Eerlijk gezegd wel, zeker als ze gewoon goed kunnen communiceren. Mijn dochter heeft een periode gehad dat ze overal om moest huilen en toen ben ik wel streng geweest. Dan hebben we het echt over een potloodpuntje dat brak op een tekenblaadje of een elastiekje die ze zelf niet uit haar haar kreeg en toen was dat meisje al rond 5/6 jaar. Ik wilde vooral voor haarzelf niet dat ze een " jankerd " werd ook omdat ik deze emoties niet wilde in de klas. Dat heeft wel gelukkig geholpen nu is het echt over
ja ik werd hier zelf vroeger in gecorrigeerd als ik aan het jengelen was (niet als ik echt heel verdrietig over iets was) en ik heb het idee dat het me toen wel hielp, want soms wist ik ook niet meer zo goed hoe ik moest stoppen of wilde ik geen gezichtsverlies lijden (dat ik dan moest toegeven dat ik eigenlijk niet echt huilde). In die zin was het wel een soort externe emotieregulatie.
Ik heb nee gestemd maar mijn oudste is net 2,5 dus wie weet komt het nog. Maar ook als hij nu huilt āom niksā probeer ik er met hem over te praten. Als hij gefrustreerd is om iets kleins doen we bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen, al wordt hij daar ook boos van haha. Of ik probeer te benoemen waarom hij huilt. Maar dit is ook wel de leeftijd van grote emoties en ik probeer hem daar doorheen te loodsen. En hopelijk heb ik dan straks niet een kind dat om niks huilt.
Ik ook. Het is een probleem waar ik aan moet werken.
Ik zit nu even thuis en werk niet (des te meer reden om minder geld uit te geven zou je denken), en mijn impulsbeheersing is nog 10 keer minder geworden nu ik me niet zo chill voel. En dan ga ik (tijdelijke) blijdschap zoeken in kleding of interieurdingen. Maladaptieve coping I guess.
Ik word echt hebberig als ik te veel op instagram of webshops of ook Vinted zit te kijken. Kijken= iets willen hebben. (En oplossing voor mij is dan die paginas/app niet bezoeken (en eventueel uitschrijven webmails/nieuwsbrieven) helpt echt veel).
Maar ook; lezen en erover praten. Door zoān poll ga je toch alleen nog maar meer denken over een nieuwe beddengoedset die je wilt hebben?
Ja same, iets leuks zien = willen kopen. Die websites niet meer bezoeken zou veel schelen (even die controle opbrengen) maarr ik heb nu best wat vrije tijd en ik ben niet zo goed in niks doen op dit moment, moet continu afleiding/prikkels hebben ofzo, dus dan ga ik de stad in en zie ik daar ook weer leuke dingen. Maar het moet echt ophouden want ik ga zo binnen no time door mijn spaargeld heen en dat is ook zonde.
Dus ik ga het no-buy topic maar even doorlezen voor wat tips
Ga je hoofd uit. Zoek dopamine op een andere plek ipv (online) aankopen die heel kort een boost geven.
Hoe veel zou jij uitgeven aan een cadeau voor je manager die weg gaat, maar wel binnen het bedrijf blijft? De samenwerking was relatief kort maar mede door die manager ben jij wel gegroeid in je functie.
- ā¬0 - ā¬10
- ā¬10 - ā¬20
- ā¬20 - ā¬30
- ā¬30 - ā¬40
- ā¬40 - ā¬50
- ā¬50 - meer
0 stemmers
Ik denk niet dat ik een cadeau zou geven
vond jij vroeger het beroep steward(ess) glamoreus/cool/gaaf/iets van aanzien hebben?
- ja
- neutraal
- nee
0 stemmers
en nu?
- ja
- neutraal
- nee
0 stemmers
Omdat het ging over huilen om t huilen bij kleuters: doe je dat wel eens? Mokken om het mokken, sulken, boos blijven doen terwijl je niet echt meer boos bent etc.
- Ja en vind ik prima
- Ja en wil ik veranderen
- Nee maar vroeger wel
- Nee nooit gedaan
0 stemmers
En als je een partner hebt, doet die het wel eens?
- Ja
- Nee maar vroeger wel
- Nee
0 stemmers
Zo ja, wat doe je dan?
- Ik probeer diegene beter te laten stemmen zoals drinken brengen, vragen wat er is etc
- Ik laat diegene even zān gang gaan
- Ik zeg er iets van
0 stemmers
Ik had enorme vliegangst (en nog steeds een beetje) dus had altijd medelijden met stewardessen alsof ze elk moment konden neerstorten.
Nu 8 jaar samen en volgend jaar gaan we samenwonen. Een weloverwogen beslissing omdat ik vind dat ik eerst op eigen benen moet leren staan (alleen wonen). Mijn vriend moet een aanvulling op mijn leven zijn ipv dat ik mijn identiteit aan de relatie ophang.
Een collega van me werkt parttime zodat ze ook parttime als stewardess kan werken. Bevalt haar heel goed, die afwisseling.
Ik blijf wel eens mokken maar dan ben ik ook echt nog wel geĆÆrriteerd. Het is dan wel goed enz, en de ādaderā kan dan niet nog meer doen om het goed te maken maar ik kan mn gevoel dan nog niet loslaten.
āOmg ik heb en 3-daagse BCN en daarna ga ik IPB-en naar Singapore met de 737ā
Word echt helemaal gek van die videoās
Ja heel!
Hoe is jouw emotieregulatie?
- Prima, dankje
- Fantastisch
- Matig
- Slecht
- Gaat je geen reet aan
0 stemmers
Ik kan bcn alleen maar lezen als bacon.