Stel je persoonlijke vraag #44

11 jaar maar wel uitsel van duo

1 like

Ik heb er uiteindelijk acht jaar over gedaan maar door een stomme regeling moest ik dan steeds eerdere vakken overdoen omdat die punten vervielen. Uiteindelijk bleek dat helemaal niet te mogen omdat de informatie van die vakken gewoon hetzelfde was gebleven. Dus ik heb ongeveer twee jaar voor niks gedaan.

Ik kreeg heel laat de diagnose ADD en daarna lukte het wel, maar liep ik dus steeds achter de feiten aan.

4 likes

In m’n bachelor overgestapt, en uiteindelijk toch een andere (pre) master gedaan. Dat zijn wat extra jaren.

En als ik weer 18 zou zijn zou ik toch een hele andere richting kiezen. Ik ben nu serieus alsnog aan het kijken naar omscholen. Ik ben echt jaloers op mensen die gewoon weten wat ze willen en een rechte route daarnaartoe volgen.

4 likes

Nooit aan één stuk doorgestudeerd (hbo-propedeuse, wo-bachelor, wo-master, hbo-bachelor), verschillende opleidingen geprobeerd en meerdere afgemaakt. Tweede bachelor op mijn 32e behaald.

1 like

En er valt soms ook wel een trend te bespeuren o.a. dat de mensen die direct gingen studeren, snel klaar waren op en den duur toch het roer weer omgooien omdat ze uitgekeken zijn op hun huidige werk(richting).

1 like

Daar heb je gelijk in!

Mijn broertje heeft dat wel. Hij wist al wat hij wilde toen hij 3 was, is het daadwerkelijk geworden en werkt nu al 15 jaar. Lijkt me echt heerlijk.

:clap:

6 likes

Maar zonder ervaring/opleiding in een andere richting is het wel heel lastig om over te stappen. Zeg ik vanuit mijn huidige struggle.

2 likes

Ik heb op zich wel een gestaag pad gelopen van studie naar droombaan, maar denk alsnog dat ik eigenlijk liever 2 jaar zou bijslapen of zo.

1 like

Eens. Ik had gedacht, vooral gehoopt, dat werkgevers zich ondertussen toch al wat soepeler zouden opstellen richting kandidaten die nog niet de juiste ervaring scholing/hebben maar wel het niveau en willen leren. Met de krappe arbeidsmarkt en alles.
Maar goed, ik combineer een andere richting op willen met parttime willen (moeten) werken. Wellicht geen topcombi.

1 like

Knap vind ik dit, met al die moeilijke gebeurtenissen tussendoor.

4 likes

Door omstandigheden en meerdere opleidingen, mijn diplomatermijn is door DUO verlengd.

1 like

Meerdere studies geprobeerd, nooit wat afgemaakt, nog steeds aan het terugbetalen aan DUO (of zoals ik het stug noem, de ib-groep). Heel veel admin en vooral klantenservice gedaan en uiteindelijk op mijn 37e via een traineeship een werkveld gevonden dat goed bij me past. Wel fucking afzien na jaren voor een normaal salaris gewerkt te hebben, maar wel heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik vind het werk het grootste deel van de tijd echt leuk en interessant. En nu sinds 1,5 maand ook nog in een bedrijf waar ik helemaal achter sta, en hopelijk lang ga mogen blijven.

21 likes

Stel dat je dit in een vacature ziet staan van een baan die verder goed bij jou aansluit

• Verschrikkelijk, dit is voor mij een reden om niet te solliciteren
  • Ik vind dit leuk! Dit is een extra reden om te solliciteren
  • Ik vind dit neutraal, ik solliciteer wel maar dit is geen extra reden

0 stemmers

Ik vind het wel een heel hoog gehalte open dagen op scholen hebben. Heel veel beloftes matige uitvoering. Dus ik zou het met een korreltje zout nemen en gewoon solliciteren.

4 likes

Klinkt echt als een nachtmerrie!

1 like

Vind de tikfouten eigenlijk erger

22 likes

Het klikt leuk maar in werkelijkheid is het wss een grote leugen haha.

3 likes

Hele gave training? Laat me raden:
Manifesteren?
Money Mindset

1 like

Klinkt alsof freek vonk dit getypt heeft.

2 likes