Hmm ik heb op courgette gestemd want ik vind dat zo’n smakeloos iets. Een soort extreem uitgedroogde komkommer. En ik zie wel heel veel recepten met courgette maar hou op. Aubergine vind ik net de grote zus maar dan nog meer bitter en smakeloos, je moet er ook van alles overheen gooien om het smaak te geven imo. Waar wordt het vooral gegeten?
aubergine is zoooo lekker. Als het bitter en smakeloos is heb je het echt niet goed klaargemaakt haha. Tip voor iedereen: emma de thouars heeft in haar story highlights heel veel tips voor het lekker klaarmaken van auber
https://instagram.com/emmadethouars?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Mijn lievelings is eerst schillen, dan in z’n geheel stomen en dan openvouwen, insnijden en aanbakken in de pan met soja-sausje
Oww hahaha, ik vind Chicken Tonight echt heel lekker. (heb het al jaren niet meer gegeten though)
Ja grappig hoe dat verschilt. Ik vind het erg veelzijdig en smaakvol: gevuld, gestoofd, geroosterd.
Met name in Iran, Arabische landen en Turkije. Denk ook wel in Mediteraanse keuken Italië/Griekenland etc.
En helemaal niet bitter, dan gaat het niet goed;
De bitterheid moet je wegnemen door open te snijden, zout op de aubergine te strooien, te laten inwerken en daarna met water eraf wassen en droog deppen. Er zit een stofje in wat dat veroorzaakt vlg mij maar dat wassen wij eruit.
Wel vind ik dat Turkse/Iraanse aubergines van nature iets bitterder zijn dan bijv Israëlische, dus het kan helpen dat even na te gaan bij het kopen
Wow wat een chille link/recepten/insta. Ik kook wel al vaker met aubergine maar heb echt zin om meer te kopen haha.
Jaa love aubergines, melanzane
Is er ebola op burning man?
- Nee joh, hoax
- Ja joh, echt
0 stemmers
Voor de mensen die ooit een kat hebben gehad:
- Mijn kat stonk (soms)
- Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn kat stonk
0 stemmers
Mensen zonder kat:
- Katten stinken
- Katten stinken niet
0 stemmers
Ik associeer katten vooral met de stank van kattenbakken. Buitenkatten vind ik niet per se stinken, maar ze ruiken wel gewoon naar ‘dier’. Maar ik vind honden ook niet stinken en gewoon naar dier ruiken.
De kat zelf valt wel mee maar bij een kat hoort kattenpis.
Ja en de bak
Mijn katten zelf stinken niet perse, maar hun is net een chemische fabriek
Ja mijn drollen ruiken ook niet naar bloemetjes
Huh ben echt verbaasd dat zoveel mensen katten vinden stinken. Ik heb zelf geen kat (vroeger wel altijd gehad, toen ik nog thuis woonde) maar als ik ergens ben waar katten zijn, en ik steek mn neus in hun vacht, verbaast het me echt dat ze zo schoon zijn… ze ruiken echt naar niets.
Het huis stinkt naar katten, de kattenbak en alles wat erbij hoort. Niet zozeer de kat zelf.
Onze kat stinkt vaak uit ze mond
Maar dan stinkt dus niet de kat, maar de kattenbak en alles wat erbij hoort toch?
Als mensen een buitenkat hebben ervaar ik geen stank, kattenbak-katten laten een huis gewoon echt stinken
Ik ben dol op katten maar ik vind ze vaak uit hun bek stinken. Maar andere dieren en mensen ook dus ja.
Ik heb geen katten maar ruik nauwelijks katten bij andere mensen thuis. Wel honden en die vind ik vaak mega stinken (heb er zelf ook een)
Je ruikt het echt als je in een huis komt waar katten wonen.
@Zemraluani Rauwe ui! Vaak zijn dat van die hele dikke plakken, echt zonde. Gebakken ui is mega lekker, of rauw maar dan flinterdun gesneden.