Stel je persoonlijke vraag #44

Haha dit is ook t eerste waar ik aan dacht. Kan me die tekening nog heel goed herrinneren.

Het was ook echt meer van "In die 17e eeuw waren we focking rijk want we stolen wat specerijen en ohja we hebben wat mensen op een iets wat vervelende manier meegenomen om voor ons te laten werken. Maar verder hadden we het heeel goed! "

10 likes

Haha ja echt WTF. Helemaal goed gaan op die VOC schepen en daar alles over vertellen, en dan misschien 2 korte zinnen over het vreselijke slavernijverleden.

@grace ik ben een keer een soort van boos geworden toen een vriendin van mij een steelstofzuiger cadeau kreeg van haar vriend. Van hun gezamelijke bankrekening en dit al van tevoren was afgesproken. Waar slaat dat nou weer op! Wtf echt. Treurig.

Heb jij een steelstofzuiger?

• Ja moet je echt hebben
  • Nee hoef ik niet
  • Nee maar wil ik wel

0 stemmers

1 like

Ja maar moet je echt niet hebben

10 likes

Waarom niet? Tijdens de verhuizing is 1 kleine miele stofzuiger die ik heel fijn vond bleven staan. Nu heb ik 1 zo’n hele logge grote van miele, werkt wel goed maar dat ding is echt zwaar. Dus ik dacht voor boven een steelstofzuiger.

1 like

Ja ik vind ‘m echt zwaar en hij gaat snel leeg, als deze ooit stuk gaat neem ik er gewoon weer een met een stekker.

1 like

Waren jullie vroeger ook (in het begin van haar carrière) verbaasd dat pink een witte vrouw is ?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • nooit bij stilgestaan of in mij opgekomen

0 stemmers

En was Lana Del Rey ook voor jullie misschien een van de eerste kennismakingen met lippen die met botox/fillers waren vergroot/aangepast?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • nooit bij stilgestaan of in mij opgekomen

0 stemmers

En konden jullie Cleopatra?

• ja wel eens gehoord
  • dit is voor de eerste keer
  • misschien ooit gehoord maar vergeten

0 stemmers

En B*witched

• ja wel eens gehoord
  • dit is voor de eerste keer
  • misschien ooit gehoord maar vergeten

0 stemmers

En is het je ooit opgevallen dat 1 van de kittens zwanger was in deze clip?

• ja
  • nee
  • nu pas
  • geen idee vroeger

0 stemmers

3 likes

Toen ik There You Go voor het eerst hoorde dacht ik idd dat Pink niet wit was. Heerlijk nummer trouwens, en die clip :ok_hand:t3:

6 likes

Ik hoor veel mensen in mijn omgeving zeggen dat ze hier niet veel van meekregen vanuit school, maar mijn geschiedenis docent ging echt wel vrij uitvoerig in op de schimmige dingen uit de geschiedenis, dus ook VOC en slavernij verleden kwam aan bod. Ik was echt geschokt hoe dit precies in zijn werk ging. Zij besprak trouwens ook de situatie Israel/Palestina en oorlog in Irak en Afghanistan inclusief politieke verhoudingen terwijl dat verder geen toetsstof was. Ik heb echt veel van haar geleerd. Ik zat trouwens niet op een fancy school ofzo, wel havo.

11 likes

Weleens gehoord is eerder ‘heel vaak gehoord’ want anno 1998 was dat niet van The Box / MTV / TMF af te slaan.
Ik was toen 16.

17 likes

Ivm Lana del Rey, het staat me nog altijd bij dat ik zo’n 10-15 jaar terug ergens een artikel las dat Lana al veel eerder geprobeerd had (onsuccesvol) door te breken, vervolgens zich verbouwd heeft (nieuwe neus, nieuwe lippen etc) en nogmaals geprobeerd, waarbij ze wél goed ontvangen werd. Heel triest (niet naar haar, maar naar onze maatschappij).

5 likes

Nu ik dit zo lees denk ik dat het bij mij op school waarschijnlijk ook wel behandeld werd, maar ik heb geschiedenis laten vallen zodra het kon, na de derde, want vond het maar saai (en ik ben nog van voor de tweede fase, dus mocht zelf bepalen waar ik eindexamen in deed. Volgens mij waren alleen Nederlands, Engels en Wiskunde verplicht). Had ik achteraf waarschijnlijk beter niet kunnen doen, maar ik leefde toen nog in de veronderstelling dat ik een beta was met talenkennis :sweat_smile:

2 likes

De categorie haar

Skunk Anansie de bekende 90s band met een zangeres zonder haar

• Ken ik niet
  • Luister ik nu voor het eerst
  • Vind / Vond ik niks aan
  • Kan ik enigszins waarderen / klik ik niet weg als het op de radio wordt/werd gedraaid
  • vind ik leuk
  • Anders…

0 stemmers

De band Live waarvan de zanger ooit heel even haar had

• Ken ik niet
  • ken ik alleen van Overcome
  • Kan ik enigszins waarderen / klik ik niet weg als het op de radio wordt/werd gedraaid
  • vind ik leuk
  • Anders…

0 stemmers

No Doubt in Gwen’s roze haarperiode

• Ken ik niet
  • vind ik leuk
  • Anders…
  • Houd alleen van blonde gwenperiodes

0 stemmers

Rihanna in haar roodhaarperiode

• Ken ik niet
  • vind ik leuk
  • Anders…
  • Ik prefereer haar andere periodes

0 stemmers

2 likes

Ja er ging denk ik wel 1 paragraaf over, van de 6 die zo’n hoofdstuk dan had over de tijdsperiode (wat me herinner van m’n eigen middelbare school onderbouw en bijles gegeven paar jaar terug).
Maar kan me voorstellen als je dat na de 2e of 3e hebt laten vallen die ene paragraaf weinig indruk heeft nagelaten :sweat_smile:?
En in de bovenbouw was het bij ons afhankelijk van je eindexamen thema ofzo waar het meeste tijd in ging? Wij hadden koude oorlog en … nog iets.

Misschien past het beter hij een vak als maatschappij leer, want dat krijgt iedereen gegarandeerd in de bovenbouw

2 likes

Toen ik Anastacia voor het eerst hoorde op de radio, had ik een heel ander beeld. Twijfelde zelfs of het niet een man was. (ik zat op de basisschool)

6 likes

Waar zou je het minst graag de nationale cuisine eten?

• Zweden
  • Polen
  • Finland
  • Rusland

0 stemmers

1 like

Hoe eindigt polen lager dan Rusland??? Komt dit door die russische salade van Mascha?

1 like

Idk ik vind alles in die hoek van Europa niet te hachelen.

Zeg maar ten noorden en oosten van Duitsland tot aan ongeveer Hongarije. Daar eten ze echt alles ingemaakt, alles kool, alles vies.

(Vind ik, maar is wel zo)

6 likes

:joy::joy:

2 likes

Puur omdat het me het saaist lijkt. Rusland lijkt me juist interessant en heeft kaviaar, blini’s, borsjt, hun eigen dumplings etc. En als je me genoeg vodka geeft vergeet ik even alle dingen in aspic/ jelly meats. Finland heeft salmiak en nog wat andere stevige gerechten die me wel interessant lijken. Polen heeft nog pierogi. Zweden heeft wel lekkere pastries, maar ja dat hebben er meer. Alleen nu ik weer aan die pasta met aardbeiensaus denk moet ik mss toch Polen stemmen.

4 likes

Ja maar Tsjechië is een soort Slavisch Oostenrijk, dat eten is best oké.

Polen/Wit-Rusland/de Baltische Staten/Scandinavië/ Rusland/Oekraïne is waar het echt oneetbaar wordt.

Again, een mening maar ook een feit.

3 likes