Stel je persoonlijke vraag #45

Mijn vader staat er altijd op dat hij helpt met verhuizen, want hij heeft een bestelbus. En dan vervolgens zeilen dat ik zoveel spullen heb en hij vaak op en neer moet.

Terwijl ik altijd zeg dat ik een verhuiswagen wil inhuren zodat we twee keer heen en weer moeten en niet twintig keer. Maar dat mag dan absoluut niet. Dan mag je ook niet zeuren vind ik.

Gelukkig ben ik nu wel klaar met verhuizen voor de komende tijd, echt zo’n hekel aan.

4 likes

Ik heb hier juist echt slechte ervaringen mee, ookal zou ik het misschien nog wel een keer aandurven (maar beter uitzoeken).

Had de afgelopen keer een verhuisbedrijf ingehuurd en het was echt ellende, meubels beschadigd, slechte communicatie, ze waren bijna de tweede ronde vergeten (paar meubels die niet in 1x paste) en ze waren de hele tijd verontwaardigd en aan het zeuren en vragen of dingen echt naar boven moesten etc.

Ik wilde toen echt zsm iedereen m’n huis uit toen het klaar was dus ik heb ze ook nog (in een vlaag van verstandsverbijstering) een fooi gegeven terwijl het echt slecht gedaan was.

4 likes

Mijn kind heeft die met banaansmaak :no_mouth: Gelukkig zijn die ook smerig

2 likes

Sorry ja spreekt ook voor zich, ik praat een beetje teveel vanuit mijn eigen situatie en wat ik zelf lastig vind (namelijk dat ik dat ook vanzelfsprekend vindt dat je ouders bij dat soort momenten zijn en dat het confronterend is, iig voor mij, dat dat nu niet meer kan). Komt indd nogal zuur over @monkeyslut dat zie ik nu ook, en slaat nergens op om mijn gemis daarin op deze post / dit onderwerp te projecteren. Het was niet de bedoeling.

9 likes

Weet niet wat voor bedrijf je had, maar wij hebben wel heel bewust gekozen voor een Erkende Verhuizer en niet iets van student verhuizers of verhuizen365. Erkende is wel wat duurder, maar die komen van te voren langs, maken dan pas de offerte, regelen de dozen etc. Doorslag voor mij gaf met erkend of niet is de geschillencommissie en de verzekeringen enzo.

4 likes

Ja goeie tip voor een volgende keer (of voor anderen die dit lezen). Ik denk niet dat het een erkende was, volgens mij bestaat het bedrijf ook niet meer. Wel goede reviews (maar ja wat zegt het) en ik had ze gekozen omdat ze als een van de weinige snel reageerden en gelijk konden inplannen.

1 like

Ik zou niet weten wat ik moest zonder mijn broer :white_heart:

3 likes

Verhuizen doe ik het best met mijn zus en nichtje. Afgelopen jaren ben ik meerdere keren verhuisd en met hen gaat het altijd super gemakkelijk. Eén woord of knikje is genoeg.

5 likes

Nav jouw post in het date topic @Motherofdragons

Spuug jij wel eens in iemands mond tijdens seks?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Spuugt iemand wel eens in jouw mond tijdens seks?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Als jij een halve taart of pizza in vier stukken snijdt, hoe doe je dat dan?

• Eerst door de helft en dan de twee helften door de helft
  • Direct per punt (dus na de eerste keer snijden heb je één punt van het goede formaat)

0 stemmers

Als iemand dat doet dan ben ik echt weg, gadverdamme.
Ja is misschien niet viezer dan tongen want dan wissel je ook spuug uit, maar toch.

12 likes

Ik heb echt niet genoeg ruimtelijk inzicht voor per punt.

6 likes

Ik dacht even dat je ging zeggen dat je niet genoeg ruimtelijk inzicht hebt om in iemands mond te spugen en honestly, same.

41 likes

Inzicht wel, motorische vaardigheden en vooral motivatie? Nope…

4 likes

Op een schaal van 1 tot 5: Hoe geïrriteerd ben je als een duitser je in het duits aanspreekt in nederland?

• 1 niet geïrriteerd
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 erg geïrriteerd

0 stemmers

2 likes

Waarom zou ik geïrriteerd moeten zijn?:joy:

4 likes

Janet S. was familie van een kennis van me. Ik heb haar wel eens gezien. Zo absurd.

3 likes

Ik las het als ‘begint Duits tegen me te praten’ maar als ze vragen of ik Duits spreek in het Duits zou ik niet geïrriteerd zijn.

Vind dat je eerst wel even mag vragen in welke taal gecommuniceerd kan worden.

Ik woon vlakbij de Duitse grens en als een Duitser in mijn woonplaats me in het Duits aanspreekt kunnen ze echt verontwaardigd zijn als je ze niet verstaat. Maar als ik in Duitsland Nederlands spreek kunnen ze ook weer echt boos worden. Dus ja dat irriteert me wel.

12 likes

Ben je dan ook geïrriteerd als bijv. een Amerikaan Engels tegen je praat zonder te vragen of je de taal spreekt?

3 likes