Stel je persoonlijke vraag #45

Net zo saai en lelijk hahaha.

Maar ook niet altijd geld om alles te vervangen (of zin, want veel is ook gewoon nog prima). Ik vind zwarte stalen deuren ook gewoon mooi. Kan alleen geen terracotta muur meer zien. En mis vaak ook kunst/ prints etc.

4 likes

Ik voel me wel eens eenzaam in iets, maar het zijn is iets anders

6 likes

Ik vind het saai omdat 80% terracotta is met goudkleurige accenten en ik dat echt zo ongelooflijk lelijk vind. Dus saai in zin dat ik er niet echt inspiratie uithaal. Maar alsnog vind ik het wel een leuk topic haha.

6 likes

Ja, ik kon ook even niet de woorden vinden, maar ik denk dat dit het is. Heb wel een grote sociale kring, maar bijv op familiegebied is er wel wat gemis/ en specifieke omstandigheden.

En soms ligt het ook een beetje aan de Nederlandse cultuur, het is hier wat saaier en braaf na je studententijd. Alles gericht op het weekend, datumprikkers, weinig spontaniteit, minder bij elkaar binnen wandelen etc.

10 likes

Ik vind eigenlijk heel veel mooi, ook visgraat, zwarte deuren (al past dit totaal niet bij mij), loooove terracotta muren (vooral in betonlook, dat wou ik eigenlijk). Ik vind ook boho en rotan, donker hout, arabische stijl, japandi etc. allemaal mooi. Het ligt er gewoon aan hoe het gecombineerd en gestyled word. Ik vind een grijze hoekbank an sich niks maar in bepaalde interieuren toch prima mooi.

Ik vind het huis en de inrichting van anderen niet zo snel saai of lelijk. Ik vind het juist heel leuk om te zien hoe anderen hun huis inrichten met de middelen die ze hebben. Of alles nou van de ikea komt of een luxe woonwinkel of de kringloop idc. Mensen doen hun best erop en dat vind ik altijd leuk om te zien.

33 likes

Maar dat ligt ook aan de interieurs die je ziet toch? Ik vind dat visgraatvloeren en stalen deuren helemaal niet zo erg, maar gewoon dat mega veel huizen er niet uit zien alsof er daadwerkelijk geleefd wordt. Beetje zo’n vtwonen clean look die niks zegt over wie er wonen. Dat vind ik er saai aan

Sommige interieurs die hier gedeeld worden zien eruit als huizen die voor de funda foto’s van al het persoonlijke moesten worden ontdaan.

11 likes

Ja eens @Nysmn , een vriendin heeft ook een terra muur maar bij haar vind ik het wel echt mooi en gezellig haha . Heb alleen een hekel aan prullaria.

Mijn huis heeft geen clean look maar vind de persoonlijke touch wel lastig hoor. Ik vind van die interieurs met megaveel planten, een platenspeler en heel veel platen als decoratie, een gitaar oid die ergens tegen aan staat, eigen schilderijen opgehangen allemaal heel leuk en persoonlijk
 maar ik heb geen hobby’s en kan niks.

1 like

Denk dat je dat soort dingen ook door de jaren heen verzamelt en niet per se uit de catalogus kan kopen. Die planten groeien vanzelf groter. Mijn favoriete meubel in huis heb ik zelf gemaakt van resthout met een cursus meubelmaken en staat veel gezelliger dan alle gekochte kastjes. Maar los van dat en niet lullig bedoeld: moet je niet een hobby gaan zoeken? Zijn zoveel leuke dingen om te doen, zeker in jouw regio.

Qua kunst; Utrecht heeft een hele fijne kunstuitleen.

9 likes

Ik hou eerlijk gezegd gewoon van “imperfect” interieur,
Niet dat gelikte visgraatvloer+stalen deur+allemaal zwart of goud gespoten “accenten”, niet de nieuwste modieuze accessoires en zĂ©ker geen desenioposters die me niks zeggen,
Maar gewoon bij elkaar geraapte spullen die je al decennia hebt en die toevallig net wel of juist niet bij elkaar passen, veel kleur, maar niet “volgens het kleurenpalet op het moodboard”, want who cares, kleur is gezellig, kasten waar de boeken uitpuilen (níet op kleur gesorteerd), planten, kunst aan de muren die iets voor je betekent en wat je dus ook voor altijd houdt.

12 likes

@Shaaar
Nja ik heb wel hobby’s maar geen die leuk staan in je interieur. Boeken lezen vind ik leuk maar voor een kast in de woonkamer is geen plek dus die staan in de studeerkamer. Ik ben gek op escape rooms maar ik ga geen foto ophangen van de 25 kamers die ik heb gedaan.

Ik heb me wel aangemeld voor wachtlijst keramiek cursus bij verschillende plekken hier in de buurt maar die wachttijd is zo’n 6-12 maanden. Een zelfgemaakte vaas zal vast leuk staan in het interieur. Maar verder kom ik denk ik niet haha.

Ik heb trouwens wel een theeset uit Marokko meegenomen die standaard op mijn salontafel staat, dus die is wel enigszins uniek denk ik. En een schilderij van daar gemaakt op geitenhuid die ik nog ergens op moet hangen. En twee foto’s (een van het silhouet van kamelen met de nachtlucht erachter en een van de woestijn), maar dan vind ik een goed plekje daarvoor vinden ook weer lastig ofzo.

4 likes

Alsof een interieur dat persoonlijkheid laat zien niet netjes en opgeruimd is. Ik bedoel met clean niet het letterlijke schoon he.

En mensen hoeven zich verder echt niks van mn mening aan te trekken want je woont er uiteindelijk zelf in

4 likes

Maar jij woont toch pas net op jezelf, of heb ik dat verkeerd? Ik denk dat het echt zo moet groeien.

Ik heb ook absoluut geen vt wonen interieur en ik heb ook niet per se een bepaalde smaak, en er zullen vast mensen zijn die mijn woning enorm saai vinden met veel Ikea, een witte keuken met zwarte details en zelfs een grijze hoekbank, maar ik vind het heel persoonlijk geworden door alles wat in door de jaren heen heb verzameld. En ik woon al 16 jaar op mezelf maar ik ben nog steeds bezig met ‘verzamelen’. Maar daar ga ik niet voor op zoek, dat soort dingen kom ik tegen. Je kunt niet verwachten dat je interieur vanaf dag 1 of zelfs jaar 1 al persoonlijk is.

5 likes

@Nefertiti nee klopt een jaar nu. Maar daarom, dan kan een interieur pas ‘niet saai’ worden totdat je 10 jaar bezig bent
 tenzij je alles knalgeel of knalroze verft ofzo.

Ik houd echt van pinterest om te kijken naar andermans prachtige interieur :pleading_face:

zo mooi

12 likes

Ik vind dit vaak verschrikkelijk. Zo’n onrustig interieur dat me doet denken aan een lokaal waar beeldende vorming wordt gegeven :dotted_line_face: Maargoed, ik denk dat mensen mijn interieur vast ook wel verschrikkelijk vinden, it’s life. Vind het interieurtopic hoe dan ook een van de leukste topics hier haha

19 likes

Hahaha ja ik snap die associatie wel! Ik vind het wel gezellig en artsy.

1 like

Ja ik kan het ook wel leuk vinden als ik bij iemand kom die zo’n interieur heeft, hoor, maar zou zelf helemaal onrustig worden als ik erin zou moeten leven!

4 likes

Ik denk dat wij elkaar niet gaan snappen. Je hoeft geen prullaria all over the place te hebben om geen standaardinterieur te hebben.

3 likes

Ik denk dat ik prima snap wat een ander als prullaria ziet. Ik heb het simpelweg over een beetje eigenheid. De een heeft dat, de ander niet. De interieurs die dat duidelijk niet hebben vind ik saai.

5 likes

Interieur is ook vaak maar een beetje roeien met de riemen die je hebt toch
Tenzij je het heel belangrijk vindt of heel veel geld over hebt

13 likes