Stel je persoonlijke vraag #45

Jeetje dat klinkt helemaal akelig zeg! Heb je dat nog vaker gekregen?

1 like

Ja ik herken alles in wat je zegt. Heb het gelukkig nog zelden maar wel heel vervelend zeg. Mn ouders gaven ze speciale puffers? Mee om me tijdens de aura in te nemen zodat de extreme pijn van de migraine zou verminderen. Helaas ben je er vaak te laat bij, bij zo’n aanval en dan heeft die inhalering gedoe geen zin meer. Paracetamol etc. Niks werkt (iig tegen de migraineaanvallen die ik had) . Ik kreeg het overigens op mn 15e precies na mn eerste menstruatie.
Heb je er goede medicatie voor?

Ja een paar jaar best wel vaak. Vaak als ik een kater had, dus ben minder/niet gaan drinken en ook bijna standaard als het sneeuwt. Laatste paar jaar gaat het gelukkig wel een stuk beter en als ik het heb blijft het meestal bij de zigzag lijn zien en dan hoofdpijn krijgen/moe worden.

Kreeg het ook 1 keer een paar uur voor een sollicitatiegesprek en toen moest ik tijdens dat gesprek ook nog een rekentoets doen. Wel de baan gekregen maar dat zegt meer over de werkplek dan mijn coping skills haha.

Migraine door hormonale anticonceptie! Is ook een bijwerking helaas. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik geen migraine meer gehad gelukkig.

4 likes

Niet echt, ik mag geen NSAID’s dus ik gebruik enkel paracetamol tegenwoordig. Dat haalt het niet weg maar haal wel de scherpe randjes er af.
Gelukkig heb ik het niet zo vaak.

3 likes

@Nox @Rozevarken het was de bedoeling dat je alles aan kon klikken maar het is blijkbaar misgegaan!

Ongevraagde tip, ik heb zelf veel meer baat bij die smelttabletten van Roter dan die witte paracetamol, ze werken in elk geval sneller en ik heb er ook minder van nodig

2 likes
Als ik ga verhuizen
  • dan huur ik een verhuisservice
  • vraag ik een of meer vrienden om te helpen
  • doe ik dat met mijn meeverhuizende huisgenoten/partner(s)
  • helpen mijn ouders/helpt mijn ouder
  • doe ik dat in mijn eentje
  • vraag ik zoveel mogelijk mensen
  • vraag ik zo min mogelijk mensen

0 stemmers

4 likes

stuur ik mijn helpende vrienden een tikkie als er iets kapot is gegaan tijdens de verhuizing :smiling_face_with_three_hearts:

61 likes

Bij mijn vorige verhuizing heb ik een verhuisbedrijf ingeschakeld en ik ga het nooit meer zonder doen. In 1 dag was álles over en terwijl zij het zware werk deden had ik de tijd om meteen alle dozen uit te pakken en spullen een plekje te geven. Vond het bijna magisch dat een verhuizing zo kan verlopen.

34 likes

Same. Echt heel erg naar.

Ja ik hoef dus nooit vrienden te helpen en het zou andersom ook niet bij mij opkomen om ze te vragen eigenlijk? Mijn vriend vond dat vet raar, en nu komt een van onze gezamenlijke vrienden mij (en mijn ouders en vriend) morgen dus helpen met verhuizen omdat die er zo ongeveer op stond :rofl: maarja wel relaxed eigenlijk

Dacht ik ook, maar puntje bij paaltje had iedereen het te druk. Zo kut.

Tot nu toe ouders en broers en zussen enzo maar bij een volgende verhuizing honderd procent een verhuisbedrijf. Vind eigenlijk dat ik het niet meer kan vragen want het is toch echt veel werk. En ik woon op 3 hoog zonder lift dus het is echt een soort marteling.

4 likes

Die ken ik inderdaad, die werken sneller! Ik vind ze enorm smerig maar heb ze wel vrijwel altijd in huis.

Gaat dit over Janet S.?

Een familielid van mij heeft TBS, het was echt schokkend om dit tijdens de uitspraak te horen in de rechtszaal. Je weet niet hoe lang iemand vast gaat zitten.

1 like

Hahahahaha ik dacht dat dit over de verhuizers ging :joy::joy::joy:

13 likes

Dan moet je maar net geluk hebben dat je ouders dat ook kunnen. Mijne zijn beide echt fysiek niet meer in staat om iets bij te dragen aan verhuizen/klussen, en dat maakt het best wel lastig want het voelt indd altijd heel vanzelfsprekend dat je ouders je wel komen helpen.

5 likes

Na meerdere verhuizingen volledige over de zeik te zijn geweest van de stress, de afgelopen keer een verhuisbedrijf ingeschakeld en dat is echt mn best bestede geld ooit. Ik kan het iedereen aanraden, hou dat geld apart en huur ze in. Nog nooit zo relaxt geweest tijdens een verhuizing als de laatste keer

13 likes

Dit is inderdaad precies mijn voornemen de volgende keer. Ook voor het leggen van een eventuele vloer.
Verven wil ik dan eventueel nog wel samen doen.

4 likes