Ben blij dat ik op een kantoor werk waar iedereen gewoon aantrekt waar die zich fijn in voelt en niet gejudged wordt (en waar ik lekker in een shortje en op mijn birkies heen kan als het heet is)
Vooral niet midden juni al.
Inderdaad geen gemiddelde, maar het lijkt inmiddels wel normaal dat we jaarlijks een week (en soms een paar) hebben waar het vaker de 30 graden aantikt.
Ik denk dat het heel erg verschilt per kantoor. Ik ga op de eerste zomerdag altijd op safe in (luchtige) lange broek en kijk dan wat de rest aan heeft. Als iedereen in een bikini en op slippers loopt voel ik me ook vrijer om in zoiets te verschijnen. Gek genoeg zou ik wel veel eerder een crop top aan doen dan een kort rokje bijvoorbeeld.
Nu nog wel
Een collega die in een Teams-vergadering met camera aan uitgebreid haar ontbijt aan het maken is (fruit snijden) en aan het opeten is (fruit in yoghurt naar binnen aan het lepelen).
- Dikke prima, doe ik ook wel eens
- Prima, maar ik doe het niet
- Vind ik een beetje raar
- Vind ik irritant
- Vind ik gewoon niets van
- Vind ik iets anders van
0 stemmers
Een collega die in een fysiek overleg (in een vergaderzaal oid) uitgebreid haar ontbijt aan het maken is (fruit snijden) en aan het opeten is (fruit in yoghurt naar binnen aan het lepelen).
- Dikke prima, doe ik ook wel eens
- Prima, maar ik doe het niet
- Vind ik een beetje raar
- Vind ik irritant
- Vind ik gewoon niets van
- Vind ik iets anders van
0 stemmers
Context: iemand op mijn werk doet dit vrijwel elke ochtend en ik vind het echt reuze irritant. In het echt vind ik het ook een beetje onbeschoft ofzo? Maar vandaag deed ze het op Teams en vond ik het ook weer irritant, terwijl het dan natuurlijk ook veel minder opvalt oid? Dus snap niet helemaal waarom ik er zo op aanga, maar het is wel echt mn BEC aan het worden
Fruit snijden en ontbijten is gedachteloos uit te voeren. Juist een prima activiteit om ondertussen wat anders te doen.
Tenzij je met je mond vol praat
Haha nou soms is het vooral aanhoren inderdaad, is ook soms meer een overdracht dan een vergadering waarin iedereen actief aan deelneemt. Maar zij kan dat in ieder geval heel kundig
@Marquez nou dat juist misschien, aan de ene kant denk ik you do you, handig dan hoef je ook niet eerder op voor ontbijt ed. Maar andersom, met een volle mond ga je (hopelijk) ook niet actief meedoen aan het overleg dus dan wordt het ook een minder zinvol overleg misschien?
Waar maak ik me ook echt druk om haha
Mag hopen dat ze op teams zichzelf op mute heeft staan.
Je moet ergens je inspiratie voor polls weghalen. Ja ik snap je wel, tis wel een beetje bijzonder. Vergaderingen zijn wel vaak saai dus dan is iets te doen hebben wel weer fijn. Je kan eens vragen waarom ze dat doet. Ik ga er wel vanuit dat ze niet praat met volle mond.
Tja ik vind hier een beetje hetzelfde van als de kleding-naar-je-werk discussie: je bent aan het werk en niet in je vrije tijd, en dan gedraag je je gewoon professioneel onder elkaar toch. Call me old fashioned, maar casual doen we maar weer na werk bij de borrel of zo. Dus in mijn ogen hoort daar geen afgeknipte shorts en hemdje met spaghettibandjes bij (maar driedelig pak hoeft uiteraard ook niet, zit nog veel tussen), en ga je ook niet zitten ontbijten in een overdracht/vergadering/meeting of some sort. Dat kan ook prima in de 15 min ervoor of erna.
Bij ons komt het wel eens voor dat de TBC arts een sigaretje of 5 opsteekt tijdens een team vergadering. Dat vind ik wel echt ver gaan.
Vind het ook geen probleem, alleen ik ben heel snel afgeleid daardoor. Moet direct aan een oud klasgenootje denken die haar kiwi altijd zo raar afsneed. Alleen het topje eraf, als een soort gekookt ei. Dat kan je toch beter dan in het midden doorsnijden?! En dan uitlepelen. Hier begon ik dan ook vaak over maar ik kreeg wel altijd een hapje whaha.
Wat vind jij lekkerder fruit van deze 2?
- Kiwi
- Mango
0 stemmers
Oh ik ontbijt echt vaak op het werk maar gezien de uitslah van de poll vinden collega’s dat dus mogelijk vet irritant:joy:
Hahaha vooral die tweede, die zou bij mij echt de fysieke vergadering uitgestuurd worden
Nou ik stoor me er 0.0 aan als mensen hun ontbijt achter hun eigen bureau eten hoor, moeten ze lekker zelf weten. Maar een vergadering is toch wat anders vind ik eigenlijk, al hangt het heel erg van het soort vergadering af.
Zal me echt worst wezen als iemand aan zijn bureau zijn ontbijt naar binnen werkt, doe ik zelf ook altijd, zowel thuis als op kantoor. Maar tijdens een meeting vind ik wel wat ver gaan, zeker het ook nog klaarmaken terwijl je in die meeting zit
Heb dat ook nog nooit meegemaakt haha. Ik denk dan zelf kan ervoor of erna ook wel.