Omg memory unlocked kotsend in de auto naar huis na dertig softijs 🫶🏼
Oh mijn zusje ging daar een keer naar toe op schoolreisje, mn moeder nauwelijks wat extra’s meegegeven aan eten, want ‘je kan daar onbeperkt halen’, had de juf een maximum opgelegd omdat in eerdere jaren de kinderen zich misselijk aten… Zo sneu, mn zusje had toen echt honger. Ze had 1 klein patatje gehad en een soft ijsje ![]()
Quarter pounder always!!
Ik haat iedereen die voor mc kroket kiest. Nee grapje maar echt, vieze kots op een broodje.
Ik zit nu weer dichtbij een mac donalds, loopafstand en ik voel 0.0 verleiding gek genoeg (ik wil gezonder eten)
Wanneer ben jij voor het laatst naar de mc donalds geweest?
- Vandaag
- Deze week
- Afgelopen maand
- Een paar maanden geleden
- Langer dan dit
0 stemmers
Ik vind Mac echt goor, kom er nooit.
Ik ben ook wel benieuwd waarvoor mensen vooral naar de Mac gaan!
Wat haal jij wel eens bij de McDonalds?
- Ontbijt
- Lunch
- Avondeten (volledige maaltijd)
- Ijsje of drinken (overdag of 's avonds)
- Snack overdag
- Snack 's avonds (na het uitgaan bijvoorbeeld)
- Anders, namelijk…
0 stemmers
In de mcdonalds denk ik langer dan een paar maanden terug. Maar mc komt wel wekelijks bij mij langs ![]()
Van dat park herinner ik me alleen nog zo’n houten boom volgeplakt met kauwgom ![]()
Waarom zou die in een spoiler moeten?![]()
Ben wel benieuwd naar de vraag
Ik heb echt geen enkele herinnering aan het einde van die film, terwijl ik hem in de bioscoop zag. Neem aan dat de meesten hem na 1997 hebben gezien dan?
Hoe kijk jij terug op je opvoeding?
- Prima
- Dingen gemist, maar oke
- Neutraal
- Ze deden hun best
- Blijvend beschadigd
- Boos op ouder(s)
0 stemmers
Ben jij wel eens geslagen als kind door opvoeder?
- Ja enkele keer
- Ja regelmatig
- Nooit
- Andere vormen van geweld wel
0 stemmers
Wat zou jij bij je evt eigen kinderen anders aan willen pakken?
- Meer aandacht voor emoties
- Vaker thuis zijn
- Praktisch dingen leren (schoonmaken, banden plakken bijv)
- Om leren gaan met financiën
- Geen geweld of geschreeuw gebruiken
- Minder richten op prestaties
- Leuke dingen doen als gezin
- Niets, ik ben tevreden en zou het hetzelfde doen
0 stemmers
Zegt me echt niets meer ![]()
Sorry voor de stemmers zat enorm te kloten met maken van de polls ![]()
Ik heb op regelmatig gestemd bij het slaan maar dit was nooit door mijn ouders. Ik had helaas een stiefmoeder from hell. Het blijvend beschadigd komt ook 100% door haar en door hoe mijn vader reageerde toen ik hem vertelde dat ze mij en broertje mishandelde. Mijn moeder was/is een topper die mij de beste opvoeding heeft gegeven die ze kon geven.
Ik zie hem elk jaar met mijn oma, haha.
Maar ik kan er altijd zo nijdig om worden als mensen zeggen “Jack paste wel op die deur, Rose is een bitch” DAT WAS HET HELE PUNT NIET. Het flikkerde steeds om toen hij er op wilde kruipen waardoor hij het op gaf ![]()
Ik zou m’n (hypothetische) kinderen graag een normale en gezonde kijk op eten, sport en zelfbeeld willen meegeven zodat ze niet de rest van hun leven moeten aankloten met diëten en alle gevolgen daarvan.
Ik heb dubbel gestemd: om sommige dingen/keuzes die mijn ouders hebben gedaan/gemaakt ben ik echt verdrietig, boos en teleurgesteld, maar aan de andere kant hebben ze wel met veel hulp van mijn opa en oma gezorgd dat alles goed was en onze band is goed
Het was een hele nare jeugd, mijn ouders hebben ook nooit hulp gevraagd en ben wel echt blijvend beschadigd. Veel frustraties werden op ons afgereageerd maar toch wilde mijn ouders niet gaan scheiden. Gelukkig nu wel en zijn ze gek genoeg beide een heel ander gek pad ingeslagen. Ik kan de klappen en blauwe plekken nog goed herinneren. Als mijn ouders ruzie hadden wist ik daarna dat een van ons het kon ontgelden. Heb laatst nog een gesprek gehad met mijn moeder over vroeger maar ze denkt nog steeds dat ze het goed heeft gedaan, ik was volgens haar ook gewoon een lastig kind. Agressie kan ze niet zo herinneren we kregen soms slechts een corrigerende tik maar he dat komt in de beste families voor he, aldus mijn moeder.
Nu kan ik wel zien dat ze in angst leefde, mijn moeder kreeg ook vaak zat klappen van mijn vader, toch neem ik het haar wel erg kwalijk. Heb nog een gedicht gevonden van toen ik 12 was waarin ik beschreef " weet niet of ik mijn vader meer haat of mijn moeder die alles toe laat ". En zo voelt het jaren later nog steeds
Maar Rose gooit toch als oude vrouw die ketting in het water? Zodat niemand weet dat zij het was want ze wilde een nieuw leven opbouwen. Tenminste zo heb ik hem 13 jaar geleden begrepen
Edit: hé ik lees nu je reactie op @Huismus en nu snap ik er niks meer van. Ik dacht dat de film eindigde met die ketting die naar de zeebodem zinkt maar dat zal ik er zelf wel van hebben gemaakt dan. Ik vond de film wel mega indrukwekkend.
Nieuw leven? Ze was al 100 ofzo…