Stel je persoonlijke vraag #44

Het kan gebeuren dat je om wat voor reden dan ook (tijdelijk weer) thuis woont maar het álleronaantrekkelijkst vind ik volwassenen die dan klagen over hun ouders:
“Mijn moeder maakt altijd aardappelpuree zonder zout en dat vind ik zo vies!!”
“Uhlch m’n vader is zo irritant, hij zit de hele zondag studio sport te kijken”
“Mijn moeder snurkt zo erg dat ik er snachts wakker van word”

Dat kan gewoon echt niet meer na je 16e.

7 likes

Nee, echt?!

Probeer maar eens kans te maken als ongeveer 2000 mensen reageren

1 like

Ik ken wel mensen die 2 maanden bij ouders/schoonouders woonde ter overbrugging naar nieuw koophuis of bij verbouwing oid. Dat is helemaal prima. Alle andere situaties ongeveer vind ik echt red flag.

5 likes

Ik zeg het alleen maar :joy: hij was de eerste en meer dan 1000 hadden gereageerd. Maargoed ja dat is een kwestie van geluk. Wat @Negativ zei vind ik wel bijzonder. Die eerste die reageert krijgt het?!

Mn ouders hebben hun hypotheek afbetaald dus stel zij overlijden, willen ze het huis aan mn zus en mij schenken. Zou je daar dan gewoon mogen wonen vraag ik me nu af.

Ik ben in juni 26 geworden en woon nu net twee weken op mezelf. Vanaf mijn zeventiende heb ik wel op kamers gewoond, maar ben tijdens mijn master weer terug naar mijn ouders gegaan, met het idee om snel nadat ik begon met fulltime werken in januari 2020 iets voor mezelf te zoeken. Door corona en de huizencrisis duurde het allemaal een stuk langer dan verwacht en gehoopt, maar nu dan toch gelukt!

2 likes

Op kamers met 4 mannelijke huisgenoten haha maar was wel echt een leuke tijd! Behalve dan alle muizen in huis. En de badkamer was goor en we hadden geen wasmachine dus altijd naar de wasserette.

1 like

Deze meid had een lekker appartementje in het centrum voor 230 euro tijdens haar studies. En al mijn studiegenoten maar wegschralen op een veel te dure kamer. Maar goed, dat was geluk hoor. Sociale huur en dat kijkmoment was toen midden in de zomervakantie.

4 likes

Heb jij genoten van je studententijd?

• Ja zeker
  • Mwah met ups en downs
  • N.v.t.

0 stemmers

2 likes

Ja dit is echt een heel raar systeem. Komt nauwelijks voor en als het je lukt om je rond 20.00 bij Woonnet Haaglanden in te loggen (met hun klote server) ben je vaak al 20e reageerder. Vraag me ook af wat voor huizen dit zijn. Heb het nog nooit in mijn stad gezien.

1 like

Ja dat vond ik ook heel vaag! Heb wel heel veel geluk met die regeling gehad want zonder had ik nooit een huis gehad nu, haha. Maar het is een vastgoedbedrijf die zowel particulier /sociaal verhuurt. (S…chep vastgoed)

De recensies zijn echt mega slecht, maar ik heb tot nu weinig gezeik ermee gehad.

3 likes

Maar zijn het wel een beetje fatsoenlijke woningen? Als het op die manier gaat zou je bijna denken dat ze krotten verhuren haha waar ze z.s.m. vanaf willen.

1 like

Antikraak appartement

3 likes

Geen ups, gewoon nee.

7 likes

Vriendin van mij ging weg uit haar sociale huurwoning en mocht een nieuwe huurder voordragen. Denk niet dat dat nu nog bestaat, zeker niet in Amsterdam.

Ik ben op kamers gegaan, had het ondanks alles niet willen missen. Had het heel erg gevonden als ik al direct was gaan samenwonen. Ik zou achteraf heel bang zijn dat ik wat gemist zou hebben.

1 like

Zou niet zeggen lang, ik woon nu 3,5 jaar op mezelf.
Ik heb “net” gestemd want vind dat nog niet heel lang

Wat vind jij van deze 3 de beste snackbar snack?

• Frikandel speciaal (oh mensen uit het buitenland vinden dit echt geweldig)
  • Kroket
  • Berehap

0 stemmers

Ik heb zelfs laatst veel frikandel xl speciaal moeten bestellen.

1 like

Houd jij van haring?

• Ja alleen goede verse
  • Nee gatverdamme
  • Ja zelfs in zon gote glazen pot vreet ik het nog op

0 stemmers

2 likes

Nee ik woon in een flat waar eigenlijk 70% koopwoning is. Ik woon gewoon goed, geen lekkages/tocht etc. En een vriendin van mijn moeder woont in een heel mooi huis met dr gezin. Maaaar je moet geluk hebben

3 likes

Lekker man haha een rolmopsie met augurk uit pot :joy: