Stel je persoonlijke vraag #44

Ik zou dit sowieso niet delen in een appgroep met collega’s, ongeacht of er iemand in zit die worstelt met cholesterol

119 likes

Kan gewoon als dat je ding is maar wat @MadameMignon zegt idd

Oeps dan ben ik misschien wel dubbel fout. Er worden niet megaveel privedingen in de app gedeeld maar de meeste collega’s zullen er niet van opkijken verwacht ik.
Soms mis ik m’n oude baan met chagrijnige autoritaire baas, gebrek aan vrijheid, veel controle en alleen maar hard werken zonder poespas. Daar was het tenminste duidelijk :joy:

2 likes

Ik zou echt niet weten hoe ik hier als collega op moet reageren / wat ik er mee moet.

20 likes

Ligt heel erg aan hoe jullie contact onderling is denk ik. Als dit soort grappen vaker gemaakt worden in de appgroep kan het wel denk ik, maar als dit verder niet echt gebeurt kan het een beetje random overkomen.

6 likes

prima als je zegt “ik heb lekker burger king gehaald” met foto maar vind je opmerking erbij niks toevoegen dus zou ook niet reageren als ik je collega was

2 likes

Ja eens hoor. Heb nog tegen de bedrijfsarts gezegd dat complimenten daarover nergens op slaan, het is niet mijn verdienste.
Zo bedoel ik hem ook niet. Ik vond de combi cholesterol/vette hap gewoon geinig maar ik heb denk ik wel beetje vreemde humor.

1 like

Ja ik dacht voornamelijk, is het iets om over te flexen, over je cholesterol? Zou het nogal een vreemd bericht vinden.

1 like

Als een stel tussen de 60 en 70 jaar is, vind je het dan gek als ze een heel groot huis nieuw gaan bouwen?

• Nee hoor waarom?
  • Misschien een beetje, hoelang heb je er nog wat aan?
  • Ja

0 stemmers

Vind het zelf een stomme gedachtengang van mezelf. Maar mn oom en tante bouwen een enorm huis, ik denk altijd (zijn tussen de 65-70) Op die leeftijd moet je dat toch niet meer willen.

1 like

Als je zo’n band met je team hebt kun je dat prima zeggen als je dat wil maar ik zou zoiets nooit in een werkapp delen. Hoe goed ik het op persoonlijk niveau ook met m’n teamgenoten kan vinden :upside_down_face:.

1 like

Niet dat ze een huis gaan bouwen, misschien kunnen ze daar nog wel 20-25 jaar wonen.

Meer een enorm huis, dat snap ik dan minder goed als je met zijn tweeën bent. Dan zou ik eerder een bungalow ofzo bouwen.

12 likes

Nee het wordt echt een behoorlijk groot huis. Ze stuurde vandaag al wat foto’s. Ze hebben 2 kleinkinderen. Wat moet je met al die ruimte?!?!?! Met zn 2en+ het schoonhouden. Misschien hebben ze als gedachte dat als ze dood zijn 1 van hun kinderen het kan overnemen? Boven zitten alleen al 5 echt ruime slaapkamers. Oh wacht het zijn er zelfs 6.

1 like

Dit is zo een dooddoener. Zonde want je bent te oud. Sorry maar hadden ze alvast hun eigen kisten moeten timmeren?

17 likes

Is toch juist leuk! Vind er echt niets raars aan. Kan me ook wel voorstellen dat het leuk is omdat je eerder waarschijnlijk nooit tijd had voor zo’n project en wat moet je anders doen met je tijd en geld. En met een beetje geluk kunnen ze er nog super lang wonen.

3 likes

Eh nee. Ik vraag me af of 2 mensen op leeftijd zoveel voldoening uit zo’n groot huis kunnen halen. En ik zeg niet dat je s 65+er maar in een gelijksvloers appartementje moet gaan wonen maar dit is gewoon compleet het tegenovergestelde ervan.

Geen oordeel over de grootte maar ik zou gewoon geen zin hebben in al die stress en dat gedoe als ik lekker met pensioen zou zijn :joy:

6 likes

Alsof alle andere mensen die een nieuw huis laten bouwen daar wel 40 jaar wonen

2 likes

Ja ik vind het ook heel leuk voor ze. Ik denk alleen steeds. Waarom nu ineens nog een groter huis dan toen jullie kinderen nog thuiswoonden. Is iedereen zn eigen keuze. En ze vroegen of ik nog dingen van hun wilden (ben vorige maand verhuisd) dus heel lief. Maar mijn god met zn 2en in zo’n groot huis. Ieder zn ding uiteraard. En de kinderen erven het sowieso neem ik aan.

@Rosie die laten doorgaans niet zo’n groot huis bouwen en zijn 9/10 keer niet 65+ zonder thuiswonende kinderen.

Maar misschien hebben ze hier altijd van gedroomd en kunnen ze het nu financieel. Hartstikke fijn toch dat ze hun droomhuis kunnen bouwen, lekker boeiend hoe groot dat is. Als dat is wat ze willen, leeftijd is ook helemaal niet relevant eraan of hun ‘woonsituatie’

Mogen mensen van 50 die geen kids hebben gewild dan nooiy een villa kopen want ja je hebt geen kamers te vullen dus waarom zou je?

3 likes

Vind het zelf gewoon een beetje zonde qua duurzaamheid, ook met de huidige huizenmarkt. Wil helemaal niet zeggen dat ouderen (of kinderloze) gezinnen maar in een appartement moeten gaan wonen, maar een erg groot huis (zo lees ik dit bericht…) vind ik niet zo duurzaam als je maar met twee bent (maar mss moet dit naar onpopulaire meningen). Je kan hier natuurlijk weinig individueel aan doen, maar toch kiezen voor de minder duurzame oplossing “want alleen lukt het toch niet” helpt ook niet.

11 likes