Stel je persoonlijke vraag #44

Ja, dat is natuurlijk ook nog interessant

Wat als jij geen kinderwens hebt en je partner wel?

• Dan is dat de keuze aan mijn partner
  • Dan wil ik er over na denken
  • Dan zou ik niet kunnen dealen met dat verantwoordelijkheidsgevoel dat ik mijn partner iets afneem en gun ik diegene het geluk met iemand anders die die wens wel heeft

0 stemmers

Edit: hij was anoniem dus heb hem aangepast

1 like

Vroeger wilde ik graag 4 kinderen. Dat lijkt me nu echt zo intens kut he. Hele leven verpest.

7 likes

Ik zou het wel echt heel ingewikkeld vinden. De kans is groot dat het dan alsnog de 3e optie wordt (het gevoel iets af te nemen).

Mijn zus heeft overigens heel lang getwijfeld of ze wel of geen kinderen wilde. Uiteindelijk besloten van niet, maar sinds haar implanon eruit is, is haar kinderwens opeens gegroeid. Haar partner vindt dat ingewikkeld, omdat ze de afgelopen 8 jaar heeft gezegd geen kinderen te willen.

2 likes

Ik had toen ik mijn man leerde kennen niet echt een kinderwens. Hij gaf toen we wat serieuzer gingen daten aan dat hij zeer waarschijnlijk geen kinderen wilde en dat het medisch ook heel ingewikkeld zou worden vanwege vruchtbaarheidsproblemen. Toen geen probleem maar is een periode geweest dat ik wel heel erg heb getwijfeld. Moest ik een lange heel fijne relatie beĂ«indigen en met spoed op zoek gaan naar een nieuwe partner of bij hem blijven en dan geen kinderen. Het speelde ook omdat al mijn vriendinnen wel kinderen kregen en ik toch ook wel ergens die wens had. Uiteindelijk zijn we bij elkaar gebleven en zie ik ook heel erg voor voordelen van zo samen en nadelen van kinderen. Af en toe is het nog wel verdrietig maar het idee dat ik dan heel bewust op zoek moest een ‘vader voor mijn kinderen’ terwijl ik verder zo gelukkig was en ben, ik denk dat ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Het scheelt denk ik wel dat ik nooit een hele sterke kinderwens heb gehad. Misschien was het met een andere man anders gelopen maar voor nu is het het ook goed.

28 likes

Ik heb al kinderen en nu geen kinderwens meer. Dus bij een evt nieuwe partner zou ik het prima vinden, beter juist dan dat diegene nog wel kinderen zou willen.

2 likes

Mijn vader heeft gisteren 2 gele courgettes gekocht. De boer zei dat ze nog groen moeten worden. Ik zeg dat ze gewoon geel zijn en dat mijn vader goedgelovig is.
Worden deze courgettes nog groen?

• Ja
  • Nee natuurlijk niet!

0 stemmers

1 like

Ik zou best met iemand kunnen zijn die geen kinderen wilt als diegene ermee zou kunnen dealen dat ik wel een kind wil. Sta best open voor andere ouderschapsvormen dan man en vrouw samen in een huis.

5 likes

Ja dat is natuurlijk ook nog een lastige positie. Als je zelf al kinderen hebt en geen kinderen meer zou willen en je eventuele partner wel. Dan heb je misschien nog meer te maken met dat verantwoordelijkheidsgevoel omdat je weet wat het is om kinderen te hebben.

1 like

Zoooo’n lastig onderwerp als je niet gewoon van binnen voelt dat je het wil. Ik voel niks in mijn lichaam dat me zegt: plant je voort. Maar het helemaal nooit meemaken lijkt me op een aantal vlakken soms jammer. Maar dan zie ik daarna weer enorm op tegen die jarenlange hectische tijd met een jong kind. En zo ga ik heen en weer.

We hebben nu in ieder geval afgesproken dat we maximaal 1 kind willen, en als het niet op de natuurlijke manier zou lukken dan gaan we geen medisch traject in.
Als mijn man er per sé meer dan 1 zou willen zou dat wel een dealbreaker zijn denk ik, want dat lijkt me verschrikkelijk. Gelukkig laat hij het vooral aan mij als degene die het moet gaan dragen.

4 likes

Toen mijn en ik elkaar leerden kennen hebben we vrij snel een gesprek over kinderwens gehad. Als hij absoluut geen kinderen had gewild dan waren we ook niet verder gegaan. Daar ben ik vanaf het begin eerlijk over geweest, want ik denk dat het voor ons beide beter had geweest om niet verder te gaan als we daar in tegenover elkaar gestaan hadden. Ik denk namelijk dat het iets ie wat dan altijd tussen ons in had gestaan.

1 like

Dan kies is liever of een courgette nog groen gaat worden :joy:

27 likes

Hee! Is heel belangrijk hoor! :sob:

2 likes

Ik vond het ook zeker een leuke! Geen haat naar deze poll

3 likes

Welk attractiepark ben je wel eens geweest?

• Walibi
  • Efteling
  • Plopsaland
  • Slagharen
  • Disneyland Parijs
  • Phantasialand
  • Europapark
  • Duinrell
  • Movie Park Germany
  • Legoland
  • Drievliet
  • Toverland

0 stemmers

Heel herkenbaar. Wij hebben ook heel lang getwijfeld, juist toen een aantal mensen in onze omgeving kinderen kreeg zagen we vooral de nadelen en ook het oermoedergevoel ontbrak compleet bij mij. Ook waren we nog heel erg van het lang leve de lol en veel uitgaan, dingen doen met vrienden en reizen. Een kind en bijbehorende verantwoordelijkheid paste nog niet in ons leven.

Toen ik begin 30 was hebben we het er een aantal keer uitgebreid over gehad. We zijn toen vooral uitgegaan van hoe we onze toekomst zagen en of kinderen daar een rol in speelden.
Het antwoord was ja en toen zijn we ervoor gegaan.
Toen bleek dat het moeilijker ging dan gedacht en werd mijn kinderwens alleen maar sterker. Maar ook tijdens het hele vruchtbaarheidstraject hadden we beiden wel het idee dat ook zonder kinderen we samen heel gelukkig konden zijn en dat denk ik nog steeds.

5 likes

En Bobbejaanland. Het bestaat nog :sweat_smile:

16 likes

Wat is jouw favoriete McDonald’s burger?

• Hamburger
  • Cheeseburger
  • Big Mac
  • Big Tasty
  • McKroket
  • McChicken
  • Quarter Pounder
  • Filet-o-Fish

0 stemmers

Edit: Was anoniem dus even opnieuw aangemaakt

Maar dan wel de dubbele cheeseburger

3 likes