Ja belgie
Alles wat daar staat maar Pangsit is favoriet.
Lol, heel herkenbaar heerlijk zen in de Zweedse supermarkt, iedereen stil inclusief alle kinderen. Twee tetterende types komen binnen en mijn vriend en ik hebben aan een blik genoeg: Nederlanders. Nederlandse kinderen zijn sowieso het ergst van allemaal. Dat gekrijs de hele tijd is echt ongekend.
Ik ben echt zo tatta als maar kan en straal dat volgens mij ook uit maar ik zie er dan toegankelijk uit ofzo en dan vragen mensen me van alles alsof ik een local ben🥲
ik doe er absoluut aan mee hoor maar het is volgens mij ook wel een beetje nederlands (en duits) om je verheven te voelen boven andere toeristen van dezelfde nationaliteit hahaha
Ik vind het juist heel leuk, ik ben ook die irritante Nederlander die je aanspreekt in de supermarkt als ik Nederlands ruik hahaha
Het valt mij juist op dat Nederlanders zich altijd praktisch kleden ongeacht de activiteit. Dus door de stad lopen met bergschoenen en zo’n sportieve rugzak. En ik kan Nederlanders meestal herkennen aan hun hoofd.
Ik zie ze juist in altijd de net niet goede kleding lopen, ook al lijkt het praktisch. Valt in Scandinavië wel echt op omdat de hele bevolking hier echt een fatsoenlijke garderobe voor buitenactiviteiten heeft.
Hahahahahaha so true.
Haha ja ok “praktisch”
De rugzak wel op je buik dragen natuurlijk, veel te gevaarlijk anders.
Hahaha, ik moest heel hard lachen, vooral om je laatste zin.
Dit zeggen mijn ouders nog steeds elke keer als ik naar ‘een grote stad’ ga. Wel op je tas letten he! Doe m anders onder je jas!
Ja alleen in Amerika en in Brazilië
Maargoed dat zijn ook allebei landen waar je er op elke manier uit kan zien, van witblond tot zwart, en je er vandaan kunt komen. Die hebben allebei niet echt een bepaalde look, dus het is meer kleding dan.
Weet niet of locals zien dat ik Nederlands ben, maar andere NLers hebben het meestal niet door omdat mijn man en ik altijd zachtjes praten. Daardoor is het wel echt mijn fave om dan andere Nederlanders af te luisteren. Zo heb ik bij Alcatraz een vader aan zijn dochter hele onjuiste geschiedenisverhalen horen vertellen. En ergens bij Yosemite was er een ‘tunnel tree’, een omgevallen boom waar een tunnel van gemaakt is waar je onderdoor kan. Op het pad er naartoe lag ook een grote omgevallen boom maar dat was duidelijk niet de tunnel. Hoor ik 2 vrouwtjes dus ‘oja dit is hem dan hè de tunnel tree, ja prachtig’ en ze keren weer om zonder de daadwerkelijke tunnel tree te hebben gezien
Maar dat zouden ze ook wel zeggen als ze wel wisten dat jij Nederlands was… misschien praatten ze juist wel extra hard omdat ze wisten dat je Nederlands was en ze je wilden imponeren met hun kennis.
Het zijn niet echt pikante dingen ofzo die je niet vertelt als je weet dat iemand je misschien verstaat
Ik denk niet qua doen en laten maar ik ben 1.92m dus die link wordt snel gelegd meestal
Vorige week hadden andere Nederlanders ook niet door dat wij Nederlands waren, zo grappig Ik liep met mijn vriend door de hal naar de uitgang van de Ferry. Een stuk voor ons liep een Nederlandse vent en hij riep zijn vriendin/vrouw die achter ons liep. Die vrouw schreeuwt heel geïrriteerd naar der vent: ik kan er toch niet langs!! Dus ik draai mij om: dan vraag je toch even over je er langs mag? Haha, die vrouw stierf echt een beetje van schaamte
Ik herken Nederlanders vooral aan het asociale gedrag bij het ontbijt buffet. Belachelijk veel opscheppen en dan niet opeten en voorkruipen bijvoorbeeld. Schaam me dan dood dat ik uit hetzelfde land kom.
Bij een bushalte in Italië stonden twee Nederlanders naast ons met elkaar te dirty talken en te praten over wat ze vanavond allemaal gingen doen met elkaar
Mijn moeder en ik zeiden expres niks totdat de bus kwam, toen zeiden we heeee de bus is er ze schaamde zich dood, was erg grappig
Ik snap die fascinatie dan weer niet om als ‘local’ gezien te worden. Dat vind ik dan weer een beetje gênant.