Stel je persoonlijke vraag #44

Jemig. Kwam die scriptie in de krant of het nieuws van de afwijzing?

Er werd een artikel gemaakt voor in het magazine van de scriptie.

2 likes

Wauw :smiling_face_with_tear:

Heb geen link, zit in een aflevering (8feb) van Culturele Bagage aan het begin, is Max Pam.

2 likes

Altijd als ik naar die literaire schrijvers en hun werk kijk vraag ik me af hoe het mogelijk is dat hun boeken (die gewoon middelmatig geschreven zijn) tot de Nederlandse literaire wereld behoren. Wat maakt een boek van @grace d’r boii Arnon nou literatuur en een romantisch verhaal van een vrouw “trash”?
Heb het gevoel dat je achtergrondverhaal, of je man bent, waar je geboren bent (land en plaats in Nederland) en hoe je geboren bent wel uitmaakt.

7 likes

Volgens mij hebben ze ook veel seizoenen uitgezonden waarin Nederland niet mee deed. Ze verloren toch altijd dus geen gemis eigenlijk :joy:

1 like

Op vakantie/in het buitenland pik je Nederlanders er zo uit. Pikken ze jou er ook gelijk uit als NL’er? Qua gedrag en looks

• Ja sowieso
  • Hmm twijfel / misschien
  • Nee sowieso niet
  • Ik ben Belg oid

0 stemmers

2 likes

Misschien niet meteen als Nederlander maar wel overduidelijk als toerist. Tenminste ik vind mezelf een enorme toerist. En toch zijn er mensen die het presteren om aan mij de weg te vragen. Terwijl ik er altijd zo verstrooid bij loop.

8 likes

Soms wel, soms niet is mijn ervaring.

Maar ook niet alle toeristen zijn hetzelfde vind ik. Duitsers zijn bijvoorbeeld weer heel anders dan NL’ers

1 like

Sowieso door mijn lengte :joy:

3 likes

Iedereen wordt in Frankrijk in het Frans aangesproken

110 likes

Nee kennelijk lijk ik op een Amerikaan :smiling_face_with_tear:

Zolang ik zwijg dan hĂš

4 likes

Ik pik hier in Zweden de Nederlanders er feilloos uit.

1 - draag kleding geschikt voor de desbetreffende activiteit. Zware wandeling? Gerda draagt een driekwartslegging met kant (ja gister gespot) hip fladderend shirtje met glitters en gladde gympjes waardoor ze luidvloekend over de rotsen glijdt. Henk draag z’n favo spijkerbroekbermuda en le coq sportif gympies.
De kids dragen alles van de Zeeman en vooral vol met glitters. Daarnaast mekkeren ze elke vijf min. Of ze nu meteen een ijsje kunnen krijgen.

2 - op de camping is het nog makkelijker. Nederlanders skreeuwen een eind weg, de kinderen krijsen letterlijk tegen elkaar.

Ik haat Nederlanders in het buitenland nog meer dan in Nederland

25 likes

Ik denk niet dat ik snel geklokt word als Nederlander. Ik word in Nederland regelmatig in het Engels aangesproken, ook als ik al een interactie in het Nederlands heb gehad.

2 likes

Same. Ik vind het ook altijd zo irri als ik ergens op een terrasje zit weg te dromen en ineens weer nederlanders hoor klagen. Het is nooit eens oh wat fijn of mooi hier. Nee altijd te duur te heet en andere dingen die niet goed zijn.

15 likes

Ik word tot mijn grote afgrijzen altijd voor een Duitser aangezien, mijn man ook maar die vindt dat prima maar dat is dan ook een Duitser dus ja

3 likes

Ga jij graag naar de loempia kraam?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En wat haal je dan?

• Loempia
  • Loempia vega
  • Pasteitje
  • Portie pangsit
  • Bapoa

0 stemmers

En welke saus?

• Zoet
  • Heet
  • Beide
  • Geen

0 stemmers

Ik woon nu aan de rand van een woonboulevard en het voordeel daaraan is dat je als je zondag brak bent gewoon naar de loempiakraam kan lopen :ok_hand:

4 likes

Ben je wel eens in een bepaald land geweest waar de locals echt dachten dat je een local was?

• Ja meerdere landen
  • Ja 1 land
  • Nee

0 stemmers

Bij mij in Bosnië dachten ze wel vaak dat ik ook bosnisch was.

2 likes

Ik eet eerder zoete saus met loempia. En dan wordt dat servetje helemaal plakkerig en zit ik helemaal onder, maar love it.

2 likes