Hahah ik was een keer in Zweden toen een NL’er met een dik accent me aansprak: ‘hello do you know where de bibliotek is?’ en dat ik gewoon 100% zeker wist dat ik in het nederlands kon reageren haha
Of een haat hebben aan toerisme. ‘Ugh het is zo toeristisch hier, massatoerisme verpest alles’ bij de eiffeltoren ofzo.
je zal maar een TOERIST () zijn en geen reiziger
Ik snap ook niet dat mensen een hekel hebben aan Nederlanders tegenkomen op vakantie. Sowieso lekker boeiend en dan moet je misschien niet in het hoogseizoen naar de costa del sol gaan?
Maar dat is toch ook irri, die drukte overal en dat je elkaar voor de voeten loopt. En alle foto’s worden lelijk met mensen op de achtergrond, jij staat op 1000 foto’s van andere mensen, het is er duurder etc
Maar dinges toch een beetje dat je daar zelf aan mee doet als je daar ook bent
Je kan het toch juist ontwijken omdat het te druk is? En het dus irritant vinden. En soms ontkom je er niet aan natuurlijk
Niks hypocriet aan @Nysmn
Ja tuurlijk maar je draagt er zelf aan bij. Beetje hypocriet toch?
@Xiomara ja ik vind zeiken over veel toeristen terwijl je er zelf eentje bent gewoon wel hypocriet lol
En sommige mensen interesseert het echt geen ene drol. Op de camping (in Spanje) waar wij nu staan is 80% Nederlands en dat hoor, zie en weet je.
Maar bij de afwas stonden 2 gewoon flink ruzie te maken
“ja is er wat?! Want nu staan we bij de afwas en zeg je weer niks en straks bij de tent is het zeker weer de hele avond gezeik!?”
“Als jij gewoon naar die praktijk ondersteuner was geweest lag de bal tenminste ook een keer bij jou!”
Etc etc etc
Misschien was het in scène gezet haha
vinden we het nou allemaal zo interessant om gesprekken van Nederlanders te overhearen
doet iedereen in de trein ook terwijl ze weten dat ze rest ze waarschijnlijk kan verstaan
leef jij duurzamer of minder duurzaam dan de gemiddelde nederlander/belg/inwoner van het land waar je woont
- duurzamer
- minder duurzaam
0 stemmers
Ja, super guilty. Maar dat vond ik ook altijd fantastisch
Vooral als het zover gaat dat je je echt afvraagt of het in scène is gezet of niet.
Ik leef niet per se heel duurzaam (probeer er wel in te verbeteren) maar denk dat het gemiddelde heel laag ligt dus dat je al snel duurzamer leeft dan gemiddeld als je b.v. goed je afval scheidt en apparaten niet continu in het stopcontact laat zitten etc.
90% van de stemmers is duurzamer dan gemiddeld
ja dat vraag ik me dus af! heb de vraag ook bewust heel arbitrair gelaten maar omdat het wel een redelijk hoogopgeleide/geprivilegieerde bubbel is hier denk ik ergens ook dat er daardoor meer geconsumeerd/gereisd/etc wordt en daardoor onder de streep helemaal niet zo duurzaam is
Maar ik denk dat als je vliegt en autorijdt je alweer minder duurzaam bent dan de groep die het zich allebei niet kan veroorloven.
Ik leef best duurzaam maar ik vlieg om het jaar naar Australië dus ik doe alles dan meteen weer teniet, denk ik. Maar dat is wel anders dan wanneer je 1 keer per jaar naar een plek in Europa vliegt, natuurlijk (want dat doe ik er ook nog bij soms).
Mijn vriend praat weleens Engels in het buitenland als hij Nederlanders hoort/ziet die hij wil ‘bespreken’. En realiseert zich altijd pas als ik hem heel geïrriteerd aankijk dat de kans heel groot is dat die mensen hem waarschijnlijk kunnen verstaan.
Ik denk dat het ontstaan is door dat wij als we iets bespreken wat ons kind niet mag horen we vaak snel even Engels praten.
De gemiddelde Jeroen op Kreta is echter geen driejarige peuter die geen Engels kan
Ik heb geen kind(eren), vlieg vrijwel nooit en ik heb geen auto. Als je dan ook nog een beetje aan recyclen enzo doet, leef je al snel duurzamer dan een ander.
Ik denk dat zonder kind al genoeg is, dan hoef je nieteens te recyclen