Ik heb over dit soort onderwerpen zo vaak discussies met mijn stiefmoeder. Het is echt irritant. Op een verjaardag daar stond de tafel vol met hapjes, toastjes, verschillende bakjes chips etc. Mijn dochtertje kreeg een eigen schaaltje chips. Lief natuurlijk, maar je kan dan niet van een kind verwachten dat ze niet ook een chipje van tafel pakt. Want hoezo mogen wij volwassenen wel alles pakken, maar zij niet? Zo werkt het niet. En het is niet dat ze schranst en alle bakjes in 5 minuten leeg eet. En al was dat wel zo, moet ze ook leren dat dat niet de bedoeling is. Zij is sowieso heel erg van de oude stempel. Lieve vrouw hoor, en ze deed vroeger al alles voor ons. Maar ze gaat niet echt mee met de tijd. Je hoort geen gesprek aan te gaan met een kind, “tegenwoordig zijn die kinderen niks meer gewend.” Dat soort dingen. Toen ze nog een baby was ging ze oppassen, maar ze had een belangrijke afspraak staan. Niet handig met een baby, maar prima niet mijn probleem. Alleen had ik geen autostoeltje mee. Dacht ze haar wel even zonder autostoeltje te kunnen vervoeren
. En oprecht verbaasd toen ik zei dat ik dat niet wil.