Stel je persoonlijke vraag #44

Zegt me echt niets meer :sweat_smile:

6 likes

Sorry voor de stemmers zat enorm te kloten met maken van de polls :joy:

2 likes

Ik heb op regelmatig gestemd bij het slaan maar dit was nooit door mijn ouders. Ik had helaas een stiefmoeder from hell. Het blijvend beschadigd komt ook 100% door haar en door hoe mijn vader reageerde toen ik hem vertelde dat ze mij en broertje mishandelde. Mijn moeder was/is een topper die mij de beste opvoeding heeft gegeven die ze kon geven.

8 likes

Ik zie hem elk jaar met mijn oma, haha.

Maar ik kan er altijd zo nijdig om worden als mensen zeggen “Jack paste wel op die deur, Rose is een bitch” DAT WAS HET HELE PUNT NIET. Het flikkerde steeds om toen hij er op wilde kruipen waardoor hij het op gaf :sob:

3 likes

Ik zou m’n (hypothetische) kinderen graag een normale en gezonde kijk op eten, sport en zelfbeeld willen meegeven zodat ze niet de rest van hun leven moeten aankloten met diĂ«ten en alle gevolgen daarvan.

28 likes

Ik heb dubbel gestemd: om sommige dingen/keuzes die mijn ouders hebben gedaan/gemaakt ben ik echt verdrietig, boos en teleurgesteld, maar aan de andere kant hebben ze wel met veel hulp van mijn opa en oma gezorgd dat alles goed was en onze band is goed

1 like

Het was een hele nare jeugd, mijn ouders hebben ook nooit hulp gevraagd en ben wel echt blijvend beschadigd. Veel frustraties werden op ons afgereageerd maar toch wilde mijn ouders niet gaan scheiden. Gelukkig nu wel en zijn ze gek genoeg beide een heel ander gek pad ingeslagen. Ik kan de klappen en blauwe plekken nog goed herinneren. Als mijn ouders ruzie hadden wist ik daarna dat een van ons het kon ontgelden. Heb laatst nog een gesprek gehad met mijn moeder over vroeger maar ze denkt nog steeds dat ze het goed heeft gedaan, ik was volgens haar ook gewoon een lastig kind. Agressie kan ze niet zo herinneren we kregen soms slechts een corrigerende tik maar he dat komt in de beste families voor he, aldus mijn moeder.
Nu kan ik wel zien dat ze in angst leefde, mijn moeder kreeg ook vaak zat klappen van mijn vader, toch neem ik het haar wel erg kwalijk. Heb nog een gedicht gevonden van toen ik 12 was waarin ik beschreef " weet niet of ik mijn vader meer haat of mijn moeder die alles toe laat ". En zo voelt het jaren later nog steeds

6 likes

Maar Rose gooit toch als oude vrouw die ketting in het water? Zodat niemand weet dat zij het was want ze wilde een nieuw leven opbouwen. Tenminste zo heb ik hem 13 jaar geleden begrepen

Edit: hé ik lees nu je reactie op @Huismus en nu snap ik er niks meer van. Ik dacht dat de film eindigde met die ketting die naar de zeebodem zinkt maar dat zal ik er zelf wel van hebben gemaakt dan. Ik vond de film wel mega indrukwekkend.

5 likes

Nieuw leven? Ze was al 100 ofzo

1 like

Ik bedoelde dat het geheim moest blijven dat zij het al die tijd was en niemand het verder wist. Maar dat klopt dan misschien ook wel niet. Doe toch maar spoilers dan anders worden al mijn herinneringen er aan verpest :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb daar dus echt nog nooit van gehoord.

2 likes

Dit heb ik ook inderdaad!

Ik hoop dat ik daar in anders ga zijn dan mijn moeder en niet steeds benoem dat ik een buikje zie etc. En inderdaad een normale relatie met eten, geen nadruk op gezond of ongezond, niet zelf altijd maar dieet zijn, niet eten als een beloning zien (als je dit doet mag je een ijsje of voor straf mag je geen ijsje), niet dwingen een bord leeg te eten etc. Dat wil ik echt anders gaan doen. Hoop ook echt dat het hele veroordelende over dik zijn niet nog een generatie doorgegeven wordt.

4 likes

Iemand had mij wijs gemaakt dat Jack zou blijven leven dus ik heb tot het einde “hoop” gehad dat ie ergens zou opduiken, maar nee

2 likes

Niet blijvend blijvend, want het gaat nu goed. Maar daar was dan wel weer wat jaren en uren GGZ voor nodig :smiling_face_with_tear:. Dus “tijdelijk” beschadigd dan

2 likes

Ik ook niet en ik was even enthousiast, tot ik me bedacht dat je als volwassene ook gewoon onbeperkt friet enzo kan eten bij de snackbar haha

4 likes

Ja dat vind ik ook belangrijk, wel gezond eten maar daar geen nadruk op leggen dat het om gewicht gaat en anders word je dik. Zoveel mensen in mijn omgeving die struggles met gewicht hebben door vooral ouders. Ben alleen bang dat we daar nog lang niet aan toe zijn, kinderen zijn onderling ook zo hard naar elkaar.

3 likes

Jaaaaa, stiekem wil ik een softijs machine voor thuis.
En heel veen frikandellen speciaal

1 like

Als jij thuis werkt, zet je dan wel eens een YouTube video aan zodat je laptop/pc niet gaat sluimeren en je online lijkt? :eyes:

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Heb jij last van een “zonnesnor”? “Perfect normaal bij vrouwen op vruchtbare leeftijd” | VRT NWS: nieuws

Heb jij dit?

• Ja
  • Nee
  • Wel gehad, nu niet meer. Deel je tip!

0 stemmers

Ik had dit vorige twee zomers en nu ineens niet, terwijl ik veel in de zon kom. Mijn smeergedrag is niet anders dus geen idee waardoor het komt. Ben benieuwd of er tips zijn mocht het weer opkomen bij mij, en misschien ook voor anderen fijn om te delen.

Ik kreeg pigmentvlekken van de pil dus niet alleen op mijn bovenlip maar ook rondom mijn ogen. Ben sindsdien overgestapt naar spiraaltje en toen is het weer weggegaan.

1 like