Stel je persoonlijke vraag #44

Ik heb ooit mijn dna opgestuurd en het is nooit bij ze aangekomen, pakketje is kwijtgeraakt. Toen dacht ik laat maar.

Dat is toch totaal iets anders?

1 like

Hoezo? Ik had me aangemeld als donor, maar ze willen daarvoor wel je dna hebben in het geval dat ze een match hebben. Dus je dna moet je opsturen in een brief naar (in mijn geval, matchis). Op het moment dat dat binnen is bij ze, ben je echt aangemeld.

Maar mijne is dus nooit bij hen aangekomen.

3 likes

Oh ik wist niet dat je dat ook zo moest opsturen, wat kut zeg dat je dna nu op straat ligt

2 likes

Ja, alleen is mijn bmi nu echt veel hoger dan toen dus ik vraag me af wat er nu gebeurd als er toch een match is?

1 like

Nou dat valt denk ik ook wel mee, je moet wat wangslijmvlies afnemen (=wattenstaafje langs je binnenkant wang halen) en daar isoleren ze daar dan DNA uit om te screenen. Zit wel in een gunstige bewaarvloeistof dan maar op zich loop je het zelfde risico als je een keer wat haar verliest om je DNA kwijt te raken.

3 likes

Ja ik denk dat überhaupt je je meer zorgen moet maken om je persoonsgegevens dan om je DNA in dit geval haha

edit: oh nee dat lijkt best mee te vallen

1 like

Er zijn een hoop reacties geweest op mijn post en ik pik deze er even uit omdat dit denk ik de meest… kwetsbare (?) is. Ik hoef niet te weten waarom je nee stemt in zo’n poll, dat moet je helemaal zelf weten en ik vind dat ook eigenlijk te prive om te delen, dus dit is geenzins bedoeld als reactie om je hierover te laten uitwijden. Maar hoe ik de poll heb geinterpreteerd is 100% de vraag of je menstruatiebloed zou WILLEN doneren. Dus enkel en alleen of je de intentie hebt om het te overwegen. Dus los van alle praktische of juridische overwegingen, of wat dan ook. En als er redenen zijn om het dan niet te doen (omdat je menstruatie pijnlijk of traumatisch is voor je, omdat het ziekenhuis ver weg is, omdat je je gegevens verkoopt aan een chinees bedrijf of omdat je niet bereid bent om je spiraal eruit te halen) nou prima toch, is verder niet aan mij om daarover te oordelen. Maar dat je niet bereid bent om het te overwegen (en dat is hoe ik de pollvraag geinterpreteerd heb), dat vind ik wel lastig te begrijpen. Maar goed, ik hoef ook niet iedereen te begrijpen dus dit is verder geen oproep voor iedereen om je situatie te delen ofzo

6 likes

Onze kat brengt regelmatig levende muizen mee naar binnen. We vangen ze dan met de hand, of onder een emmer en zetten ze weer buiten.

1 like

Ik wil wel, maar ik ben te oud en mag niet meer

1 like

Doet me in principe niks, tenzij het een hele lange haar die overal doorheen zat enzo. Dat blijft het wel in mijn hoofd zitten.

1 like

Maar zelfs als het willen is dan is nee nog steeds een optie. Het is dan niet dat alleen ja nog een optie is.

4 likes

Welke deur past het best bij jou op basis van de kleine lettertjes?

• rood
  • zwart
  • paars
  • groen
  • blauw
  • geel
  • wit

0 stemmers

Maar welke heb je echt het liefst als voordeur?

• rood
  • zwart
  • paars
  • groen
  • blauw
  • geel
  • wit

0 stemmers

Komen de keuzes met elkaar overeen bij vraag #1 en #2?

• ja
  • nee
  • enigszins

0 stemmers

1 like

Het was maar een simpel polletje. Ik had er niet zoveel achter gezocht. Ik bedoel: het kan niet eens in Nederland.

6 likes

Dat weet ik toch pas nadat ik mijn eerste reactie gepost heb, dat de meerderheid de poll anders geïnterpreteerd heeft? Dus de post waar je nu op reageert was verduidelijkend bedoeld.

Ja dat kan ik me voorstellen en ik had beter even tot drie kunnen tellen voordat ik dat postte, dan had ik die specifieke zinnen er zeker uitgehaald.

En wellicht is mijn interpretatie van de poll kortzichtig of abstract of beperkt of wat dan ook, dat mag iedereen vinden, maar ik denk niet dat nog meer discussiëren heel zinvol is of heel andere perspectieven op gaat leveren dus wat mij betreft kunnen we het hier bij laten (maar reageer vooral als je dat nog wel graag wil)

1 like

Excuse me voor deze viva vraag, maar

Zet jij de vaatwasser aan als je niet thuis bent?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen vaatwasser
  • Anders

0 stemmers

Mijn vaatwasser lekte dus laatst, heel mn keuken was zeiknat en toen dacht ik wat nu als ik niet thuis was geweest

En de wasmachine?

• Ja
  • Nee
  • Heb ik niet
  • Anders

0 stemmers

Laatste: en de droger?

• Ja
  • Nee
  • Heb ik niet
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ik zet hem vrijwel altijd 's nachts aan, maar dan zou ik ook pas 's morgens zien dat hij gelekt heeft

9 likes

En het is nog de kleur van mijn deur ook haha

Throwback monday (muisfoto)

5 likes

Ik (wie hou ik voor de gek, mijn man doet dat lol) doe de wasmachine aan als ik onderweg ben naar huis.
Want anders ligt je was zo lang te stinken :sweat_smile:

2 likes