigenlijk vooral het beeld dat ik erbij heb, haha
Daar weet ik ook het fijne niet van, maar er zijn hier vast wel mensen die meer weten over oogprotheses en hoe dat allemaal werkt!
Misschien was dit vroeger zo. Of we hebben allemaal dit beeld door gekke films haha
Ik lees net dat er in 1579 wel een oogprothese was in de vorm van een knikker, dus het komt inderdaad niet helemaal nergens vandaan. Thx wikipedia
Ja zag iemand op TikTok die had een glitteroog dat zag er echt heel gaaf uit
Ik val in slaap met meditaties, meestal uit de app Better Sleep.
tandarts vind ik niet eng maar gewoon kut. ogen boeit me niet, ik heb ook lasik gehad en doe dat liever opnieuw dan tandsteen weghalen met zo’n elektrische kut haak
Oh ga daar ook eens naar kijken! Ik gebruik meestal de Calm app, daar zijn ook heel veel variaties op. Volgens mij staat daar ook slaap meditatie op maar heb dat nooit geprobeerd eigenlijk. Meestal luister ik dan ingesproken verhalen van Idris Elba of Matthew McConaughy. Of ik luister naar een aflevering van Bob Ross.
Kan me vooestellen dat dat als kind helemaal rot is als dat gebeurd.
Je geeft aan dat jij geen kunststof oogbal hebt, maar wat heb jij dan waar je prothese op gaat? Als je dat wil delen uiteraard
Ik luisterde ook wel heel graag naar hoorspelen van Agatha Christie. Maar met een meditatie slaap ik wel beter. En zo kan ik de dag ook nog goed afsluiten.
Calm heb ik ook wel gehad, maar had voor mij niet genoeg. Better Sleep geeft veel, voor slaap, maar ook gewoon mindfulness, of voor stress, ontspanning, visualisaties etc. En honderden geluiden en muziekjes die je er onder kan zetten.
Meeste is wel betaald. Ben gratis begonnen, maar het heeft voor mij zo’n verschil genaakt, ook in de omgang met heftige stress, dat ik er graag voor betaal.
Wat is er (als je dat wil delen) gebeurd met je eigen oog?
Bij en rondom je ogen is ook zo gevoelig. Kan me voorstellen dat iedere verandering lastig is/of eigenlijk onmogelijk.
Wel interessant dat er dus meerdere opties zijn en dat het bij jou zeg maar leeg is achter je prothese.
Oh wat naar zeg
Nou ik heb 1 a 2 dagen maar met 1 oog gezien en het is… gek. Met 2 ogen zie je meer diepte en wijdte ofzo? De wereld is breder. Maar het wende bij mij ook heel snel en ik kon gewoon veilig fietsen en werken op de laptop enzo. Dus ik denk dat het zeker voor jou als ervarene niet heel anders zou zijn