Stel je persoonlijke vraag #44

Je meest close cirkel vrienden (maximaal een stuk of 10 mensen zeg maar):

• Hebben (bijna) allemaal een vergelijkbaar schoolniveau gedaan, namelijk (vrij) hoog
  • Hebben (bijna) allemaal een vergelijkbaar schoolniveau gedaan, namelijk (v)mbo of ā€˜lager’
  • Dat is echt heel divers

0 stemmers

2 likes

Zeker slaap. Vannacht niet eens een seconde geslapen en ik kan echt niet wachten!!! Wat een hel was dat zeg.

ik heb 1 hbo geschoolde vriend, rest allemaal universitair :cry: :bubbles: :bubbles: ik win de anti-diversiteitsprijs wat dit betreft

5 likes

Vriendenkring (vrij) hoog, maar m’n andere naaste kring > mijn familie (sociaal netwerk als kind) juist (vrij) laag

14 likes

Moest eraan denken na de post van @Bennielava die zei

Dan zit er op die school geen afspiegeling van de maatschappij, waar 60% van de kinderen een vmbo advies krijgt.

Eigenlijk best gek toch dat de meeste mensen hier dus de meerderheid van de samenleving helemaal niet om zich heen hebben in de zin van vrienden. OkĆ© super lelijke zin maar je snapt m’n punt denk ik?

Denk dat ik het zelf wel heb omdat mijn schoolpad dit was :chart_with_downwards_trend: en veel mensen die ik ken juist weer :chart_with_upwards_trend: op vervolgopleidingen , dan kom je elkaar ergens in het midden tegen

11 likes

Ik denk dat er ook echt een verschil is in vriendenkring en familie/netwerkvanuitthuis.

En daarvan heb ik ook het idee hoor dat de meesten hier ook vanuit thuis met hogeropgeleiden te maken hebben, maar dat er hier ook een groep is (oa ik) die juist die mix hebben van thuis niet en later in de vrienden wel

4 likes

De vrienden die ik via werk ontmoet heb zijn hoogopgeleid (wat ik zelf overigens niet ben) maar de vrienden die ik daarbuiten ontmoet heb zijn vaak laag opgeleid of hebben soms hun middelbare school niet eens afgemaakt. En dat zijn toevallig ook mijn lievelingsvrienden.

2 likes

Had je vroeger een vriendenboekje?

• Ja
  • Nee
  • weet ik niet meer

0 stemmers

Heb je er in de toekomst (dus bijv in de afgelopen jaren) nog weleens in gelezen?

• Ja
  • Nee geen idee waar dat ding ligt
  • Nee maar ga ik nu wel doen!

0 stemmers

SheIn heeft allemaal influencers naar China laten vliegen om ze een rondleiding te geven door de fabriek en te laten zien hoe goed de arbeidsomstandigheden zijn. Een super moderne fabriek met blije werknemers, dus de influencers posten veelal positieve berichten om te laten weten dat het wel een goed merk is. Echt heel bizar dat mensen hierin trappen (of zich laten omkopen?).

Deed me hieraan denken

Wat zeg jij?

• She-in
  • Shein (sjein)
  • Ik neem dit woord niet in de mond
  • Anders

0 stemmers

Het is dus officieel she-in

2 likes

Mijn ouders, ooms en tantes hebben allemaal niet gestudeerd, maar wel alle kinderen. Dus een beetje lastig om antwoord op te geven.

4 likes

Ik had ook zo’n :chart_with_upwards_trend: :chart_with_downwards_trend: :chart_with_upwards_trend: schoolloopbaan maar de mensen waarmee ik nu nog omga zijn wel allemaal hbo- en hoger opgeleid. Op twee neurodivergente mensen na die vastliepen in het hoger onderwijs maar nu een eigen bedrijf hebben. Mijn vriendengroep is nu wel veel diverser dan vroeger op het gebied van gender/afkomst. Denk dat 30% niet-hetero en een kwart niet-Nederlands ook niet representatief is.

Als tiener/begin twintiger was mijn vriendengroep juist diverser qua opleidingsniveau, vooral toen ik nog veel naar concerten ging, maar veel contacten zijn doodgebloed. Vaak was de enige echte gemene deler bepaalde muziek. Laatst trouwens wel gebeld met iemand waarmee ik vroeger omging, maar onze levens waren nu echt te ver van elkaar verwijderd om nog een keer af te spraken (vooral op politiek vlak).

2 likes

Dit klinkt gelukkig 0% shady en 100% betrouwbaar

4 likes

Het was eerst she inside

5 likes

Ja eigenlijk dat laatste

Nagenoeg iedereen hier heeft vwo gedaan lijkt het

6 likes

Ik kijk daar niet heel erg gek van op. Ik zat vroeger op vrij veel jongerenfora en het aandeel van mensen die havo/vwo deden/hadden gedaan lag veel hoger van vmbo/mavo (ervan uitgaande dat men alles naar waarheid invulde).

Ben eigenlijk best benieuwd hoe dat kwam.

1 like

Misschien willen vmbo’ers hier niet dood gevonden worden.

24 likes

Ik geef ze geen ongelijk al dat gezeik over gezeik.

9 likes

Jij hebt toch een wo diploma? Hoe is dat naar beneden qua niveau?

1 like

Schoolpad = middelbare scholen

1 like

Wel echt allemaal op eenzelfde soort toon, met dezelfde soorten meningen, etc. Ik heb het gevoel dat je hier wel snel buiten de boot zou kunnen vallen, de referentiekaders van forummers zijn veelal hetzelfde.

20 likes