Neeee de framboos hiervan
Ik heb hier echt om gelachen
Als ik wat langer weg ga en meerdere bestemmingen heb, maak ik wel een reisschema in Excel inclusief accomodatie, vervoer, kosten en wat ideeën qua activiteiten of dingen die ik wil zien. Een paklijst maak ik bijna nooit
Vanille vla met aalbessen
Ha ja die! Ooit was het ook in yoghurt maar ik was vast de enige die dat at want nooit meer gezien ergens.
Dat doe ik ook wel eens met zulke vakanties, maar dan in powerpoint vorm. Vind het heel handig, ook voor eventuele medereizigers.
Gewoon überhaupt als mensen dingen tegen me zeggen met getallen of links en rechts. Ik heb het liever op papier of heel globaal. Kan dat echt niet verwerken anders.
Als iemand jou vraagt naar je lievelings film/boek/eten/etc en je hebt niet direct één duidelijke favoriet die je zo snel kan noemen, wat doe je dan?
- Ik noem gewoon iets wat ik wel leuk vind maar wat niet perse m’n lievelings is
- Ik zeg dat ik het moeilijk kiezen vind maar noem een handjevol favorieten
- Ik denk heel diep na en kies dan toch iets om als lievelings te noemen
- Ik denk er heel diep over na en kan dan toch niet kiezen en noem alsnog meerdere dingen
- Ik zeg dat ik geen lievelings heb in die categorie en laat het daarbij
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Ik heb duidelijk één lievelings…
- …dier
- …boek
- …film
- …eten
- …kleur
- …muziekartiest
- …land
- ik heb van geen van deze dingen één duidelijke favoriet
0 stemmers
Ik kan heel vaak niet kiezen wat m’n lievelings van iets is omdat ik te veel dingen leuk vind maar volgens mij neem ik dat soort vragen altijd veel te serieus
Ik vind dat soms andere mensen dit te serieus nemen juist want dan komt iets favoriet toevallig ter sprake waarop ik zeg ooh jaa dat is m’n lievelings x! Dat de ander dan zegt: huh, ik dacht dat y je lievelings was eerst zei je dat?
Ja ik kan meerdere favorieten hebben wist niet dat ik aan een keuze vastzat…
(Meestal zeg ik “een van mijn lievelings-” om totale verwarring te voorkomen)
Ik raak helemaal in paniek van deze vragen
Ik vind dat soort vragen sowieso lastig omdat het ook maar net is hoe je mentale vlag erbij hangt? Als ik uitgebreid(er) wil koken, ben ik dol op stoofpot en als ik vette trek is wil ik het liefst een berehap eten en als je denkt aan de taal is mijn lievelingsland Engeland, maar voor vakantie is het Duitsland en qua muziek hangt het van mijn stemming af en kan ik sommige bands wekenlang op repeat hebben om ze daarna weer heel lang niet te luisteren en mijn lievelingsprogramma op tv is een huis vol maar niet meer sinds de Buddenbrucks niet meer meedoen maar een programma dat ik samen met m’n man graag kijk is weer iets heel anders en ja ik ben het dus volledig met je eens dat m’n hoofd overuren maakt bij zo’n ogenschijnlijk low key vraag hahaha
Ohh ja wat irritant. Ik neem het als een ander het zegt juist niet zo superserieus en in zo’n situatie zoals jij beschrijft zou ik daar niet eens over nadenken, laat staan er wat van zeggen. Maar als iemand het aan mij vraagt heb ik ineens het idee dat ik wel écht hetgene moet noemen wat ik het allerbeste vind? Dan kan ik ook echt balen als ik een dag later iets bedenk wat ik nog beter vind en heb ik het gevoel dat ik diegene nu totaal het verkeerde beeld over mij als persoon heb gegeven
@Joakim ja precies dat!! Maar ik hoorde laatst dus iemand zeggen dat het de vraagsteller 9 van de 10 keer niet uitmaakt wat echt je favoriet is maar dat het gewoon een manier is om een gespreksonderwerp te introduceren dus ik ga proberen om er voortaan iets minder over in te zitten haha
Haha heel herkenbaar ja, alsof je ook alles over jezelf als persoon zegt en je snel! nu! 1 ding moet noemen dat dat precies reflecteert krijg er ook stress van haha
Heb vooral heel duidelijk wat niet m’n lievelings is (grijs, paars) (Taylor Swift) maar daar heb ik wel ellenlange lijsten van (mensen vinden mij best uitgesproken)
Stel, je werkt bij een klein bedrijf (10-20 werknemers) met een baas die een lul is en alleen maar aan centen denkt en niet aan zijn werknemers. Je wordt dan ook ver onder marktconform betaald.
De baas wordt 50 en HR komt langs om geld in te zamelen voor een cadeaubon. Wat doe je?
- Ik leg in wat de rest ook inlegt
- Ik leg hetzelfde in als wat ik voor mijn favoriete collega zou inleggen
- Ik leg minder in dan wat de meeste anderen inleggen
- Ik vraag om een tikkie die ik uiteindelijk vergeet te betalen
- Ik zeg dat ik pas
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ik zeg altijd “oohja ik doe wel mee” maar vergeet altijd geld te geven. Niet mijn probleem
~~ vergeet ~~
En ik zoek een betere baan. Ajuuuus
Als je een kind hebt of als je er een zou hebben, zou het dan zelf mogen kiezen wat het voor kleding het zou dragen? Over het algemeen genomen en ervan uitgaande dat het niet totaal ongepast of mega extreem is
- Ja, vanaf peuter leeftijd
- Ja, vanaf de basisschool
- Ja, vanaf tienerleeftijd
- Nee dat bepaal ik
0 stemmers
Als je zou/gaat winkelen voor een kind tussen 3 en 7 jaar, mag het kind dan zelf kiezen?
- Ja, kind heeft vrije keuze
- Ja, maar ik bepaal de winkels
- Ja, tussen opties die ik voorstel
- Nee ik kies
0 stemmers
Wat vind je van het fenomeen mini me (je kind hetzelfde aankleden als jijzelf)
- Schattig en leuk
- Neutraal
- Stom
- Alleen met consent van het kind
- Dit doe ik zelf of zou ik doen
- Dit zou ik nooit doen
0 stemmers