En @keekie nee! Maar wel heel veel respect voor jullie werk. Ik kijk de docu “in de TBS” en het lijkt mij een heel pittig beroep.
Ik dacht ook altijd dat dat zeldzaam was en dat het iets chronish was.
Is het volgens mij ook, maar met dit soort polls is het altijd natuurlijk iemands beleving. Net als mensen zeggen dat ze migraine hebben ipv gewone erge hoofdpijn of dat ze griep hebben als ze verkouden zijn.
ik heb überhaupt nog nooit hoofdpijn gehad behalve met een stijve nek dat het doorstraalt zeg maar
Ik kan me hier dus echt zo weinig bij voorstellen. Ben zelf echt een hoofdpijnpersoon, krijg hoofdpijn van de dorst, honger, vermoeidheid, stress, slaapgebrek, en dan heb ik ook nog menstruele migraine
Hoe kun je nou nog nooit in je leven hoofdpijn gehad hebben! 🫠
Hahah same🥲
Voor mijn gevoel heb ik bijna geen week dat ik geen hoofdpijn heb hahah vooral rondom menstruatie veel migraine, echt om gek van te worden
Ik haat mijn accent want het is een raar rommeltje van Brits en Amerikaans Engels en mislukt Engels.
- Spanningshoofdpijn
0 stemmers
Ja dat is waar ook.
Ik heb wel migraine, maar alleen de aura en niet de hoofdpijn. Geen idee dat dat kon, totdat de arts het me vertelde
ja sorry ik weet het niet haha
nogmaals ik heb wel hoofdpijn gehad vanuit mijn nek maar dat vind ik niet tellen. ik had toen ik nog dronk ook nooit een kater dus ik heb geen idee hoe hoofdpijn voelt. ik ben meer een buikpijngirl
Ik heb beide, maar heb het pas op latere leeftijd (ca. 38 / 39) gekregen. Oogmigraine heb ik ook weleens, dat vond ik de eerste keer heel akelig. Toen was ik echt bang dat er serieus iets mis was in mijn hoofd. Eerst viel het beeld weg, daarna zag ik een soort sterretjes / glitters en vervolgens een regenboogzigzag. Nu voel ik het redelijk aankomen en weet ik dat het ongeveer een halfuur duurt en daarna zie ik weer normaal maar ben ik wel moe.
De clusterhoofdpijn lijkt bij mij vaker voor te komen rondom menstruatie.
Heb dezelfde ervaring met oog migraine, mijn arm verlamde ook en de helft van mn gezicht en ik kon niet meer op woorden komen. Dacht echt dat ik een beroerte had
Ben er ook later mee naar de huisarts gegaan en die zei alleen, goh als het weer gebeurt moet je maar naar het ziekenhuis. K thanks.
Migraine: 5% van de Nederlandse bevolking en bijna 45% op het forum.
Edit: sorry, herl oud artikel. Zal even wat recentere cijfers zoeken, maar zal vast geen 45 zijn tegenwoordig.
Edit 2: Die 5 % is idd niet actueel. De life-time prevalentie bij vrouwen is 33%, volgens de richtlijn migraine van het Erasmus MC. Was een beetje te snel met mijn aanname dat op het forum overdreven wordt, excuus.
Holy shit, wat heftig. Ik ken het verhaal niet, maar dit klinkt heel luguber. Walgelijk.
Wie zegt dat dat hoort aan 1 kant om het migraine te noemen? Ik heb een aantal jaar bij een neuroloog gelopen voor m’n migraine met aura. Meestal had ik het aan de achterkant van m’n hoofd aan beide kanten. Zij zei zelf ook, er is nog zoveel wat we niet weten.
Wat heb jij in huis?
- Hamer
- Schroevendraaier plat
- Schroevendraaier kruiskop
- Rolmaat
- Waterpas
- Nijptang
- Schroefmachine
- Boormachine
- Zaag
- Verstekbak
- Schuurmachine
- Engelse sleutel
- Workmate
- Ladder
0 stemmers
Het meeste zit wel heel onfeministisch in de werkkoffer van mijn vriend, maar de schuurmachine is mijn baby
Ik heb alles in huis, maar ik mag er max 13 selecteren.
Haha bij workmate dacht m’n brein automatisch aan een werkmaatje/collega ik heb moeten Googlen wat het is.