Stel je persoonlijke vraag #44

Welk bedrijf heb je daar voor ingeschakeld?

2 likes

Het was een soort hele vreemde combinatie van vocht, wiet en planten? De ene dag rook het ook weer net wat anders dan de andere dag. Zou goed kunnen dat je dat ruikt, wij roken het in de badkamer ook veel sterker dan in andere kamers!

Toen ik ergens anders woonde liep ik tegen hetzelfde probleem aan, de muizen kwamen waarschijnlijk bij de buren binnen. Daar heeft mijn huisbaas uiteindelijk gif in het plafond laten plaatsen maar ik weet niet of dat een blijvende oplossing is geweest. Wel balen voor je zeg, zeker als je zo goed merkt dat er muizen binnen zijn kan het echt je woongenot verpesten :sweat_smile:

@punaise Strooming!

1 like

Hmm ja ik dacht dus dat het de afvoer was. Het is een soort rotte bloemkool schijt lucht? HEEL erg sterk. Maar soms is het dus ook ineens weg en een dag later of na het douchen begint het bijv weer te ruiken. Daarom weet ik niet perse of dat bij ongedierte past…

Ja ik heb dus echt een knaagdieren fobie dus voel me echt vreselijk in mijn eigen huis :persevere:

1 like

Fooi geven aan je verhuizers?

• Ja standaard (hoeveel?)
  • Nee
  • Soms (wanneer wel/niet)

0 stemmers

Het was zo’n zware klus dus had wel fooi gegeven maar is dat standaard of niet eigenlijk ?

1 like

Verhuizers zijn bij mij tot nu toe altijd vrienden geweest, die krijgen geen fooi. Professionele verhuizers zou ik denk ik ook geen fooi geven.

3 likes

Ik denk dat het afhangt van de klus. Voor een eerder kleine verhuizing in “normale” omstandigheden niet zo snel, voor een grote verhuizing in deze zomerse temperaturen wel.

3 likes

Wel af en toe een muis binnen, maar geen sporen. Ze wonen namelijk niet in huis, maar mijn poes brengt af en toe een levend muisje naar binnen. Die wij vervolgens vangen en terug buiten zetten.

1 like

Nou ik mocht niet eens bloed doneren toen ik 52 kg was. Terwijl de regel 50 is, en ik dat altijd graag deed. Maar dat was achteraf gezien goed. Je moet het lang navullen ofzo.

Het jij wel eens bloed gedoneerd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

1x maar ik ben zo moeilijk te prikken dat ik niet meer mag komen

4 likes

Ze testen van te voren ook je hemaglobine waarde. Kan zijn dat die te laag was.

Ik heb wel gedoneerd (heb bloedgroep b negatief). Maar helaas werd ik steeds onwel nadien. Deden ze stoel in trendelenburg stand en moest lang bijkomen.

1 like

Ha ik heb ook echt jarenlang gedacht dat onze onderbuurvrouw zo smerig kookte, maar inderdaad, bleek het riool te zijn.

4 likes

Mijn badkamer (sociale huur) stinkt ook enorm naar riol vaak en vind het zo vreselijk, proberen al bijna een jaar om het te fixen via de woningbouw maar tevergeefs. Dan reinigen ze alleen het doucheputje ofzo als ze komen terwijl we duidelijk zeggen dat het daar niet aan ligt.

Nee want het zijn vrienden of familie. Koop wel altijd een cadeautje of neem ze mee uit eten.

Wel dit roepen maar er niet bij stilstaan dat voor sommige menstruatie echt een hel is en het opvangen nog een extra punt ellende is.

13 likes

Vind dat eerder Amerikaans, daar krijg je ook geld als je bloed doneert toch? In NL doe je dat voor een roze koek :smile:

Muizen heb ik volgens mij in al mijn woningen gehad totdat ik een kat nam. Maakte echt niet uit of oud, nieuwbouw, goed onderhouden, slecht onderhouden. Die beestjes komen altijd binnen op de een of andere manier. Maar vond het nooit heel erg eigenlijk, behalve die ene keer dat er eentje een nare val op zijn neus had gekregen en heel langzaam lag te stikken in zijn eigen bloed (die vallen hadden mijn huisgenoten gehaald, vind die dingen echt verschrikkelijk)

1 like

Ik heb een hele nuttige bloedgroep, maar ik mag niet. Daar baalde ik wel van. Ik heb mijn broertjes toen nog geprobeerd te stimuleren om te doneren omdat zij mogelijk ook dezelfde bloedgroep hebben, maar zij hadden geen zin.

2 likes

Ik vind dat met doneren ook altijd zo irritant. Als je nee zegt (om welke reden dan ook) kunnen ze echt een opmerking maken ‘o je geeft dus niets om mensen met…’ uh jawel maar ik bepaal zelf welke doelen ik steun en dat doe ik niet in een winkel.

Scandinavië ook dacht ik!

1 like

Nu het toch over doneren gaat, zijn jullie stamceldonor? Had ik echt graag willen zijn maar ik kom helaas niet in aanmerking.

Ben jij stamceldonor?

• Ja
  • Nee
  • Nog niet, maar ik wil wel

0 stemmers

1 like

Ik mag ook niet :frowning:

3 likes