Ik heb nu een sociale huurwoning maar bij mijn woningbouw kan je je steeds herinschrijven. Ik heb dus ook 14 jaar aan inschrijftijd.
Ik dacht dat het om een horrorfilm ging.
Ik heb een koophuis met mijn partner en sta inderdaad ook al 8 jaar ingeschreven hier in de gemeente (je weet maar nooit…) en ik heb geen ouders meer waar ik dan naartoe zou kunnen eventueel. Ik kan het iedereen aanraden (je hoeft er ook geen gebruik van te maken). Geeft mij veel rust. Ik heb gekozen voor hier in de buurt omdat ik wel hier wil blijven (ook omdat wij kinderen hebben) en hier verder alles heb nu (werk, sociale contacten etc). Ik kom wel uit een andere provincie.
Ik heb een koophuis met NHG en ik verwacht eigenlijk niet dat ik ooit nog in aanmerking kom voor sociale huur? Is het dan alsnog zinvol om je in te schrijven? Ik weet dat alles kan gebeuren, ben zelf ook 2 jaar ziek geweest en niet kunnen werken. Maar heb het idee dat er zo’n goed vangnet is in NL met uitkering en volgens mij ben je met nhg ook verzekerd van dat je in je huis kan blijven wonen bij arbeidsongeschiktheid bijvoorbeeld
Volgens mij ben je dan met name verzekerd dat als je je huis moet verkopen omdat je het niet meer kan betalen, je eventuele restschuld (door onder water staan) kwijtgescholden wordt. Niet per se dat je in je huis mag blijven wonen.
Het is altijd zinvol.
Straks ben je misschien 55 en wil je kleiner wonen of naar een huur appartement. Of dit huis verkopen en voor langere tijd naar het buitenland. Misschien gaat een relatie over, kom je in de bijstand of ziektewet. Veel gemeentes zijn gratis, sommige een tientje per jaar en dan na 10 jaar ook gratis. Ik sta zelf bij 3 gemeentes ingeschreven, je weet maar nooit hoe het leven loopt. Ook met het idee dat er nu nog huurtoeslag is. Kom ik nu ook niet voor in aanmerking maar wie weet in de toekomst wel.
Ik heb het even opgezocht en in de provincie waar ik nu woon is het gratis, dus heb me meteen ingeschreven! Zal mijn vriend zeggen hetzelfde te doen. Die heeft echt een probleem als we ooit uit elkaar gaan want dit huis staat alleen op mijn naam (gekocht voordat we een relatie hadden)
Als mijn ouders morgen een auto-ongeluk krijgen dan ben ik (samen met mijn hond) de sjaak. Sta bijna 5 jaar bij Woonnet ingeschreven, maar ik kom nooit onder de 100e reageerder.
Wonen je ouders in een huurwoning? Dan kunnen ze jou waarschijnlijk wel als mede-huurder opgeven. Dat moet je dan wel z.s.m gaan regelen, want het kan niet achteraf.
ja, ik huur nu particulier maar sta wel ingeschreven voor het geval dat
zou nu niet sociaal mogen huren vanwege mijn inkomen maar je weet maar nooit wat er gebeurt, je kan altijd je baan verliezen, ziek worden, etc
Dat kan vaak juist helemaal niet. Een medehuurder kan bijna nooit een kind zijn
Ja toen ik nog bij de woningbouw werkte kon dat alleen als je 35 jaar aaneengesloten bij je ouders had ingewoond.
Huh wat een rare regel. Met 35 jaar is toch iedereen wel uit huis mag ik hopen.
Nou kennelijk niet, want vorig jaar mochten twee mannen hier blijven wonen nadat hun ouders overleden. Van die mannen die klein zijn gehouden.
Inderdaad veel woningcorporaties hebben die regels aangepast ivm incidenten waarbij medebewoners dakloos raakten
Oh en dit dus ook
Zou jij afknappen als een 35 jarige nog bij zijn of haar ouders woont? En je wil bijvoorbeeld eigenlijk wel daten met diegene.
- Ja echt een no go voor mij
- Alleen in een bepaalde situaties zou ik een uitzondering maken
- Nee geen probleem
0 stemmers
Woon jij nog thuis en ben je 25+?
- Ja, that’s me
- Nee, ik ben net vertrokken
- Nee, ik woon al lang op mezelf
0 stemmers
Ik doe mijn best. Ik reageer echt op alles wat in de stad vrijkomt
Ow wat goed!!! Je hoorde inderdaad zoveel schrijnende verhalen van jongvolwassenen die en hun ouders verloren en dan nog het huis uit moesten …
Je zoekt een huurwoning toch? Sommige steden werken ook met loting. Zo heeft een vriend geluk gehad toen zn relatie uitging en hij een nieuwe woning zocht. Die inschrijftijden zijn soms bizar.