Stel je persoonlijke vraag #44

Wat is goede shampoo dan?

Daar heeft hij ook een video over natuurlijk :joy:
Iig niet van de drogist, maar van een salonmerk.

1 like

Omdat ik hier de laatste tijd veel berichten lees over scripties en afstuderen, studeer jij nog?

• Ja
  • Nee, ben in de afgelopen drie jaar ergens afgestudeerd
  • Nee, ben langer dan drie jaar geleden afgestudeerd
  • Ik heb nooit gestudeerd

0 stemmers

Net vorige week mijn bul uitreiking gehad :tada::tada::tada:

9 likes

Ik heb al een studie afgerond en nu ook werkzaam in dat werkveld, maar doe daarnaast een vervolgstudie.

1 like

Na meerdere mislukte pogingen ben ik in september weer begonnen, maar dit keer in deeltijd

1 like

Langer dan 10 jaar geleden :older_woman:t3:

9 likes

Ik ben jaren terug afgestudeerd maar ik wil al heel lang een Master doen en heb morgen een open dag!

4 likes

Ik studeer niet meer, maar ik help wel mensen met afstuderen. Zou wel graag nog een onderwijskundige master willen doen.

2 likes

Ik vraag me ook altijd af of de mensen die nog studeren hier gewoon echt jonge studenten zijn die nu bijvoorbeeld 21/22/23 jaar zijn of mensen die net als ik besloten om op latere leeftijd (of nou ja later, ik was 25, nu het net afgerond is 29 :sweat_smile:) nog te gaan studeren haha

1 like

Ik ben nooit afgestudeerd :woman_shrugging:

Ik begin wel opnieuw na de zomer! Na m’n 30 ste @MeGusta

3 likes

Ik ben net afgestudeerd maar ben 25, dus een soort tussencategorie. Opnieuw begonnen op mijn 21e

2 likes

Ik was 27 toen ik afstudeerde, dat is geen geen 3jr geleden voor mij. Maar heb tussen m’n master door 2 kinderen gekregen en tijdens m’n eerste bachelor jaren vertraging gehad door psychische problematiek (& opnames etc waardoor je dr dan echt wel even uitligt). Dus, al met al 10jr gestudeerd maar dus niet aan 1 stuk door haha.

3 likes

Dit vraagt om een poll!

Hoe oud was je toen je begon met studeren?
  • Jonger dan 16
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30+
  • Ik heb nooit gestudeerd

0 stemmers

Hoe oud was je toen je afstudeerde?
  • Jonger dan 21
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30+
  • Nooit afgestudeerd
  • Ik ben nog bezig met mijn studie

0 stemmers

Zit er een groot gat tussen het begin van je studie en het afstuderen?
  • Nee, in één ruk door
  • Ja, meerdere studies geprobeerd
  • Ja, door andere omstandigheden

0 stemmers

Is het je gelukt om binnen de tien jaar regeling van DUO af te studeren?
  • Nee
  • Ja
  • Ja, maar net als ik wel op het nippertje!!!

0 stemmers

2 likes

Ik ben op mn 16e voor het eerst aan een hbo begonnen. Toen 2 opleidingen geprobeerd, was het niet, mbo gedaan, weer naar het hbo en niet afgemaakt. Was toen 24. Afgelopen jaar op mijn 31e weer begonnen. Dus ja op mijn 16e begonnen en nog steeds bezig, haha

3 likes

Heel herkenbaar hoor! Ik heb ook van 16-19 mbo gedaan en afgerond, daarna 2 hbo-opleidingen geprobeerd, niet afgemaakt, 4 jaar gewerkt en ben daarna weer opnieuw begonnen op hbo (nu wel afgemaakt). Voor mijn gevoel gaat iedereen in één ruk door of wordt er misschien na 1 jaartje voor een andere studie gekozen (die vervolgens wordt afgemaakt).

2 likes

Herkenbaar gevoel, ik heb zo vaak gedacht dat ik een van de weinige ben die nu pas weet wat ze wil en dat het raar was dat ik niet 1x goed gekozen heb. Inmiddels weet ik beter, maar dat gevoel was vaak zo naar.

Merk nu dat ik wel worstel met het gevoel van kan ik het wel en kies ik nu wel het juiste. Juist door eerdere ervaringen en dat is ook niet heel fijn. Is ook de reden geweest dat ik nog tot vorig jaar gewacht heb met weer beginnen. Zo een stom stemmetje in mijn hoofd die dan zei waarom zou je het nu wel kunnen

2 likes

Hier op m’n 18e begonnen, toen ik bijna 20 was gestopt want vond de opleiding stom. 2,5 jaar veel gewerkt bij m’n bijbaan en nagedacht over wat ik wel wilde. Op 22e weer begonnen (heerlijk de hele coronaperiode meegepakt :face_vomiting:) en gisteren afgestudeerd en ben net 26. Ben nu ook wel de laatste van mijn vriendinnen, die zijn allemaal al 1-4 jaar aan het werk.

6 likes

Zeer herkenbaar weer. In mijn omgeving ook wel eens de vraag gekregen of ik wel weer aan iets moest beginnen dat ik toch niet af zou maken. Ook vaak getwijfeld aan mezelf of ik wel slim genoeg was, of ik niet te oud was, of dit wel de juiste keuze was. Uiteindelijk toch doorgezet en ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als toen ik begon. En uiteindelijk toch alles netjes afgemaakt dus dikke vinger naar de rest en naar mijn eigen gedachten van toen lol.

Juist nu je zo goed weet wat je wel wil, is de keuze des te makkelijker maken als je het je financieel etc. kan veroorloven en je de juiste afwegingen hebt gemaakt!

2 likes

Ik ben in 2020 “afgestudeerd” (besloten om te stoppen met mn master :upside_down_face: ). Maar ben nu aan het overwegen om weer helemaal opnieuw te beginnen en te gaan voor een andere bachelor+master.

3 likes