Stel je persoonlijke vraag #45

Wat is dat uberhaupt? Of is dit een boomeropmerking

9 likes

Nee dat is de opmerking van iemand wiens leven niet draait om je haar was schema, dat gun je iedereen

58 likes

RP (received pronunciation) zou ik denken, de Engelse variant van algemeen Nederlands.

5 likes

Deze maand nog gedaan. Ik had toevallig nog een test liggen en vond het toch wel fijn om te weten of ik het had. Niet per se voor mezelf, maar wilde wel zeker weten dat mijn ouders mijn oma niet zouden besmetten

1 like

Ik heb in mijn eerste jaar aan de uni ook een paar vakken Engels gevolgd en dus ook die klasjes gehad haha. Wij moesten die lijstjes en zinnen opzeggen van de pc in een headset en dan zat er opeens een docent mee te luisteren en commentaar te geven in je oor. Zoooo ongemakkelijk!

Ik heb een collega die echt een extreem posh Brits accent opzet en iedereen is er van onder de indruk, maar zijn zinsopbouw en grammatica zijn best slecht en daar erger ik me dan aan.

5 likes

Ik spreek het zeker niet accentloos. Door allerlei invloeden (media, tv, films, Engelstalige vrienden uit verschillende Engelstalige landen, Engelse ex) is het bij mij echt een random mengelmoesje van allerlei Britse, Amerikaanse en Australische accenten, maar geen Nederlands accent. Mensen kunnen nooit echt plaatsen waar ik vandaan kom. Maar ik spreek ook Duits/Hochdeutsch (met wat Berlinerisch er tussendoor) zonder Nederlands accent, dus ook in die taal kunnen ze me nooit echt plaatsen. Zou het bij mezelf lelijk vinden als ik een duidelijk Nederlands accent had, dus heb ook daarop gestemd, maar bij anderen kan het me echt niet boeien of ze een accent hebben of niet

3 likes

Welke naam is lelijker?

• Merijn
  • Marijn
  • Allebei kei mooi
  • Allebei kei lelijk

0 stemmers

Vind je Merijn meer een naam voor een

• Man
  • Vrouw

0 stemmers

En Marijn?

• Man
  • Vrouw

0 stemmers

1 like

lelijkst

• marijn
  • martijn
  • marlijn

0 stemmers

Je komt op een openbaar toilet met vier hokjes, ze zijn allemaal vrij. Welke neem je?

• Eerste hokje
  • Tweede hokje
  • Derde hokje
  • Laatste hokje

0 stemmers

1 like

Ik las laatst dat het eerste hokje het ‘schoonst’ is omdat iedereen denkt dat die het smerigst is en die dus overslaat.

27 likes

Daarom neem ik die altijd

15 likes

Haha ideaal. Ze kon er bij mij niet over zeuren want ik heb een glazenwasser nu maar dat weet ze lekker niet :laughing:

Vind jij het leuk om ramen te lappen?

• Neeeee ga weg
  • Geen idee want ik doe het nooit
  • Ja naja wel oke
  • Ja leuk!

0 stemmers

Dit doe ik inderdaad ook, en ik heb ook ooit gelezen dat rijen bij achtbanen linksaf korter zijn dan rechtsaf omdat merendeel voor rechts kiest, dus ik kies bij een keuze voor links/rechts ook altijd links.

Deze info komt uit een boek van Heleen van Rooyen dus lol geen idee of het waar is maar het klonk mij logisch genoeg :laughing:

6 likes

Alleen de aanloop ernaartoe vind ik kut. Spullen pakken, trap pakken, spinnenwebben weghalen.
Maar als ik bezig ben, heeeerlijk. Word er helemaal zen van en kan intens genieten van het eindresultaat.

3 likes

Sinds ik zo’n KĂ€rcher ramenwasapparaat heb vind ik het heerlijk! #nospon

4 likes

Heb je wel eens last (gehad) van:

• Migraine
  • Clusterhoofdpijn
  • Niks van deze.
  • Beide

0 stemmers

Ken jij iemand die in de TBS zit/zat?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Stemmen zijn anoniem!

4 likes

Telt er werken? :joy:

4 likes

Mijn vraag ook.

Wat veel eigenlijk die clusterhoofdpijnen kennen/hebben (gehad). Toen ik in onderzoek was voor mijn hoofdpijn was dit echt nog iets ‘bijzonders’ hoorde ik altijd.

4 likes