Stel je persoonlijke vraag #45

Haha, mijne Bolle, enkel door m’n vader. Omdat ik tot ik kon lopen echt een heel mollige baby was, daarna was ik juist een spriet. Nu doe ik weer wat meer eer aan mijn oude bijnaam.

Ik herken helemaal wat @grace zegt trouwens. Mijn peuter is vaak liever lui dan moe en dan wil hij dat ik hem draag en gaat hij heel dramatisch doen. Dan zeg ik ook dat hij te zwaar is aangezien ik ook al twee tassen en zijn loopfiets vastheb (na 200 m “ik kan eeeecht niet meer, ik heb moeie benen”). Gisteren zei hij dat hij dan wel op mijn nek kon :woman_facepalming:

En eergisteren zei ik dat hij groot en zwaar werd toen ik hem optilde en hij reageerde alleen heel trots dat hij al zo groot was. Ik maak me geen zorgen dat ik hiermee de basis voor een eetstoornis leg ofzo.

Als kinderen ouder worden zou ik nooit zeggen dat ze te zwaar zijn of te dik. Maar een peuter boeit dat echt niet hoor. Als een kind wat aan de zware kant zou zijn zou ik er ook nog extra mee uitkijken, maar niet met een mollige baby.

3 likes

Niet meer, maar één van mijn overgrootmoeders (die geboren was in de 1898, ze is toen ik kleuter was overleden) was analfabeet. Een andere overgrootmoeder heeft leren lezen door een tv-programma voor laaggeletterden genaamd “Het is nooit te laat”, wat in de jaren '60 wekelijks op de Italiaanse televisie verscheen. Zij was daar heel trots op! Ze was dol op soortgelijke bladen als de Privé en las me daar soms stukjes uit voor, het liefst over het koningshuis van Monaco, haahah.

36 likes

Bleekselderij

• Gadver
  • Gebakken lekker door bijv pastasaus
  • Rauw lekker door bijv een salade
  • Lekker om los te eten

0 stemmers

3 likes

Lekker voor een depressieve maand als iemand zegt dat ik zwaarder ben geworden.

11 likes

Same en mijn neefje had dit ook toen hij een paar maand was. Echt zo’n michelin mannetje haha.

1 like

Lekker om los te eten maar dan wel met een flinke lading humus of ranchdressing.

2 likes

Dit doet mij denken aan dat, ik dacht de jaren 70 maar kan er naast zitten, hier in Nederland onderwijs kwam dat gericht op huisvrouwen/vrouwen die niet naar school waren geweest. Zo leuk om te lezen hoeveel dat deed met hun eigenwaarde. En ook wat een effect het op de mannen had, dat was wel een dingetje als de vrouwen ineens meer van de wereld wisten.

2 likes

Haha ja ik drop hier regelmatig in met rare of hele persoonlijke vragen :joy: mag wel wat meer van mij ipv hoe vaak was jij je hondenkleed

2 likes

Was dat nou de groente waarbij het meer kost om te verbranden dan dat het oplevert ofzo? Herinner ik me uit een tijdschrift uit de jaren 90 ofzo :rofl:

Hahaha mijn oma ook, ik weet echt alle prinsen en drama van Monaco door jarenlang voorgelezen te worden. En ook van allerlei nep royals zoals de Griekse, Bulgaarse en Roemeense ‘Koninklijke familie’ en de 6263738 illegitieme troonopvolgers in Spanje.

Heerlijk. Koop heel af en toe nog wel eens een ¡Hola! om al die mensen weer te zien :grimacing:

(Mijn oma was niet laaggeletterd trouwens, maar gewoon heel erg into juice)

12 likes

Hou je van drama en juice?

• Ja maar ik doe alsof ik het haat en erboven sta
  • Ja
  • Nee ik vind het oprecht niet leuk en interessant

0 stemmers

1 like

Haha ik heb jou wel vaker hierover zien posten, miss is het vandaag tijd voor een deep dive

1 like

Alleen van mensen die ik ken (collega’s, buren) mensen van tv etc boeien me niet.

5 likes

Jaaa en ook alles wat de familie Hazes doet boeit me oprecht 0

9 likes

Ik hou ervan maar in geval van bijvoorbeeld roddelpers vind ik het ook verwerpelijk maar ben ik er toch als de kippen bij als er iets is.

Ik doe niet alsof ik erboven sta maar ik ben wel gewoon hypocriet.

4 likes

Ik vind het koningshuis van Monaco over het algemeen heel saai, maar ik wil wel graag weten wat nou die rare situatie is tussen Charlene en Albert :sweat_smile:

9 likes

Ja same!! Vond haar zo knap en chique haha, kan me ook nog allemaal outfits van haar herrineren en altijd de vergelijking met haar oma grace erbij. Vond haar broers wel altijd lelijk, hoewel die altijd werden neergezet als ~de hotste bachelors van Europa.

2 likes

Ben jij neurodivers?

• Ja 100%
  • Ja, maar wel d.m.v. tik-tok zelfdiagnose dus ben niet helemaal zeker
  • Ik heb vermoedens, maar heb de stap (nog) niet genomen om er iets mee te doen.
  • Ik vertoon volgens mij / misschien wel tekenen, maar nooit in verdiept verder
  • Sowieso niet

0 stemmers

1 like

Van hoeveel mensen weet jij de pincode?

• 0, alleen die van mezelf
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Meer dan 5

0 stemmers