Eens. Ik had gedacht, vooral gehoopt, dat werkgevers zich ondertussen toch al wat soepeler zouden opstellen richting kandidaten die nog niet de juiste ervaring scholing/hebben maar wel het niveau en willen leren. Met de krappe arbeidsmarkt en alles.
Maar goed, ik combineer een andere richting op willen met parttime willen (moeten) werken. Wellicht geen topcombi.
Knap vind ik dit, met al die moeilijke gebeurtenissen tussendoor.
Door omstandigheden en meerdere opleidingen, mijn diplomatermijn is door DUO verlengd.
Meerdere studies geprobeerd, nooit wat afgemaakt, nog steeds aan het terugbetalen aan DUO (of zoals ik het stug noem, de ib-groep). Heel veel admin en vooral klantenservice gedaan en uiteindelijk op mijn 37e via een traineeship een werkveld gevonden dat goed bij me past. Wel fucking afzien na jaren voor een normaal salaris gewerkt te hebben, maar wel heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik vind het werk het grootste deel van de tijd echt leuk en interessant. En nu sinds 1,5 maand ook nog in een bedrijf waar ik helemaal achter sta, en hopelijk lang ga mogen blijven.
Stel dat je dit in een vacature ziet staan van een baan die verder goed bij jou aansluit
- Verschrikkelijk, dit is voor mij een reden om niet te solliciteren
- Ik vind dit leuk! Dit is een extra reden om te solliciteren
- Ik vind dit neutraal, ik solliciteer wel maar dit is geen extra reden
0 stemmers
Ik vind het wel een heel hoog gehalte open dagen op scholen hebben. Heel veel beloftes matige uitvoering. Dus ik zou het met een korreltje zout nemen en gewoon solliciteren.
Klinkt echt als een nachtmerrie!
Vind de tikfouten eigenlijk erger
Het klikt leuk maar in werkelijkheid is het wss een grote leugen haha.
Hele gave training? Laat me raden:
Manifesteren?
Money Mindset
Klinkt alsof freek vonk dit getypt heeft.
Een week Ibiza klinkt leuk. Een week Ibiza met al je collega’s not so much. Maar zou als het verder allemaal goed aansluit zou ik alsnog wel solliciteren en dan kijken hoe het in het gesprek verder gaat (als ik zou worden uitgenodigd)
Mwahh in theorie klinkt tomorrowland wel leuk, maar je moet net leuke collega’s hebben.
En met al dit soort extras zal basissalaris wel tegenvallen
Dit inderdaad. Betaal me maar goed genoeg dat ik zelf naar Tomorrowland kan met mijn vrienden ![]()
Lijkt me best leuk, als je de Tiesto’s en Afrojacks en Martin Garrix’ kunt ontwijken. Als ik er gratis heen zou kunnen zou ik gaan, maar zou er geen ticket voor kopen
Tijdens de sollicitatieprocedure fluft het bedrijf waar je solliciteert e.e.a. op. Zo zou je onbeperkt begeleiding krijgen, onbeperkt trainingen, leuke feestjes, veel inspraak in het soort werk dat je moet gaan doen, etc.
Als je aan het werk gaat blijkt dit allemaal bluf te zijn geweest. Zeg je daar dan wat van?
- Nee, durf ik niet.
- Nee, vind ik gewoon onnodig.
- Nee, zo werkt de (werk)wereld nou eenmaal. Iedereen bluft.
- Ja, als ik na een maand nog niets van deze ‘voordelen’ gezien heb.
- Ja, als ik na een paar maanden nog niets van deze ‘voordelen’ gezien heb.
- Ja, als ik na een halfjaar nog niets van deze ‘voordelen’ gezien heb.
- Ja, als ik na een jaar nog niets van deze ‘voordelen’ gezien heb.
- Ja, maar alleen als het me heel expliciet wordt gevraagd in een evaluatiegesprek o.i.d.
- Ja, ik zou dit uit mezelf aankaarten.
0 stemmers
- Ik zou sowieso ontslag nemen.
- Ik zou hierdoor misschien wel ontslag nemen.
- Jammer, maar geen reden voor ontslag.
- Het boeit me echt helemaal niet. Als ik maar werk heb.
0 stemmers
Ik verwacht niet na een maand al die voordelen meegemaakt te hebben, maar bijvoorbeeld onbeperkte begeleiding lijkt me juist in het begin belangrijk. Dus dat zou ik wel bespreekbaar maken.
Ja dit. Met een gratis kaartje zou ik vooraan staan om te gaan, maar het grootste gedeelte is niet echt mijn muziek, dus ik zou er geen kaart voor kopen. Geef dat geld wel uit aan feesten die wel veel leuke muziek hebben
Afgezien van de feestjes zijn dit wel beloftes die een baan kunnen maken voor mij, dus ik zou ontslag nemen als hier niks van waar blijkt te zijn. Maar ik heb wel de luxe dat ik dan snel iets anders zou vinden
Welke heb jij (wel eens) gelezen?
- Asterix
- Kuifje
- Robbedoes en Kwabbernoot
- Lucky Luke
- Guust Flater
- De Smurfen
- Suske en Wiske
- Marsupilami
- Jommeke
- Kiekeboe
- Michel Vailliant
- Nero
- Billie en Bollie
- De Rode Ridder
- Ik las andere Franco-Belgische strips waar ik echt over wil vertellen, namelijk…
- Niets van dit
0 stemmers