Ja ik vraag me af hoe dit precies gaat. Ik gebruik maandverband en vind het niet erg om eens per dag naar een soort afleverpunt te fietsen, maar als het maar 1 keer in de week kan dan zit je daar met broeiende verbandjes
Als het alzheimer geneest: have it allll
Ik zie in mijn werk hoe erg dat is, om te hebben.
@Vaiana ik denk in een menstruatiecup opvangen en dan in een soort emmertje ofzo?
Ik gebruik een menstruatiecup dus in dat geval zou het heel makkelijk kunnen zijn, gewoon overgieten haha.
Als ze iets kunnen genezen met wat ik weggooi zou dat toch fantastisch zijn, dus mogen ze het hebben!
Ik dacht meer aan de vrouwen die dat willen doen hun menstruatiebloed verzamelen in een cup en het dan in een buisje doen? Ik denk dat niemand zit te wachten op opgestuurde volle maandverbanden. Nee, ik weet het wel zeker. Of je moet op de dagen dat je ongesteld bent langskomen in het ziekenhuis en het zo ergens in een buisje doen. Nu ik erover type gaat dit me echt allemaal te ver.
Is weer eens wat anders dan dierendrollen in een envelop voor een dierentuin
Misschien werkt het net als met zwangerschapsurine? Dat je het thuis verzamelt in buisjes en ze het dan komen ophalen? Dat lijkt me nog best te doen, die werkwijze bestaat op zich ook al
Ik snap dit eeeeecht niet, en eerlijk gezegd ook alle āneeā-stemmers in de poll niet. Weten jullie niet wat alzheimer is, heben jullie er geen ervaring mee, kan het jullie niets schelenā¦? De vraag is niet of je een dag vrij gaat nemen om menstruatiebloed te doneren, of dat je je hele menstruatie gaat freebleeden om dit te kunnen doen, of drie uur in de auto zitten om naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis te rijden ofzo. De vraag (in de poll) is of je het WIL en dan zeggen mensen nee
Je bent niet ineens een onmens ofzo als je je menstruatiebloed niet wilt doneren. Komop zeg, beetje overdreven.
Ik denk dat ik de poll anders heb ingevuld. Ja ik zou het zeker wel willen, maar praktisch lijkt het mij lastig. Ik gebruik bijvoorbeeld geen cup, maar maandverband/menstruatie ondergoed.
Het lijkt mij vrij normaal om de voorwaarden te willen zien voor je whatever doneert voor welk onderzoek dan ook en je nergens toe verplicht te voelen.
Huh maar dat moet iedereen toch zelf weten? Het is toch ook geen plicht om bloed of plasma te doneren of plas als je zwanger bent (moeders voor moeders).
Ik wilde eerst nee antwoorden omdat ik geen cup kan gebruiken, en andere oplossing zie ik niet? Of zouden ze inderdaad wat hebben aan verbandjes/tampons vol bloed De stolsels, @andere vraag hier boven, zou ik eraf kunnen schrapen
Ik keek dit vroeger gewoon op tv met mān moeder, net als as the world turns
haha ik kan wel echt tot 190 komen als ik een kaart zie want nu vergeet ik echt simpele dingen. Lesotho en Eswatini wel en Zuid-Afrika vergeten
Volgens mij gaat het daar niet om. Maar de unwillingness (kom ff niet op nl woord) van mensen (dus willen, even los van de voorwaarden). Bloed doneren en plasma kost meer moeite dan dit. En bij het doneren van bloed verlies je direct een halve liter, daar kun je lichamelijk last van hebben. Maar ongesteld ben je toch al. Anyway ik vind het ook onbegrijpelijk, met name bij iets als alzheimer. Maar uiteindelijk blijft het inderdaad een eigen persoonlijk keuze.
Ik heb nee gestemd omdat ik een Mirena heb waarmee ik niet meer bloed en die zou ik er dan uit moeten laten halen en dat wil ik niet
Ik had hier laatst ook een poll over gemaakt en ik kan me echt moeilijk inleven in mensen die dit zooo erg vinden
Hier wordt ook altijd in het āOnnodige kutopmerkingenā topic over geklaagd en ik kan alleen maar denken stel je niet aan
Vind dit echt kortzichtig. Ik zeg niks over de moeite die het zou kosten want dat doet er voor mij niet toe. Het is echt onzin dat het onbegrijpelijk is dat mensen niet staan te springen om welke lichamelijke stof dan ook te doneren. Alsof wetenschap zo werkt dat ik hoogstpersoonlijk voor de genezing van duizenden kan zorgen en dat nu weiger en er niet meerdere voorbeelden zijn waarin achter uit de goedheid gedoneerd bloed of plas gewoon een winstmodel zit. Als ik meedoe aan een onderzoek doe ik na me in te lezen en de persoonlijke gevolgen af te wegen, daaruit kan je niet afleiden hoe belangrijk ik de genezing van een ziekte vind.
Ik vind het snel verbranden aan wit zijn het enige echt erge omdat het gewoon hinderlijk is. Altijd na moeten denken over schaduw en genoeg zonnebrand.