Stel je persoonlijke vraag #44

Bij mij op m’n werk is iedereen heel perfectionistisch dus denk niet dat iemand die niet goed kan bakken het zou aandurven om de collegae iets zelf gemaakts voor te schotelen :stuck_out_tongue:

1 like

Hey is een apparaat waar je ijs mee kunt maken. Je vriest dus melk/fruit/waar je dan ook ijs van wil maken in. Die bevroren bak stop je in dat apparaat en dan heb je na 1,5m ijs. Je kan er ook milkshakes een sorbet me maken. Op internet zie je mensen overal van ijs maken: chocomel, redbull, hutenkase met aardbeien, etc.

2 likes

Haha ja als een kind heeft meegeholpen is dat voor mij ook een dealbreaker. :rofl: Ik hoef geen snotcupcakes.

Met mijn eigen kind bak ik regelmatig, maar dat is alleen voor gebruik binnen mijn gezin.

3 likes

Ja, ik wil eigenlijk gewoon een goede echte ijsmachine, want dit lijkt me wel meer een dure blender. Alsnog wil ik het. Ik geloof namelijk de meesten niet dat het echt lekker is als ze ijs maken van dingen als hüttenkäse, protein shakes of kwark etc zonder extra suiker of room etc. Of idd alleen fruit niks extra’s?

3 likes

Hoger dan ouders maar letterlijk al mijn neven en nichten zijn WO master geschoold en dan ook nog met 100 x moeilijkere opleidingen dan ik. Econometrie en chinees en weet ik veel wat allemaal.

1 like

Ja ik vind het ook een gek verhaal. Je moet juist een bepaald percentage suiker in je ijs hebben wil het stabiel bevriezen en mooi blijven. Dus als je er alleen huttenkase in gooit is dat na een week nooit meer mooi glad ijs.

O die apparaten zijn elke tien jaar weer opnieuw een hit

7 likes

Weer een onnodig apparaat voor in de keuken. Gelukkig krijg je in sociale huurwoningkeukens niet zoveel plek dus ook geen gekke apparaten.
En waarom niet gewoon met slagroom en gecondenseerde melk ijs maken? Is precies hetzelfde

3 likes

Ja ik wacht op de filmpjes waar iemand gewoon een Starbucks ijskoffie inpleurt ofzo. Dat zou ik nog geloven.

Maar zelfs dan zal het niet mega romig zijn, want je mist denk ik toch de custard :thinking: dus ben benieuwd hoe dat werkt als je dat bij deze probeert.

1 like

Ik ben zelf ook zo dus vind t heerlijk dat iedereen dezelfde maatstaf heeft :stuck_out_tongue: maar is idd niet voor iedereen een fijne werkomgeving i guess

In ieder geval geen kleutersnot of hondenhaar in baksels

1 like

Vinden jullie bevredigend ook zoveel viezer klinken dan satisfying?

• Ja
  • Nee
  • Allebei niet vies
  • Allebei stomme woorden

0 stemmers

Ik denk dat mijn christelijke geheelonthouding opvoeding hier ook iets mee te maken heeft :joy:

3 likes

BEFFFF
VREDIG
BEVREDIG
BEVREDIG GING
ZELF BEVREDIGING

Ik vind geil ook viezer klinken dan het engelse horny.

13 likes

Ik ben dan zo benieuwd of dat voor Engelse mensen andersom zou zijn (in het unieke geval dat ze Nederlands zouden leren).
Of een andere taal het gewoon afstandelijker en luchtiger doet lijken ofzo.

Voulez vous coucher avec moi zing ik rustig onder de douche, maar nederlandse vertaling nee dank je :joy:

1 like

Of lekker klarkommen in het Duits.

1 like

Ik heb er nu aardbeien, chocolade, zeezout caramel, kinder, toblerone ijs uit gehad. En verschillende smaken sorbet ijs, o.a. tomaat basilicum. En het was allemaal echt goed ijs, heel romig of juist heel fris. Maar je moet wel goede ingrediënten gebruiken, dus inderdaad room en suiker. En het kan ook best veel werk zijn omdat je sommige ingrediënten moet toevoegen en dan weer past uur wachten. Enige keer dat het echt niet lekker was, met 'nep-suiker omdat mijn vader mijn moeder plezier wilde doen. Geen stevia maar het leek erop, maar dat spul is in alles vies.

5 likes

Oh interessant! En moet je dan een uur wachten om dat het eerst koud moet worden weer? Of om een andere reden?

2 likes

Het is 21.30 en de halve straat qua kids is nog buiten. Ook die van 4 tot 10 :sweat_smile:. Het is geen vakantie of studiedag of whatever. Is dit normaal :rofl:?

Ik hoor nog kinderen (<10) buiten spelen
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Mijn vader had mij vroeger wijsgemaakt toen we voor een van de eerste keren naar Duitsland gingen en ik kon lezen dat ‘ausfahrt-bordjes’ er waren om aan te geven waar de uitvaart werd gehouden van een overledene. Ik vond dat heel verwarrend als klein meisje. :joy:

Wat had jij vroeger op de middelbare school (voor minstens 1 jaar gevolgd)?

• Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
  • Grieks
  • Latijn zonder s
  • Een chinese taal
  • programmeertaal bij informatica
  • anders, namelijk ____

0 stemmers

2 likes

Ja volgens mij moet het dan weer koud worden. Ik heb het ding zelf dus niet, ben een gewillig slachtoffer om te proeven. Mijn broertje heeft het ding nu 2 jaar denk ik en hij zegt dat het best meer werk is dan je denkt. Maar het maakt dus wel heel goed ijs.

2 likes

Ik hoorde van het weekend nog kinderen van 10 tot 23.30. Echt niet normaal.

1 like