Ik heb maar één stage gedaan, maar heb daar wel ontzettend veel uit geleerd. Bij ons was een stage maar voor 2 weken voorzien in het opleidingspakket en dat moest je dan nog in je vakantie (de paasvakantie hier in Vlaanderen) doen
Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen om mijn stage (en dus ook mijn afstuderen) uit te stellen en in de zomer te doen, waardoor ik 2 maanden stage kon lopen. Nog steeds kort, maar dan leer je er tenminste iets uit.
Voor mij was het de bevestiging dat de functie/studierichting goed bij me paste, maar dat één specifiek onderdeel me nog meer aantrok en dat mijn basiskennis vanuit de opleiding daarin beperkt was. Ik heb er dan voor gekozen om nog een jaar bij te gaan studeren en me te verdiepen in dat ene onderwerp. Dat is uiteindelijk een goede keuze geweest, want daardoor heb ik daarna echt leuke jobs gehad die helemaal mijn ding waren/zijn.
Ook heb ik toen feedback gekregen op mijn softskills. Dat ik in het begin door mijn houding verlegen en onzeker overkwam bv., maar daarna wel openbloeide, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben. In mijn privéleven had ik nog nooit die feedback gekregen. Ik ben daar actief mee aan de slag gegaan, en als je me nu kent denk ik dat onzekerheid in een professionele context het laatste is wat je met mij zou associëren haha.