Stel je persoonlijke vraag #45

Ik heb een hekel aan katten - eigenlijk alle huisdieren - dus ik kom niet dichtbij genoeg om de kat zelf te kunnen ruiken. Maar als ik binnenkom bij mensen ruik ik echt meteeeeeen of er een kat/hond is. Echt altijd.

9 likes

Volgens mij hoort een gezonde kat die goed/gezond gevoerd wordt en waar de kattenbak schoongehouden wordt je huis niet te laten stinken. Althans niet voor langer dan een paar minuten nadat er gepoept is in elk geval.

5 likes

Mensen met katten die denken dat je dat niet ruikt in huis zijn echt delusional. Je ruikt het altijd in meer of mindere mate. En ik heb twee katten.

34 likes

De vacht van mijn kat ruikt altijd lekker fris? Ik snap nooit hoe hij dat doet want hij likt zich suf en stinkt wel altijd uit z’n bek.

7 likes

Hahah ja ik wou net zeggen HUH hoezo ruiken jullie dit niet. Ik ruik het altijd direct als er een kat in huis is, net als honden, die stinken ook een beetje

5 likes

Omdat je zelf gewend raakt aan die geur.

4 likes

Is ook niet zo, je denkt het maar omdat het je eigen beest is.

2 likes

Ligt eraan waar vandaan.

1 like

KINDERTONG :star_struck:

1 like

Mijn katten stinken altijd als ze van de kattenbak af komen, vooral degene met chronische diarree. Kan zij ook niks aan doen, maarja. Als iemand bij mij thuis zou komen en zou zeggen dat je dat niet ruikt, zou ik echt vragen waarom diegene liegt :joy: Dieren stinken af en toe gewoon, net als veel mensen.

1 like

Ja precies!! Ik had vorige week een afspraak en zelfs het water dat ik kreeg had een kattensmaak :sob:

2 likes

Ik denk eigenlijk dat mensen dan gewoon niet kunnen koken. Want bitter en geen smaak ligt echt aan jezelf.

15 likes

Katten zelf vind ik niet stinken, kattenbak wel maar dat is logisch.

Ik vind honden wel echt stinken (zowel vacht, bek, poten) en als mensen honden hebben trekt die geur ook in de bank en stoelen enzo :weary:

8 likes

Honden stinken naar popcorn :smiling_face_with_three_hearts:
Behalve als ze nat zijn :nauseated_face:

2 likes

Sorry maar dan is het huis gewoon ranzig. Ik vind het bij mij wel meevallen want ben eigenlijk ook allergisch en heb een gevoelige neus. Maar helemaal niks is onmogelijk. Alleen als het echt stinkt is het vaak wel door katten in een (te) kleine ruimte te houden, weinig te ventileren en de kattenbak met verkeerd grind te vullen wat vaak te weinig wordt geschept/ niet wekelijks vervangen. Of de bak wordt niet regelmatig met bleek gepoetst. Niet dagelijks stofzuigen etc. Maar sowieso vind ik bij veel mensen hun huis niet zo fris ruiken, met of zonder huisdieren/ kinderen. Vooral erg als ze het dan verbloemen door zo een supersterk huisparfum :nauseated_face:

Ik heb mijn katten tijdens werkzaamheden wel eens moeten opsluiten in een kamer en dan vind ik het echt naar kinderboerderij ruiken :joy:

Was volgens de dierenarts gewoon ouderdom kwaaltje

Dit! Katten kunnen stinken, maar ik vind honden echt 100x erger stinken. En ze hebben vaak ook zo’n vies vettig laagje op hun vacht. Ik haat het daarom ook om honden te aaien, terwijl ik het in de praktijk op zich wel leuke beesten vind.

14 likes

Lekkere nom nom nom

3 likes

ik hoop echt dat jij beermarters nog niet kent want: die ruiken echt naar popcorn

26 likes

Omg wat een schattig dier en dan ook nog zo’n lekker geurtje erbij. Love it

19 likes