Ben al acht jaar afgestudeerd dus weet niet of dat nog nut heeft…
Haha ik voel me aangesproken naar aanleiding van mijn post in wjekw. Ik ben begonnen met studeren toen ik 18 was, nu ben ik 25 en bijna klaar. Net voor Corona een aantal best wel heftige gebeurtenissen meegemaakt waardoor ik volledig uit ben gevallen. Daarna heb ik lange tijd last gehad van long covid en hierdoor heel lang eruit gelegen. Het heeft bij mij nooit gelegen aan de opleiding zelf, maar soms gebeuren er dingen in je leven die belangrijker zijn dan studeren.
In mijn geval heb ik mbo gedaan vanaf mijn 15e, gaan werken toen ik 19 was. En toen ik 31 was ben ik opnieuw gaan studeren en ik zit nu in mijn laatste jaar (32 uur werken en 12 uur studeren per week). Dus ik heb er een groot gat tussen zitten.
‘Tijdens uitgaan’ en ‘sporadisch’ is inmiddels nagenoeg hetzelfde in mijn geval
Ging je achteruit in salaris met het traineeship? En wat vonden ze ervan dat je 35+ was? Omdat het meestal gericht is op max 2 jaar afstuderen. Niet veroordelend bedoeld, hoop niet dat het zo overkomt. Zelf ook naar aan het kijken!
Ik ken de details niet maar zag het voorbijkomen bij een aantal niet recent afgestudeerde mensen. Geen idee of je er de headspace voor hebt (en lees hier ook zinnige dingen over een decaan) maar misschien de moeite waard om uit te zoeken.
Ik had het na je post even gegoogeld en dat is alleen als je een studie niet afmaakt of als je er langer dan 10 jaar over doet. Dat is bij mij beide niet aan de orde.
Ja klopt dat is de reguliere kwijtschelding. Die ik bedoel is breder. Hier site Duo daarover: Voorziening prestatiebeurs - DUO en hier een artikel van iemand met adhd over haar proces: Francien kreeg deel van studieschuld kwijtgescholden vanwege haar AD(H)D en helpt nu anderen.
Misschien voor anderen nog interessant anders.
Ik snap dat verhaal van Francien niet zo goed want het gaat om de prestatiebeurs (+ aanvullend) en die wordt sowieso omgezet in een gift als je binnen tien jaar afstudeert. Zij heeft een jaar extra gestudeerd dus ik snap niet wat de regeling waar naar wordt gelinkt daarmee te maken heeft.
Wil je dat weten moet je haar boek kopen of nu al 20 euro (?!) betalen voor dat hoofdstuk alleen. Echt schaamteloos dat laatste…
Op de site van DUO wordt niet duidelijk waar zij aanspraak op heeft kunnen maken. Mss vergoeding collegeldkrediet voor de tijd dat ze uitliep met haar scriptie?
Volgens mij is dat zodat je dan langer ‘basisbeurs’ kan krijgen. Dus dan zetten ze een jaar lang lening om in een gift (ik heb dat ook gehad, bij mij was het iets van 12 maanden lang 285 euro ofzo (dat kreeg je toen basisbeurs nog bestond als uitwonende per maand))
Basisbeurs is onderdeel van de prestatiebeurs, die altijd wordt omgezet in een gift zolang je binnen tien jaar afstudeert. Maar goed, ik snap het nu beter. Dat extra jaar heb ik gelukkig destijds al gekregen.
Ik snap dat die vrouw dat expres vaag houdt om zo 20 euro per persoon te verdienen
Bij mij schuimt het anders niet. Is het te dik en lang voor. Dus ik moet echt meerdere keren shampoo gebruiken zodat alles goed gewassen wordt. Laatst zelfs 4 keer voordat alles een keer goed pakte.
Heb jij wel eens olaplex gebruikt?
- Nee nog nooit
- Ja gebruik ik regelmatig
- Een enkele keer gebruikt
- In het verleden wel gebruikt maar nu niet meer
0 stemmers
Ewl.
Deze is echt fantastisch. De enige die niet zo’n vies vet laagje geeft.
Gebruik jij haarolie?
- Nee nooit
- Altijd/regelmatig
- Zelden
- Zo af en toe
0 stemmers
Op instagram zag ik dit voorbij komen van iemand die vond dat deze info gratis beschikbaar moet zijn voor iedereen: https://www.instagram.com/p/CryiraYouJh/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Wat moeten jouw armen verzuurd zijn na het wassen dan!
Gewoon proberen!
Edit:
Ik kreeg trouwens vrij snel bericht van DUO. Maar heb volgens mij niet extra basisbeurs gekregen zoals @Luzarl zegt dus als ik moet verlengen moet ik alsnog gaan lenen.
Aaah nee, deze vind ik echt zo smerig ruiken. Had hem bij de kapper erin gekregen, wilde gelijk weer mij haar wassen door die lucht
telefoons verbieden bij concerten (filmen foto’s maken, mag wel gewoon in je zak en appen etc)
- ja
- nee
- anders
0 stemmers
Gewoon in zo’n hoesje net zoals bij stand up comedians