Stel je persoonlijke vraag #45

Dan weet ik dat ik er bijna uit mag haha

23 likes

Ja dit inderdaad, dan ben ik op mijn bestemming aangekomen.

3 likes

Opstijgen want ik heb altijd zoveel oor- en kaakpijn tijdens landingen :sob:

7 likes

Opstijgen vind ik echt de hel. Ik vergis mij er elke keer in hoeveel angst ik dan heb.

6 likes

Moet direct weer hier aan denken.

5 likes

Nou dit inderdaad. Vooral als het vliegtuig gaat draaien en/of je hoort bepaalde geluiden (of je hoort ze juist ineens niet meer), dan denk ik altijd: dit was het, daar gaan we dan :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik heb al heel lang niet gevlogen, maar ik vind opstijgen zó leuk. Dat moment dat het vliegtuig loskomt van de grond vind ik echt heerlijk voelen.

11 likes

Als ik de was afhaal

• Hang ik de knijpers terug op het lijntje
  • Gooi ik de knijpers in het knijpermandje
  • Ik gebruik geen knijpers

0 stemmers

1 like
  • Ik gebruik geen knijpers

0 stemmers

5 likes

Ik had een hele rare obsessie met pim fortuyn in groep 7 (???) en daar een poster van op mn kamer. :flushed:

16 likes

Ik vind opstijgen echt een klote gevoel. Bij los gaan van de grond word je eerst jn je stoel gedrukt. Erna gaan ze het landingsgestel in doen wat ook een gek gevoel geeft. Erna / tegelijk gaan de flaps in. Geeft ook weer een ander gevoel. Vervolgens gaat het gas weer stukje dicht, waardoor je voelt dat je langzamer gaat vliegen.

Geef mij maar landen. Veel langzamer vliegen en beter uitzicht bij het raampje.

5 likes

Dan zit de hel die vliegen heet erop

8 likes

Opnieuw aangemaakt! Graag allemaal even opnieuw stemmen.
@Hetty

1 like

I feel you. Zorgtrauma hier, dus ik ook… Heb je mensen die met je mee kunnen?

3 likes

:kissing_heart: knuffel. Moeilijk he!

Meestal ga ik alleen en dat is prima, met andere mensen erbij maakt het niet altijd makkelijker (raar misschien).
Ik wou zeggen dat het went, maar eigenlijk doet het dat niet :sweat_smile:

3 likes

Ja, het maakt het zoveel complexer, zeker nu ik veel gebruik moet maken van zorg. Ik heb wel emdr gehad, maar dat helpt vooral voor de herinnering aan specifieke gebeurtenissen en herbelevingen daarvan. Maar niet voor de huidige afspraken helaas…

Vriendin mee helpt mij vooral voor als ik dichtklap of te emotioneel word: dan kan zij het overnemen. En ook om achteraf te toetsen wat er echt is gezegd en hoe mijn angst het geïnterpreteerd heeft. Ik kan me ook voorstellen dat dat niet voor iedereen helpend is hoor, je wordt je dan misschien nog bewuster van jezelf of ongemakkelijker.

Rot dat het bij jou ook niet slijt… Is er iets wat jou wel helpt? Knuffel terug!

1 like

Denk het niet hoor, ik vind het in elk geval herkenbaar (al is mijn zorggeschiedenis totaal niet vergelijkbaar met de jouwe). Ik had een keer m’n vriend mee naar een bepaalde afspraak en dat maakte me alleen maar zenuwachtiger, kan ik beter alleen gaan, rustig muziekje luisteren onderweg enzo

2 likes

Ja dit is echt het allerergste :joy:!

2 likes

:kissing_heart::kissing_heart:
Ik zit nu in een traject met oa emdr en we gaan over een paar weken zien of dat op dit stuk effect heeft als ik weer naar het zkh moet.
Wat wel helpt is iets leuks in het vooruitzicht, als een beloning. Dan kan ik daaraan denken.

3 likes

Als we aan het landen zijn denk ik ook altijd “mocht er nu wat gebeuren kan ik het misschien overleven”.
Slaat echt nergens op maar goed 🥹

9 likes